|
|
||||
|
||||
![]()
heel simpel schrijf een mailke naar wartelle en die gaat u zeggen welke .
die gast kan ook met een autoke rijden en weet van al die boel enorm veel af . en hij gaat u graag een uitleg geven dan.
|
|||
|
|||
![]()
Er zit geen verschil tussen de twee die je voorstelt, zijn alle twee de 120A en enkel het kleurtje verschilt.
Voor de blauwe betaal je 10 euro meer en het is enkel voor het kleurtje dat je meer betaalt, qua hardware en software zit er geen verschil tussen. Maar de blauwe is niet in voorraad! (Er is geen knopje om te kopen) Greetz ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mischien niet het goede topic, maar ik zoek set-ups voor de 410R versie van NL én B circuits...
|
|
||||
|
||||
![]()
De Gonzo of d'n Erik zijn de mensen waar ge moet zijn !
|
||||
|
||||
![]()
kHeb op de site van Durango eens gekeken wat mij het meest "normale" leek qua setups, want daar staan echt voze dingen tussen.
Voor Berschenhoek, Vlijmen, enz: http://www.team-durango.com/pdf/setu...13_06_2010.pdf Voor Kampenhout, Arendonk, enz: http://www.team-durango.com/pdf/setu...l_21_03_10.pdf Qua diff-olie rij ik achteraan overal met 2000, op losse ondergrond vooraan ook 2000, op astro vooraan 12500. De shocks achteraan onder op het binnengat zetten maakt de auto ook vinniger, dat deed ik meestal wel (met een heel zachte veer, maar wel opletten in putten daarmee, bottomt makkelijk dan). Voor de rest waren mijn setups vrijwel identiek aan bovenstaande. |
|
||||
|
||||
![]()
Hey,
Ik heb mijn DEX410R nu een tijdje en ik word pist. Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven om mijn vragen! De eerste avond nadat ik mijn kit kreeg ben ik al begonnen. Ik had geen goede hex schroevendraaier en heb dus dat stomme dingetje dat erbij zit gebruikt tot mijn handen zeer deden, ik heb direct een goede hex driver besteld, maar ik wou hem zo snel mogelijk afhebben, daarom begon ik al. Het eerste probleem (heb ik hier al een keer vermeld) was dus dat één van de asjes in de stuurinrichting veel te dik was. Ik kreeg supersnel een nieuwe en het paste perfect nu. Ik dacht dat het wel opgelost zou zijn, maar even later had ik een hele hoop meer problemen. Het rechter asje was OOK niet goed. Ik krijg geen kogellagers in de rear hubs (dat heet toch zo?) Het "systeem" om snel de batterij te verwisselen werkt ook niet helemaal omdat de pin waarmee je de slipper en dat kapje vast zet niet vlotjes door de gaatjes gaat. Dat valt allemaal nog wel redelijk mee, ook al zijn er nog enkele kleine dingen die ik niet vernoemd heb, maar heel het achterstuk met de 'u brace' en het hetgeen waar het diff in moet en de shock tower aan vast zet enz, past niet goed naar mijn mening...! Er zijn voor mij drie mogelijkheden: - Elk deeltje dat naar mijn mening niet goed is vervangen (ik bedoel niet zelf, maar dat ze mij die delen gratis opsturen) Hopen dat het dan wel past. En dat ik niet te hard ga zitten knoeien. - Alles in de doos steken, terug sturen en een nieuwe krijgen. Als dat mogelijk is. EN IS DAT DAN EEN KIT DIE WEL GOED IS???? - Geld terug en een Kyosho Lazer kopen ofzo ![]() Het ambetante is dat ik hem al lang wou afhebben, ik heb geen enkele auto rijdend en wil graag beginnen met 1/10de rijden in Kampenhout. P.S. Er zit een of ander spul in de schroefgaten aan de onderkant van de motormount, moet ik dat laten zitten of niet? Allez, laten we eens discussiëren. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maak eens wat detailfoto's of misschien kan Gonzo of Erik of een andere durangees je wel meteen helpen omdat ze het probleem kennen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() 2 - Zal ik doen! (die foto's) |
