Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-08-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member

ik doe ook mee met de stocks, en ook met de vintage ultima.

Ik ga mijn mond niet te veel meer opentrekken over het stockverhaal daar ik zelfs geen lid ben. Maar als enige kandidaat stockrunner vorige keer zou ik het bestuur aanbevelen in de eerste plaats met die mensen te overleggen die interesse hebben en tot hun doelpublik horen.
Reply With Quote
Old 30-08-2011
svvander svvander is offline
Member

Quote:
Originally Posted by crashingbird View Post
??? we leven ondertussen in 2011..... er zijn ook heel betaalbare lipo's ! nu nog nimh kopen.... 't is ook nog net alsof je een blok lood in je auto stopt, en om dan nog te zwijgen van alle andere nadelen t.o.v. lipo of life
En een mabuchi met lipo is nu toch niet 'zo straf' ?
Ik zou het niet zozéér voorstellen om de prijs te drukken, maar wel om de snelheid/bestuurbaarheid voor een beginner te doseren. Ik vind (met mijn heel beperkte ervaring), dat het verschil Lipo of gewone NiMh accu toch wel heel erg merkbaar is.
Ik heb nu mijn Lipo's (van Zippy uiteraard), besteld voor een spotprijs... ze zijn zelf goedkoper als mijn andere accu's die ik liggen heb.
Kijk, je moet zoeken naar een maatstaf, waar iedereen zich in kan vinden... dus zoals andere hier ook al aangaven: overleg met de mensen die interesse hebben en probeer gewoon uit.
Reply With Quote
Old 31-08-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member

Ik ben wel de laatste die ervan verdacht kan worden altijd veel power te willen hebben, maar volgens mij kan zelfs elke absolute beginner om met een LiPo en Mabuchi-motor.

Reply With Quote
Old 31-08-2011
VW-Powah VW-Powah is offline
Member

Je mag een klasse nooit te veel beperkingen opleggen of niemand wil uiteindelijk nog deelnemen. Als je al een volledige stock-klasse bijeen krijgt probeer die dan te houden ipv iedereen buiten te pesten met te veel regeltjes. Heb je al lipo's liggen, gebruik die; heb je nog een boel nimh's, gebruik die. regelaar vrij, batterijen vrij, 2WD bij 2WD; 4WD bij 4WD en beperk het geheel dan door één bepaalde goeiekope motor in te voeren (ook al is het een brushed motor)
Old 01-09-2011
svvander svvander is offline
Member

Ok, maar waar ligt dan het verschil met bijvoorbeeld een stockklasse? Als ik het goed begrijp willen ze een klasse opstarten, waar mensen zonder ervaring (dus instappers of beginners), goedkoop en zonder te veel andere zaken aan hun hoofd kunnen beginnen met deze hobby.
Reply With Quote
Old 01-09-2011
flipside flipside is offline
Mad Member

Quote:
Originally Posted by svvander View Post
Ok, maar waar ligt dan het verschil met bijvoorbeeld een stockklasse? Als ik het goed begrijp willen ze een klasse opstarten, waar mensen zonder ervaring (dus instappers of beginners), goedkoop en zonder te veel andere zaken aan hun hoofd kunnen beginnen met deze hobby.
Dat is net het punt: veel regels = veel zaken aan uw hoofd.

Een instapklasse moet zo zijn dat iemand die ergens een autoke gekocht heeft, gewoon kan meerijden (zonder op voorhand al van die klasse gehoord te hebben). Of er nu een lipo of nimh of brushed of brushless in steekt.

Stock klasse = veel regels om zogezegd iedereen gelijk materiaal te geven, waardoor net het materiaal super belangrijk wordt.
Reply With Quote
Old 01-09-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member

eindelijk eens iets series lol. kan de wout ni meer gelijk geven dan wat hij al heeft en me daar bij aansluiten.
stock goed doen kost dus meer geld aan electronica en heel den boel en dat om de banden te kunnen sparen of om zogezegd gelijk te kunnen strijden ???
zie het punt niet . gewoon rijden met wat men heeft .
Rude-Bits
Serpent
Fba section offroad chairman.
Reply With Quote
Old 02-09-2011
carborush's Avatar
carborush carborush is offline
Member

Quote:
Originally Posted by BPT-Merchtem View Post
Voor de mensen die graag toch nog eens op onze piste kwamen rijden, op 18 september aanstaande gaan we nog een wedstrijdje organiseren.
Philippe
kan je me zeggen wat de dagindeling/startuur +- is aub?
overweeg om eens langs te komen bij jullie knappe piste...
ik veronderstel dat een niet lid van de club ook kan meedoen met de wedstrijd ?

grtn

philip
Reply With Quote
Old 02-09-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member

Inderdaad, iedereen is welkom, dus ook niet-leden

Inschrijven kan vanaf acht uur en de kwalies zullen starten tussen 9u30 en 10u00.

