Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 03-04-2011
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Quote:
Originally Posted by J-Meister View Post
Wie mag dat dan wezen
J-Meister dat je die niet kent !

The one and only great GONZO !

Onze Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten leider of is het lijder met lange ij omdat Gonzo nogal een lange is ?
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #22  
Old 03-04-2011
johan neyens's Avatar
johan neyens johan neyens is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: wommelgem
Posts: 67
Default

Ik kan nergens in de handleiding zien wat er nu juist bedoeld wordt met de cijfers van de pistons voor in de dempers, kan iemand mij helpen. Boren jullie extra gaten?
Reply With Quote
  #23  
Old 03-04-2011
brokkenpiloot brokkenpiloot is offline
Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 57
Default

Hoe hoger het getal, hoe kleiner de gaatjes zijn.
54 is de grootste en 57 de kleinste die in de kit geleverd worden.

Bij mvb zijn diverse mensen aan het testen met het boren van extra gaten in de pistons.
__________________
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil.
Reply With Quote
  #24  
Old 03-04-2011
Somerwil Somerwil is offline
Member
 
Join Date: May 2007
Location: Den Haag, the Netherlands
Posts: 110
Default

ik heb deze even geleend uit een engels topic:



http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=66505

Ik heb zelf een 55 piston gepakt met 4 gaten en daar 2 extra gaten ingemaakt van 1,5mm. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het nou beter vond. Het ging met 54 en 20WT ook al redelijk. Ik krijg daarbij de achterkant alleen niet goed qua rijhoogte. De veer lijkt te lang.
Reply With Quote
  #25  
Old 03-04-2011
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

@ Joe:
Ik had voor mezelf een 22 besteld: in eerste instantie voor de BB shocks.
Ik zou dan de BB shocks er kunnen afhalen en de rest van de kit doorverkopen als spares aan een 22-rijder.
Maar ik denk er nu over na om misschien wat ernstiger te gaan testen met deze wagen.
Ik heb mijn RB5 nu wel al een beetje onder de knie en blijf ervan overtuigd dat de MCS een zeer goede wagen is ... maar ik sukkel al van bij het begin met de "crooked" gearbox.
Ik kocht een tweede-hands-MCS-kit ondertussen maar die gearbox, die notabene maar 2 x 10 minuutjes gereden heeft, staat mogelijk nog krommer en heeft veeeeeel meer speling binnenin ( de idler-gear-asjes) dan mijn eigen gearbox waarmee ik toch al een jaartje race.
Vanaf de eerste dag (letterlijk) dat ik de kit in handen had, heb ik een reserve gearbox besteld ... en het blijft maar wachten.
Ik heb een vriend die professioneel Plastic-CNC-werk doet eens gepolst naar de prijs van een uitgefreesde gearbox ... en dat zou bij fabricage van 3 stuks op 200€/stuk komen (weliswaar gefreesd volgens het originele plan met veel nette afrondingkjes enzo).
De dag dat ik ergens op een wedstrijd die gearbox stuk rij ... is het over en out ... dus misschien best de 22 als reserve houden?
En!! 't zal veel makkelijker zijn om hulp te krijgen qua afstelling voor de 22 dan voor de MCS, zeker als die problemen met de gearboxen blijven aanhouden.
Afijn, ik heb mijn les geleerd. Ik zal niet snel meer een "unieke" wagen kopen.
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #26  
Old 03-04-2011
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

Quote:
Originally Posted by Somerwil View Post
.... De veer lijkt te lang.
en ik las ergens anders: twee coils afknippen van de rode veer zo deze korter maar gelijk maken aan de groene
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #27  
Old 03-04-2011
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

Quote:
Originally Posted by brokkenpiloot View Post
Hoe hoger het getal, hoe kleiner de gaatjes zijn.
54 is de grootste en 57 de kleinste die in de kit geleverd worden.

Bij mvb zijn diverse mensen aan het testen met het boren van extra gaten in de pistons.
De oorspronkelijke pistons bij de 22 (bij de testpiloten) bleken 6 gaatjes te hebben. Wellicht dat sommigen daarom 2 gaatjes bijboren om dezelfde setups te kunnen gebruiken.
Dat zal ook wel een verschil maken qua pack denk ik.
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #28  
Old 06-04-2011
hansie hansie is offline
Member
 
Join Date: May 2010
Posts: 186
Default Losi 22 setip voor klei

Hallo allen,

Na een accu of 15 ben ik voorlopig uitgekomen op de
volgende set-up die gisteravond erg goed werkte met oude
calibers achter en standaard 2WD voorbanden.

Achter:
Demperolie 20 wt
piston 57 met 2 gaten bijgeboord
3 mm limiters in de demper
camberlink zo kort mogelijk
2mm spacer onder balkopje op de hub
geen spacer onder balkopje op de tower
demper in het middenste gat op de tower.
Demper in het binnenste gat op de arm
4 graden LRC toe in blok
0 graden antisquat
Rijhoogte level
1 graad negatieve camber
achterhub zo ver mogelijk naar voren

Voor:
Demperolie 20 wt
piston 54
3 mm limiters in de demper
camberlink zo lang mogelijk
2mm spacer onder balkopje op de spindle
1mm spacer onder balkopje op de tower
demper in het middenste gat op de tower.
Demper in het buitenste gat op de arm
Rijhoogte level
dunne kick up shim
1 graad toe in
2 graden negatieve camber
10 graden caster blok

De 22 reed nu heel goed, goede voorwaartse tractie
en een voorspelbaar stuurgedrag en dat met versleten
calibers, dit weekend eens verse achterbanden proberen.
Wouter vertelde me dat met 5 graden caster blokken aan
de voorkant de auto ook beter werd. Dat gaan we van de
week ook eens proberen.

Groeten

Hans
Reply With Quote
  #29  
Old 06-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

is het eigen aan big boring shocks die dunne olie?
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #30  
Old 06-04-2011
hansie hansie is offline
Member
 
Join Date: May 2010
Posts: 186
Default big boring shocks

Hallo allen en met name Cooper,

Geen idee maar die dempers hebben zoveel pack
dat 20 wt gewoon goed aanvoelde.
25 wt zou ook nog wel kunnen maar dan werd hij achter
wat nerveuzer in de bochten.

Groeten

Hans
Reply With Quote
  #31  
Old 22-04-2011
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #32  
Old 22-04-2011
jaydits's Avatar
jaydits jaydits is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: klaaswaal
Posts: 339
Default

wat een mooie wage hee marco hahaha
heb ook dat gewichtje is meteen een ander auto als je die er op zet
__________________
vroeger:kijk daar heb je joey
nu:kijk daar heb je de vader van wesley & Dominique
Reply With Quote
  #33  
Old 23-04-2011
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Dworp, Belgium
Posts: 1,183
Default

en vanwaar komt dat gewichtje dan? Is dat een TLR-optiestuk?
__________________
aka Ludo
Reply With Quote
  #34  
Old 23-04-2011
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Yes Ludo een optie stukje van TLR himself !http://www.horizonhobby.com/Products...ProdID=TLR4151

Quote:
Originally Posted by Lowie View Post
en vanwaar komt dat gewichtje dan? Is dat een TLR-optiestuk?
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #35  
Old 23-04-2011
marco NL's Avatar
marco NL marco NL is offline
Senior Member
 
Join Date: Jun 2009
Location: nederland
Posts: 642
Default

Quote:
Originally Posted by jaydits View Post
wat een mooie wage hee marco hahaha
heb ook dat gewichtje is meteen een ander auto als je die er op zet

dat het een mooie wagen is dat is wel zeker

ik zag de foto en ik dacht die plaats ik even voor de TLR fans
__________________
TRF502 TRF511 TRF201XMW
Reply With Quote
  #36  
Old 23-04-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

ik heb toch wel al bijna alle TLR rijders bij ons met dat gewichtje zien rijden hoor :-)
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #37  
Old 23-04-2011
jeffrey's Avatar
jeffrey jeffrey is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: belgium
Posts: 371
Default

Heb vandaag voor het eerst met de tlr gereden in arendonk.
Het is een auto met mogelijkheden maar moet nog wat aan afgesteld worden.
Grootste conclusie van de dag was dat ik verschoot van de prestaties van mijne oude b4.
met bijna sliks nog muug snel en constant rond gaan
grtz
__________________
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, ..
wanted: pred x10/11 and AC s2
Reply With Quote
  #38  
Old 23-04-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Quote:
Originally Posted by jeffrey View Post
Grootste conclusie van de dag was dat ik verschoot van de prestaties van mijne oude b4.
Dus, de beste afsteltip voor een 22 is: Koop gewoon een B4
__________________
Reply With Quote
  #39  
Old 23-04-2011
jeffrey's Avatar
jeffrey jeffrey is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: belgium
Posts: 371
Default

zo kunde het ook bekijken
moet wel zegge b4 had de setup van wouter terwijl men losi nog de kit setup heeft.
__________________
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, ..
wanted: pred x10/11 and AC s2
Reply With Quote
  #40  
Old 01-12-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Gewoon, omdat het kan
Attached Images
File Type: jpg 22 - with B4 style wheels (1).JPG (149.9 KB, 68 views)
File Type: jpg 22 - with B4 style wheels (4).JPG (123.9 KB, 62 views)
File Type: jpg 22 - with B4 style wheels (5).JPG (142.9 KB, 56 views)
__________________
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 01:58 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com