|
||||
|
||||
![]()
Hier krijg ik de kogellagers niet in, als ik het met een hamer doe wel, maar dan werken de kogellagers niet meer vrees ik
![]() Hier de pin om dat oranje alu stukje vast te zetten, aan 1 kant was het perfect, aan de ander moest ik het erin kloppen. Het past nu wel, maar ik vraag mij af "Waarom is 1 kant goed, en de ander niet?" Hier de pin die niet goed is, op de achtergrond de andere die al vervangen is (ik had hem wat bijgeschuurd) Het achterstuk dat stroef zit, het kan zijn dat het ook nog te maken had met de "side rails" daarvan had ik het idee dat 1 beter als de ander paste. |
|
||||
|
||||
![]()
*Wat betreft de "clips" die de plastic beugel voor de spur vasthoud : goed advies van Cooper : uiteinden puntig maken
*lagers in de hubs : de lagers klemmen idd. behoorlijk in het plastic : gewoon d.m.v. een bankvijs of waterpomptang in de hub duwen; of een M5 bout door de 2 lagers en aandraaien : dan zitten de lagers ook ineens uitgelijnd (eigelijk niet zo goed om een lager op de binnenste ring te belasten maar zelf geen probleem mee gehad) *u-beugel in de achtercel : waarschijnlijk gewoon het plastic dat zich "zet" nadat het te warm uit de mal is gekomen : gewoon de beugel er tussen wringen of met een cutter een beetje materiaal verwijderen van de achterste cel Rij zelf al een tijdje met een Durango en ben er nog steeds happy mee. |
|
||||
|
||||
![]()
Kogellagers: die passen heel nipt, maar dat moet ook, daar speling hebben is slecht. Als je de kogellager erin duwt, moeten die helemaal recht zitten vanaf het begin. Eens scheef zit je vast na 2 mm, zoals op de foto. Er terug uit, er recht opzetten, en er zo recht mogelijk in persen, als het moet tussen een bankvijs. Met een tang ofzo knijp je zelden recht. Ik denk zelfs dat je kan zien op de foto dat de voorste ietsjes scheef zit.
Pin door meenemer: waarschijnlijk zitten aan 1 kant de lagers niet diep genoeg, of zit er nog wat plastic achter ofzo. Als de lagers nu vrij kunnen bewegen, zou ik het zo laten. Indien niet: lagers er eens uit en randjes in de hub nakijken. Blijft het moeilijk, dan de binnekant van je hex-stuk een heel klein beetje afschuren met schuurpapier, tot de pin vrije doorgang heeft. Staafjes stuurinrichting: dat is het enige probleem dat ik nogal gehoord heb: daar was bij iemand dat een R gekocht had een staafje bij zonder schroefdraad. Heb ik nog ni meegemaakt. Alles ook recht probreren voor je zegt dat het niet past. Passingen zijn heel nipt bij deze kit. Achtertrein: ook al geprobeerd met enkel de rechtopstaande stukken (zonder tower op) om te beginnen, dus in de volgorde van de manual? Wie weet wringt die tower nu tegen voor de montage van de rest. Pin voor kapje slipper: boven en onderkant van uiteinde 45 graden maken over 1 mm, zoals Cooper zei, kan geen kwaad. Gebruik voor de rest genoeg locktite aan al je assen en waar de tandwielen op de assen gemonteerd staan. Kijk na 1 run na (en af en toe erna) of er geen enkele cardan-pin kan bewegen als je de pin er met een dunne punt probeert door te duwen. (zeker ook die dat boven je batterij hangt!) Probeer ook speling te vermijden op het korte asje voor en achter dat in je gearbox gaat met het 17 tandwiel op. Als je dat kan bewegen kan je anders het grote tandwiel van je diff beschadigen. Je kan ook heel veel info vinden in het Durango-gedeelte van Oople. Succes ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De kogelagers in de hub waren alleen even voor de foto. (Ik snap wel wat je bedoelt Gonzo)