Voor de mensen die van verder komen en zaterdag willen komen trainen, er is voldoende gelegenheid om met de camper/caravan te staan en er is continu stroomvoorziening.

De catering voorziet tot 9u30 ontbijt ( eitje met spek op een boterhammetje )

grtz,
Philippe
Reply With Quote
Old 02-09-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member

Nog even dit, onze tent van 4m bij 8m (die bij de vorige wedstrijd plots op misterieuze wijze was verdwenen ) is terug en zal dus opgesteld worden voor de liefhebbers.

grtz,
Philippe
Reply With Quote
Old 02-09-2011
VW-Powah VW-Powah is offline
Member

Aha!!!! goed nieuws!!! nu niet dat we ze vorige keer echt nodig hadden maar je weet maar nooit met ons weer hier
Old 04-09-2011
MisterYellow's Avatar
MisterYellow MisterYellow is offline
Member

vandaag nog eens gaan rijden bij BPT en moet zeggen dat men TLR22 met de snellere BL motor was het opletten waar men voluit op het gas gaat, de oudere XXX CR met mabuchi was leuker die had niet zoveel power en liep goed.
Reply With Quote
Old 05-09-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor

Quote:
Originally Posted by MisterYellow View Post
vandaag nog eens gaan rijden bij BPT en moet zeggen dat men TLR22 met de snellere BL motor was het opletten waar men voluit op het gas gaat, de oudere XXX CR met mabuchi was leuker die had niet zoveel power en liep goed.
Ja logisch, voluit op het gas doe je enkel even op't rechte stuk of op hele zotte circuits een milliseconde voor over een mega jump te geraken.
Old 05-09-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member

als ge graag veel gaas geeft moete toering gaan rijden met ne standaard motor .
dan moete nooit u gaaaaaaaaaaaaas lossen en kunde opt recht stuk nog rustig een soepke eten ook.
dozeren en controleren is net the point van modified rijden en zeker in offroad.
Rude-Bits
Serpent
Reply With Quote
Old 05-09-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
als ge graag veel gaas geeft moete toering gaan rijden met ne standaard motor .
dan moete nooit u gaaaaaaaaaaaaas lossen en kunde opt recht stuk nog rustig een soepke eten ook.
dozeren en controleren is net the point van modified rijden en zeker in offroad.
Pas op, ik ken er die in de offroad ijsjes eten tijdens de finale!
(en 2e worden)
Old 05-09-2011
MisterYellow's Avatar
Member

wel ja ik kom dus van de touring en was niet anders gewoon dan op die gas te gaan.

nu bij ons rijden we indoor offroad op tapijt en daar is der dus wa meer grip dan op grasmat het is dus even opletten voor mij.

vind het wel leuk met minder grip, maar het leukste was met mijn Losi XXX-sct die vond ik het beste. ging dus ver overal over de buitzen ook.
Reply With Quote
Old 05-09-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member

1 andy da heeft te meken met dat de XXX een van de meest gemakkelijke auto's was om mee te rijden . en dat de 22 net iets meer touch heeft .
en dan nog eens het verschil van de motoren der bij ja da vraagt aanpassen.
2 in de ofroad minder grip ???? of minder als bij jullie in de zaal ????
kom dan eens naar arendonk of kampenhout 1 uur nadat de piste tegoei droog is dan is het rijden zoals op moese banden op gewoon indoor matten met nen toering . oftewel da plakt dan gelijk velcro lol
Rude-Bits
Serpent
Reply With Quote
Old 05-09-2011
MisterYellow's Avatar
Member

ja moet wel zeggen dat het net goed geregend had als ik vorige zondag op BPT ging rijden.
ik zal zeker mijn best eens doen om overal eeng gaan te rijden maar we willen hier in Bredene ook nog een buitenpiste voor offroad realiseren van 20m op 40m dus heb weeral veel werk.
zal voor volgend jaar zijn dus dat ik overal ga rijden.
Reply With Quote
Old 05-09-2011
feniks's Avatar
feniks feniks is offline
Senior Member

zou voorstellen dat je eerste eens even overal gaat kijken zodat je een idee krijgt van wat zeker goed is en wat op niets trekt .
zo bespaar jejezelf al een berg werk met achteraf aanpassen lol
Rude-Bits
Serpent
Reply With Quote
Old 05-09-2011
MisterYellow's Avatar
Member

wel we mogen hier een stuk grond gebruiken ( misbruiken ) van de gemeente waar ze anders toch niets kunnen mee doen.
We zullen eers gewoon het gras supper kort afrijden en van die flex buizen kopen.
de piste zal dus uit echt gras bestaan en de jumps maken we uit aarde met grasmat over.
we rekenen op een kostenplaatje van 800€ en dan zien we eens wat het geeft.
later kunnen we nog veranderen waar we willen of aanpassingen doen.
podium hebben we al en elentriek zal je in het begin zelf moeten meebrengen. later gaan we wel bij onze gemeente wat gaan slijmen voor gratis stroom
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules