Ik heb verscheidene e-mails gekregen met vragen over de Kyosho Big Bores die afgelopen Zondag de kraters in het Vlijmense grasveld hebben gladgestreken. Ik zal hier de info posten.
Lengtes:
Voor: 57mm compressed, 75mm extended
Achter: 68mm compressed, 91mm extended.
Alle lengtes zijn gemeten zonder limiters, en met de hoge 'hoedjes'. Die kits, W5303V en W5304V komen met 2 lengtes van top caps, hoge en lage. Dat heeft te maken met de toepassing op de RB5 en de ZX5 denk ik. Of met de 38 miljoen armlengtes die Kyosho de recentste jaren heeft uitgebracht.
De standaard pistons vind ik veel te weinig pack hebben, ik heb BNK Luik en Vlijmen GASbaan gereden met vooraan gewone, rechte 2-gats pistons. Voor 2 x 1.5mm en achter 1x1.6mm + 1x1.7mm. 30wt voor Luik, 25wt voor GASbaan. Die pistons zijn gemaakt door de Godfather van de R/C, maar hier op oOple is er een mens met de nickname 'Nick' die ongetwijfeld iets gelijkaardig kan verschaffen. Hij post soms in de Losi en Kyosho sectie over custom pistons.
TLR big bore veren passen perfect en hebben dezelfde kleuren en hardheden als de oude vertrouwde small bore losi veren. De Kyosho BB veren zijn moeilijk te vinden, en hebben geen mooie 'range'. Luik was silver/yellow, GASbaan was blue/pink. Ik heb ook nog green en orange voor, en red achter.
Ik denk dat de kits komen met oranje X-ringen, maar de oude 1/8 x 1/16 O-ringen die nog in ons aller dozen liggen, passen ook.
Beste shocks ooit, zowel qua ontwerp als qua smoothness, en mits de juiste pistons, ook qua opvangen van schokken. Voorzichtig jumpen, auto goed positioneren en proberen op de landing neer te komen is allemaal niet meer nodig