|
|
||||
|
||||
![]()
toen had ik de prijs nog niet ge hoord
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Kan jij dat lezen die site?
![]()
|
||||
|
||||
![]()
bij mij zit er vertaling op chrome, alleen Aentwaerps kom ik niet uit
![]() http://www.antwerps.be/woordenboek
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Hoi Bas,
De directe link wordt geblokkeerd maar ik neem aan dat je de re-release van de Tamiya Wild One bedoeld ![]() 'Helaas' net voor de Blitzer Beetle gekozen en daarnaast een ECHTE originele Tamiya Hotshot II kunnen bemachtigen. De auto waarmee het voor mij allemaal begon. Op naar: MAC Vlijmen goes VINTAGE part III ![]() (maar misschien straks toch de re-release Wild One bekijken .....) |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]()
stefke
heb je al een test run gedaan met je 502 ????? Gr M
|
|||
|
|||
![]() Op zolder wel. ![]() Moet wel nog mijn voorste assen op de draaibank zetten, anders moet ik ofwel al mijn schumacher velgen uitboren van 4,8mm naar 5mm, ofwel moet ik allemaal nieuwe voorvelgen kopen, maar heb nog een 30-tal paar schumachervelgen met bruikbare band liggen. Schumacher en Yokomo gebruiken het systeem flens/pin ipv de hex. Probleem is dat Tamiya onder de hex metrisch blijft (5mm) terwijl de opening in de velgen imperial is (4,8). Je moet maar kijken op de cardanassen : er zit net voor het pingaatje een richeltje. Dat moet ik dus wegdraaien tot aan de lagerzitting. Ben ook nog aant wachten tot Mr. Rudebits zin krijgt om de camberlink plates te leveren. Da's elke keer hetzelfde met Rudebits. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Zondag mijn eerste meters met de 502 op het open clubkampioenschap in Arendonk. Niet meteen evident om met een kompleet nieuwe auto ineens te gaan racen, en dan nog met zeer wisselvallig weer, maar gelukkig bleef het zondag droog zodat ik enkele aan een dry setup moest werken.
Mijn 502 was uitgerust met volgende aanpassingen : de nieuwe hopup sturing tungsten diff kogeltjes (die van de kit blijven een schande) Shocks aangepast : de hopup demper guides + Nortech whities o-ringen (mijn favoriete o-ringen) + Yokomo demper stangen (100x beter dan die van Tamiya en exact dezelfde maat, oude kennis nog van mijn 501 toegepast) De Rudebits camberlink plates waren er nog niet. Die zijn vandaag aangekomen, en de spine weight was er dan ook nog niet bij ![]() Mijn dag is zeer goed verlopen. 2 batterijen trainen voor de race om een base setup te zoeken en dan gedurende de qualifiers verfijnen. Ik moet zeggen dat b.v. voor de dempers ik mijn oude kennis van de 501 gewoon kon overnemen. Het werkte en zo kon ik veel tijd besparen. En ik moet zeggen dat ik het mij niet beklaag : de vorige clubraces in Arendonk werd ik praktisch op een ronde gezet door Kristof Van Echelpoel en lokale "fast boy" Jan Nys. Voor de win kwam ik er gewoon niet. Nu heb ik de hele dag mee voor de 1ste plaats gereden. Niet alleen qua totaaltijden per heat of finale, maar ook mijn fastest lap times waren "in the ballpark". Ik zou zeggen : "I'm back with the big boys" na een jaar of 3 wat aanmodderen met auto's waarvan ik nu echt zeker van weet dat ze me niet liggen. Ik zeg niet dat ze niet goed zijn, ik zeg enkel dat ze MIJ blijkbaar niet liggen. Technische conclusies van de 502 : het gedoe over de sturing is in mijn ogen zo goed als opgelost met de nieuwe hopup sturing. Ik heb alles vergeleken en nagemeten met de CAT, en de "wheel lock" hoek van het buitenste wiel is net hetzelfde. De CAT heeft alleen wat meer ackerman waardoor het binnenste wiel wat meer lock heeft, maar niets dramatisch. Ik heb in ieder geval heel de dag genoeg stuur gehad. Het is op astro echt geen probleem, ook niet in de heel korte trage bochten. De hopup sturing werkte zo goed dat ik de moeite niet heb genomen om de kit sturing met LM mod te testen. Ik had wel graag minder "body roll" in de auto gekregen zodat hij iets strakker reed, maar daarvoor moest ik dus die Rudebits mod hebben die een dag te laat kwam. Maar ook dat was eigenlijk "finetuning". Wat mij opviel : Marco zei me dat je op klei de hubs met meer toe-in moet steken om genoeg "drive" te krijgen. Ik denk dat dit maar een deel van het probleem is : als je de 502 op de weegschaal zet komt een andere reden naar boven : het ding is bijna 150gr lichter dan concurrerende 4wd's ! vandaar dat ik een hoop brass heb besteld. Alleen jammer dat het niet in "Tamiya blue" komt. ![]() O ja : nog één ding meegeven : het ding is ook OERSTERK !! En dit is gedurende de vrije training goed op de proef gesteld : er was nl. zo'n vrachtwagen-die-de naam-RC-auto-onwaardig-is op zijn dak gaan liggen op het snelste gedeelte van de rechte lijn. Normaal schreeuw je dan moord en brand om je collega's te waarschuwen maar niet dus. Ik ben daar dus met volle snelheid frontaal opgeknald. Het was het soort klap waarvan je denkt dat je chassis in twee stukken is, maar tot mijn grote verbazing was er geen enkele schade aan de 502; geen shocktower, geen demperstang, geen A-parts, geen draagarm : NIETS. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Dat moet ook als je die ondingen ziet rijden. Maar water is ook even hard als beton als je het met hoge snelheid raakt.
|
|
||||
|
||||
![]()
New TRF hub adapters
![]() ![]() ![]() photo and text from lee martin
|
|||
|
|||
![]()
heb juist de oude besteld.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
is't niet gewoon een blokje om op de hubs te vijzen? Ben wel zeker dat ge met die nieuwe hubs 1sec sneller kunt zijn!
|
||||
|
||||
![]()
inderdaad en alleen nuttig voor de 2WD omdat daar de camberlink een grote hoek maakt.
|
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]()
En er zijn blijkbaar nog nieuwe onderdelen onderweg voor de 511 en 502 :
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=105786 Niet veel details bekend maar het lijkt me een systeem met thumbscrews voor de battery posts en gewichten voor achteraan |
|
|||
|
|||
![]()
84310 upgrade set for trf502x
Wat zou dit kunnen zijn ? |
|
||||
|
||||
![]()