Klopt het dat ze er zo strak inzitten, ik kan ze niet met mijn handen erin krijgen, eruit is nog erger. Wat mij ook opgevallen was bij het probleem met die 2 asjes is dat wanneer ik ze er te hard op duw de kogelagers gaan tikken an kapot zijn. (van binnen) Het klopt waarschijnlijk dat 1 kogelager niet diep genoeg zit waardoor ik last het met de pin. Ik zal proberen het op te lossen. In de kit had ik direct al minstens 2 kapotte kogellagers. Weet iemand een GOED vervang setje van een ander merk? Bij het achter gedeelte ga ik denk ik vragen om een paar nieuwe delen. Hadden jullie ook dat je ENORM hard moest draaien om de schroeven erin te krijgen??? En ik gebruikte dan wel een schroevendraaier met goede grip! Ik geef het nog niet op, maar weet iemand of ze bij Team Durango je geld terug geven? (zodat ik mogelijk een andere auto kan kopen) |
|
||||
|
||||
![]()
Je mag vet gebruiken bij vijzen in kunststof onderdelen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Geen lockite???
![]() (grapje) Grts, |
|
||||
|
||||
![]() Nee, zeker niet doen,zeker het rode van durango niet. |
|
||||
|
||||
![]()
*Lagers : gene schrik, gewoon in de bankvijs
De lagers zijn idd. geen superkwaliteit maar ze hebben bij mij toch een pack of 20 volgehouden dus zo erg is het niet. De lagers zijn wel een standaardmaat (o.a. Tamiya heeft dezelfde maat) Topkwaliteit vind je bvb. bij Boca Bearings *Passing van de vijzen : in geval van nood voortappen met een machinetap M3 Betwijfel ten stelligste of je van Durango een nieuwe kit of je geld gaat terugkrijgen ..... Betwijfel eigelijk ook of je in het segment van competitie 1/10de spul kits gaat vinden die bouwen zonder ergens van dit soort "mankementen" zitten |
|
||||
|
||||
![]()
Bedankt allemaal voor de tips.
Mij lijkt het wel een goed idee om andere kogellagers te kopen omdat er 2 zijn die al kapot waren (voor ik ze aanraakte) Voorbeeld: http://www.radio-racers.co.uk/acatal...tric_Cars.html Als jullie nog tips hebben over het bouwen van een DEX410R, graag! |
|
||||
|
||||
![]()
Tips :
*heb zelf de plastic onderdelen waar de voorste en achterste shocktower opzitten + de onderdelen van de servo-saver ongeveer een uur in kokend water (maakt de plastic minder bros) *2 m3 inbussen gebruiken in de CVD's ipv 1 *krimpkous rond de cvd's zodat het pinnetje er zeker niet uit kan laatste 2 tips misschien minder nodig bij de 2mm versie van de CVD's *rubber beschermhoezen voor de shocks gebruik ik niet meer : "vervalst" soms de afstelling *Bij de laatste versie van de DEX kits is er soms een probleem met de diffhuizen : de lager van de pinion blijkt soms speling te hebben in het huis Gonzo heeft een heel systeem om dit op te lossen. threads efkes doorlezen hiervoor *Voor ge uwe rc er in plooit : alle threads doorlezen die over RC installs gaan; zeggen dat het nogal nipt is, is een understatement |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, maar is beetje telaat, koop gewoon de dex 410 en niet de R versie. Hij is goedkoper, maar das ook al, en je weet al wel waarom nu. |
|
||||
|
||||
![]()
of kijk die eens door http://www.oople.com/rc/photos/review410r/
|
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|