|
|
||||
|
||||
![]()
Ik moet RC-Trix hier bijstaan: het is een competitie kit, geen front weel drive Nikko.
Competitie racers worden geacht met een Dremel overweg te kunnen :-)
|
||||
|
||||
![]()
Haha, 2 stukskes tape, als dat al een heel systeem is, dan is mijne spoiler fameuse high-tech met al dien tape (en ook nietjes, das echt spitstechnologie!). Tape in de gearbox was nen tip van Theo trouwens, dien had da gehoord van de Fransen. Diff ring thread in Durango afdeling van Oople is wel nuttig ja.
|
|
||||
|
||||
![]()
ok elvo kan daar in mee dat ge nen dremel moet gebruiken ,maar voor de prijs van die kit mag het wel juist zijn . ik gebruik ook op bijna elk nieuw chasis nen dremel maar geen nietjes tape en nog meer van zulke zaken. en een bankvijs kan ik ook nog me mee en stukken koken ook al de rest euuuuuuuuuuuu neeeeeeee dan word het vuilbak. zou zeggen erik ge hebt toch tijd zat rijd tot bij die gast en ga hem even helpen voor hij hem weg doet of er nog een jaar overdoet om hem te bouwen en wanneer hij dan eindelijk rijd waarschijnlijk nog niet goed in elkaar zit. kom op gonzo als leider van de durango klan.
|
||||
|
||||
![]()
Awel nee, kheb ni mogen dremelen bij het bouwen van de mijne
![]() Verkeerde stukskes in ne kit en daardoor vastzitten tijdens het bouwritueel is gewoon balen. Of als ge iets ontbreekt en ge zit tevergeefs een uur in uwe vuilbak te graven en op uwe buik rond te zoeken, tsss... Testen en vooral afstellen hier op het circuit in Schepdaal mag altijd! Tijd zat, gene naft zat... |
|
||||
|
||||
![]()
En onderdelen van een vorige versie van de kit moeten gaan zoeken omdat die niet breken, Feniks ? Vuilbak of niet ?
![]() @Eduardo : nog vergeten als tip : 1)stelmoer van de servo-saver vastzetten met loctite; ze komt los vroeg of laat en dan moet ge half den auto slopen.2) De pin van de middenste CVD die naar de achtercel gaat : goed vastzetten en zeker daar zeker een krimpkous of één of andere borging rond : als die er uit komt tijdens het rijden, heb je veel kans dat die door uwe LiPo gaat met nogal spectaculaire effecten ... Voor de rest : worstel u efkes door de bouw en daarna hebt ge nen auto die in de juiste handen (Gonzo dus) Belgisch kampioen (en meer) kan worden + op wedstrijden hele goeie trackside support (en das veel waard) |
|
||||
|
||||
![]()
@RC-trix euuuuu nee niet echt ben er wel mee aant rijden met armen van ne 501 maar was eerst aan het rijden met de gene die ik afgekookt had en die bleven ook zonder problemen heel.
dus gene dremel dat ding heeft overal speling genoeg en gewoon ne pot heetwater lost al de rest wel op ze . dus dat valt best mee dan ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Gulle hebt mij nu wel weer omgepraat allesinds....
Ik ga dees bestellen: http://www.rcbearings.co.uk/index.ph...roducts_id=658 met rubber sealing om da vuil goe buiten te houden. En dat asje v.d. stuurinrichting (das wel degelijk fout) zal ik ook bestellen hopen dat da tesamen snel aankomt en dan afbouwen. Dees vraag is misschien stom, ma is da nu speciaal dat spul dat in de schroefgaten onder aan de motor mount zit, of 'fabrieks vuil' ??? Kheb al vanalle ideeën gehad voor de motor/ESC combo. Nu dacht ik aan de Xerun 120A En den deze: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXULX3&P=SM Grts, |
|
||||
|
||||
![]()
Als het "spul" in de gaten in den alu zit : misschien kleine alu krullen die dan mee geanodiseerd zijn of zo - of residu van het anodiseren
Den xerun link komt uit bij een Tekin motor De plaats in een Durango is zodanig nipt dat een regelaar die minder courant is (is wel goed : xerun = hobbywing = speedpassion) altijd een gok is . Laat u soms niet misleiden door de opgegeven "footprint" van de regelaar : is heel dikwijls zonder de caps en het stuk print dat er uitsteekt waar de draden op aansluiten |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]()
Hey,
Kheb nog niet zoveel ervaring en vandaar de vraag: Hoe maakt ge de 'turnbuckels', in welke richting moet ge de plastik stukskes derop draaien? Moet ik daar goe op letten? Verder heb ik een mailtje naar Team Durango gestuurd voor het asje van de stuurinrichting en met de vraag of ze enige tips hebben voor het achter gedeelte van de auto. Kheb deze kogellagers besteld: http://www.rcbearings.co.uk/index.ph...roducts_id=658 Grts, |
|
||||
|
||||
![]()
Turnbuckels : simpel
In de plastic zit geen draad, je kunt ze zowel voor de linkse als de rechtse draad gebruiken Grtz |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
vraagske ; is die handleiding zo onduidelijk.
als da zo moest zijn had ge beter nen tamiya of nen asso gekocht als eerste auto. daar staat blijkbaar wel alles tegoei in . moest het alleen een gebrek aan ervaring zijn in deze zaken had ik ook voor een eenvoudiger model gegaan of bij iemand in een club eens wat vragen gaan stellen zodat dat veel eenvoudiger gaar. normaal bou je een auto in 4 tot 8 uur perfect jij bent al bijna 2 maanden bezig dan stel ik me stilaan vragen hoor ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ik vond de handleiding van de Durango toch enorm duidelijk ...
Ik heb de B4 ook gebouwd en vond deze zeker niet slecht qua handleiding, maar de durango is toch zeker duidelijker hoor... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hey,
Quick question: Kan ik het beste de turnbuckels juist afstellen op de auto zelf, of moet ik ze nu al op precies 21mm enzo afstellen. Grts, |
|
||||
|
||||
![]()
http://0.tqn.com/d/rcvehicles/1/0/O/...ludedTools.JPG
Ongeveer goed zetten op voorhand. Fijnafstelling op de auto, met een camber gauge (zie rechtsboven op de foto) Kan je makkelijk zelf maken, is gewoon een vierhoek met zijde ongeveer 10 cm, en met een hoek van 91, 92 en 93 graden. 1 graad camber is meestal wel goed, dus met een stuk karton met een hoek van 91 graden ben je al veel. |
|
||||
|
||||
![]()
@Edwardo5000 moest ge ooit eens de tijd hebben om is te bellen en is af te spreken zet ik den boel wel mee juist en hebt ge ineens van het meeste nen deftigge uitleg. en ik heb hier nog wel zo een camberdinkske liggen da ge verniet moogd hebben ze.
moet het zelf weten he
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ivm regelaar/motor: ga naar een winkel en vraag raad!!!!!! Als je dat online gaat bestellen, ga je hier weer met 385 vragen moeten komen over hoe die af te stellen enz.... Als die dan kapot is ben je helemaal gescheten. Dus stap naar de dichtstbijzijnde rc winkel en koop iets wat ze daar verdelen en waar je hulp mee kan krijgen. Je bent al zo lang bezig met het bouwen van een auto, dan zie ik het echt niet goed komen om de electronica juist in te bouwen. Eén draadje fout en alles zegt plof hé. Echt waar, geef 10 euro meer uit en stap naar een 'offline' winkel ![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|