Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member

Ga ik volledig mee akkoord Dave, maar dat is voor mij niet haalbaar, want ik moet dan nog een betere speedcontrol nog en deftige motor nog wat lipo's, want met dat materiaal dat ik nu heb ga ik niet ver komen denk ik, het zal wel lukken maar dan gaat het traag.
Reply With Quote
Old 08-08-2013
Tomb Tomb is offline
Member

Ik heb net de combo van twee stuks Dex 210 besteld.
Kon het niet laten liggen voor die prijs.

Als er iemand is die een goede basis afstelling heeft voor op orra dan mag je dit altijd laten weten.
Ik denk wel dat ik in het begin alle hulp kan gebruiken.

Tom
Reply With Quote
Old 08-08-2013
Paultje040's Avatar
Paultje040 Paultje040 is offline
Member

Ik zou de kit gewoon bouwen met de stock setup, en vanaf daar je auto zelf gaan aanpassen waar nodig.
Zo leer je de auto veel beter kennen.
De setup van een ander aan nemen zou ik alleen doen als je er echt niet meer uit komt.
Reply With Quote
Old 08-08-2013
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member

Veel plezier ermee Tom! Is een heel leuke auto!
Old 08-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member

Heb de mijne ook besteld, wel maar één, komt voor mij niet zo goed uit op deze moment voor 2 , en bij mij zal het ook zo zijn dat ik wel wat hulp zal kunnen gebruiken qua afstelling en setup, en het lijkt mij ook een goed idee om van een basis setup te vertrekken.

Volgens DPD UK word de mijne maandag geleverd .
Reply With Quote
Old 08-08-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member

Gefeliciteerd met jullie aankopen!

Ik heb op Orra voor het eerst met mijn DEX210 gereden - dat was enkele weken terug met het BNK. Ik kan mijn setup geven - voor wat het waard is, ik heb er immers pas één evenement mee gereden (hoewel anderen die mijn auto probeerden bevestigden dat mijn auto goed lag).

De setup zat redelijk dicht bij de MM4 kit setup, met de volgende veranderingen/bijzonderheden:

1. Schumacher Low Profile Stagger Yellow voor, MiniSpike 2 Yellow achter (Minispike 2 Silver voor en MiniSpike 2 Silver achter als het nat is).
2. Shorty Accu Pack, helemaal naar achteren geschoven.
3. Messing 'Cream' Battery Stopper (24g) achter shorty pack.
4. 78T spur (in plaats van 87T) met 23T pinion.
5. Core RC 550cst olie voor, 300cst olie achter (Dat is Losi/AE 40wt voor en 22.5/25wt achter ongeveer).
6. Pistons 1.3mm x 4 gaten rondom (Ik heb 2 gaten dichtgemaakt in elke piston, dit zorgt voor een stabielere auto bij het landen van jumps).
7. Durango Dark Red veren voor (iets harder dan uit de kit), Light Red achter in het droog (iets harder dan kit), Light Blue op natte baan (kit).
8. Voorste bovenarmen in de buitenste bevestigingsgaten van de shock tower.
9. 25 graden caster aan de voorkant in het droog (in het nat niet kunnen proberen) - de 'kit' 30 graden werkt voor het begin echter prima.

Je zou ipv. de messing battery stopper en kleine spur ook (tijdelijk) een plaat lood onder de motor kunnen leggen, dan hoef je niet meteen extra geld te spenderen aan andere onderdelen.

Het doel van de setup was om het gewicht wat verder achterop te leggen dan normaal (meer grip achter, maar iets minder stuur), maar geen grote massa achter de achterwielen toe te voegen (dat zorgt namelijk voor een achterkant die moeilijk te corrigeren is als deze uitbreekt). De DEX heeft vanuit het ontwerp veel stuur, dus de wagen had nog genoeg stuur... en de achterkant van de auto was lekker stabiel.

Uiteindelijk is het puur een kwestie van voorkeur... Eerst zou ik iets vinden wat comfortabel voelt in de buurt zoeken van de kit setup, en ik zou kijken of je een meer ervaren (DEX210) rijder kan vinden die even de auto kan proberen - die kunnen je gauw zeggen hoe het zit met de basis (banden, demping, veren)

3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
Old 09-08-2013
Tomb Tomb is offline
Member

Ik ga zowieso beginnen met de standaard setup. En dan beetje bij beetje veranderen.( daar ben ik bij mijn b4.1 en X factory ook nog mee bezig)
Ik rij momenteel nog met stickpacks en wil daar niet meteen vanaf stappen. Dus het zal toch wat zoeken worden.
Er staan veel setup's op petit rc waar ik ook wat info kan uithalen.
Alvast bedankt voor de info.
Reply With Quote
Old 13-08-2013
PRO-Buggy PRO-Buggy is offline
Member

Prijzen van de DEX210 zijn niet laag vanwege de tijd van het jaar, wat een grap.
Dan zou dus alles in de UK tijden Christmas voor een appel en een ei in de shops moet liggen, echt niet!

De prijzen zijn laag omdat ze aan het reorganiseren zijn bij Durango, vanaf eind dit jaar gaat Hobbico/Revell (eigenaar Durango) zelf deze Durango vanuit Duitsland (Bunde) aan de man brengen en komen er dus ook weer vele shops bij die het gaan verkopen. Als tweede argument, ja er komen nieuwe modellen aan bij Durango maar voor welke types weet ik zo 123 niet. Weet wel dat het vanaf volgend seizoen iig een goed verkoop netwerk hoopt te hebben in Europa.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules