|
|
||||
|
||||
![]()
J-Meister dat je die niet kent !
The one and only great GONZO ! Onze Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten leider of is het lijder met lange ij omdat Gonzo nogal een lange is ?
|
||||
|
||||
![]()
Ik kan nergens in de handleiding zien wat er nu juist bedoeld wordt met de cijfers van de pistons voor in de dempers, kan iemand mij helpen. Boren jullie extra gaten?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hoe hoger het getal, hoe kleiner de gaatjes zijn.
54 is de grootste en 57 de kleinste die in de kit geleverd worden. Bij mvb zijn diverse mensen aan het testen met het boren van extra gaten in de pistons.
|
|||
|
|||
![]()
ik heb deze even geleend uit een engels topic:
![]() http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=66505 Ik heb zelf een 55 piston gepakt met 4 gaten en daar 2 extra gaten ingemaakt van 1,5mm. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het nou beter vond. Het ging met 54 en 20WT ook al redelijk. Ik krijg daarbij de achterkant alleen niet goed qua rijhoogte. De veer lijkt te lang. |
|
||||
|
||||
![]()
@ Joe:
Ik had voor mezelf een 22 besteld: in eerste instantie voor de BB shocks. Ik zou dan de BB shocks er kunnen afhalen en de rest van de kit doorverkopen als spares aan een 22-rijder. Maar ik denk er nu over na om misschien wat ernstiger te gaan testen met deze wagen. Ik heb mijn RB5 nu wel al een beetje onder de knie en blijf ervan overtuigd dat de MCS een zeer goede wagen is ... maar ik sukkel al van bij het begin met de "crooked" gearbox. Ik kocht een tweede-hands-MCS-kit ondertussen maar die gearbox, die notabene maar 2 x 10 minuutjes gereden heeft, staat mogelijk nog krommer en heeft veeeeeel meer speling binnenin ( de idler-gear-asjes) dan mijn eigen gearbox waarmee ik toch al een jaartje race. Vanaf de eerste dag (letterlijk) dat ik de kit in handen had, heb ik een reserve gearbox besteld ... en het blijft maar wachten. Ik heb een vriend die professioneel Plastic-CNC-werk doet eens gepolst naar de prijs van een uitgefreesde gearbox ... en dat zou bij fabricage van 3 stuks op 200€/stuk komen (weliswaar gefreesd volgens het originele plan met veel nette afrondingkjes enzo). De dag dat ik ergens op een wedstrijd die gearbox stuk rij ... is het over en out ... dus misschien best de 22 als reserve houden? En!! 't zal veel makkelijker zijn om hulp te krijgen qua afstelling voor de 22 dan voor de MCS, zeker als die problemen met de gearboxen blijven aanhouden. Afijn, ik heb mijn les geleerd. Ik zal niet snel meer een "unieke" wagen kopen.
|
||||
|
||||
![]()
en ik las ergens anders: twee coils afknippen van de rode veer zo deze korter maar gelijk maken aan de groene
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat zal ook wel een verschil maken qua pack denk ik.
|
|||
|
|||
![]()
Hallo allen,
Na een accu of 15 ben ik voorlopig uitgekomen op de volgende set-up die gisteravond erg goed werkte met oude calibers achter en standaard 2WD voorbanden. Achter: Demperolie 20 wt piston 57 met 2 gaten bijgeboord 3 mm limiters in de demper camberlink zo kort mogelijk 2mm spacer onder balkopje op de hub geen spacer onder balkopje op de tower demper in het middenste gat op de tower. Demper in het binnenste gat op de arm 4 graden LRC toe in blok 0 graden antisquat Rijhoogte level 1 graad negatieve camber achterhub zo ver mogelijk naar voren Voor: Demperolie 20 wt piston 54 3 mm limiters in de demper camberlink zo lang mogelijk 2mm spacer onder balkopje op de spindle 1mm spacer onder balkopje op de tower demper in het middenste gat op de tower. Demper in het buitenste gat op de arm Rijhoogte level dunne kick up shim 1 graad toe in 2 graden negatieve camber 10 graden caster blok De 22 reed nu heel goed, goede voorwaartse tractie en een voorspelbaar stuurgedrag en dat met versleten calibers, dit weekend eens verse achterbanden proberen. Wouter vertelde me dat met 5 graden caster blokken aan de voorkant de auto ook beter werd. Dat gaan we van de week ook eens proberen. Groeten Hans |
|
||||
|
||||
![]()
is het eigen aan big boring shocks die dunne olie?
|
|||
|
|||
![]()
Hallo allen en met name Cooper,
Geen idee maar die dempers hebben zoveel pack dat 20 wt gewoon goed aanvoelde. 25 wt zou ook nog wel kunnen maar dan werd hij achter wat nerveuzer in de bochten. Groeten Hans |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
wat een mooie wage hee marco hahaha
heb ook dat gewichtje is meteen een ander auto als je die er op zet
|
||||
|
||||
![]()
en vanwaar komt dat gewichtje dan? Is dat een TLR-optiestuk?
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat het een mooie wagen is dat is wel zeker ik zag de foto en ik dacht die plaats ik even voor de TLR fans
|
||||
|
||||
![]()
ik heb toch wel al bijna alle TLR rijders bij ons met dat gewichtje zien rijden hoor :-)
|
||||
|
||||
![]() Heb vandaag voor het eerst met de tlr gereden in arendonk.
Het is een auto met mogelijkheden maar moet nog wat aan afgesteld worden. Grootste conclusie van de dag was dat ik verschoot van de prestaties van mijne oude b4. met bijna sliks nog muug snel en constant rond gaan ![]() grtz
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, .. wanted: pred x10/11 and AC s2 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
zo kunde het ook bekijken
![]() moet wel zegge b4 had de setup van wouter terwijl men losi nog de kit setup heeft.
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, .. wanted: pred x10/11 and AC s2 |
|
||||
|
||||
![]()
Gewoon, omdat het kan
![]()
Display Modes | |
|
|