Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 03-03-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default B4.1 in Arendonk

'k Ben vandaag een beetje van't goede weer gaan profiteren en heb met mijne B4.1 RTR enkele rondjes gaan rijden op ORRA.

Als setup zoveel mogelijk die van Wouter Wijnen gekopieerd (inclusief mini spikes maar zonder knippen dan), maar daarmee had ik enorm weinig grip achteraan.

Bij thuiskomst de setup nog eens bekeken, en 'k was vergeten om de anti-rollbar eruit te halen.

Kan dit het gebrek aan grip verklaren?

Bij mijn 1/8 buggy 4wd heeft dit nochtans een gunstige invloed.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Quote:
Originally Posted by SLEENAD View Post
Kan dit het gebrek aan grip verklaren?
Ja.

Bij mijn 1/8 buggy 4wd heeft dit nochtans een gunstige invloed.
Dude
Dit weekend zit ik ook in Arendonk
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2011
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by SLEENAD View Post
'k Ben vandaag een beetje van't goede weer gaan profiteren en heb met mijne B4.1 RTR enkele rondjes gaan rijden op ORRA.

Als setup zoveel mogelijk die van Wouter Wijnen gekopieerd (inclusief mini spikes maar zonder knippen dan), maar daarmee had ik enorm weinig grip achteraan.

Bij thuiskomst de setup nog eens bekeken, en 'k was vergeten om de anti-rollbar eruit te halen.

Kan dit het gebrek aan grip verklaren?

Bij mijn 1/8 buggy 4wd heeft dit nochtans een gunstige invloed.

En is onze b4.1 rijder lid op Orra?
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

een setup moet je altijd voor 100% kopiëren, 90% kopiëren werkt maar half zo goed.

@kriske: mogen ze bij jullie niet eens komen proberen?
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2011
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Dit weekend zit ik ook in Arendonk
Dit WE zit gij in Chalala
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by SLEENAD View Post
'k Ben vandaag een beetje van't goede weer gaan profiteren en heb met mijne B4.1 RTR enkele rondjes gaan rijden op ORRA.

Als setup zoveel mogelijk die van Wouter Wijnen gekopieerd (inclusief mini spikes maar zonder knippen dan), maar daarmee had ik enorm weinig grip achteraan.

Bij thuiskomst de setup nog eens bekeken, en 'k was vergeten om de anti-rollbar eruit te halen.

Kan dit het gebrek aan grip verklaren?

Bij mijn 1/8 buggy 4wd heeft dit nochtans een gunstige invloed.
Zo veel mogelijk, wat was er dan nog anders? gewicht is super belangrijk, wing, camber, rijhoogte,... Maar uiteraard ook de grip op die moment. Het is ook veeeeel kouder nu.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Quote:
Originally Posted by J-Meister View Post
Dit WE zit gij in Chalala
Nee hij gaat trainen op orra. De B finale op eir heeft blijkbaar z'n sporen nagelaten
Reply With Quote
  #8  
Old 04-03-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
Nee hij gaat trainen op orra. De B finale op eir heeft blijkbaar z'n sporen nagelaten
Integendeel, ik was heel blij dat ik nog in de B gesukkeld ben.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Integendeel, ik was heel blij dat ik nog in de B gesukkeld ben.
moh gij sukkeltje
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-03-2011
kriske's Avatar
kriske kriske is offline
Senior Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: belguim
Posts: 770
Default

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
een setup moet je altijd voor 100% kopiëren, 90% kopiëren werkt maar half zo goed.

@kriske: mogen ze bij jullie niet eens komen proberen?

ja mag zeker.

Alleen, als eens komen proberen, meer proberen....., heb ik liever dat ze lid worden.

voor die 20€ en 7€ fba moet je het toch niet laten zeker wel?
Reply With Quote
  #11  
Old 04-03-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

spotgoedkoop !
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
  #12  
Old 04-03-2011
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

Awel ik zou daar presies 1x per week wilen "proberen"
Reply With Quote
  #13  
Old 04-03-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Amaai mannen,

Nee, ik ben NOG geen lid!

Ne mens mag toch nog wel de kans krijgen om lid te worden hé!
Zo'n dingen regel ik liever zelf, ge kent mij tenslotte helemaal ni hé. Dus zal je mij normaalgezien op de eerste clubwedstrijd wel tegenkomen.

Trouwens KRISKE (Kris Lathouers neem ik aan), 'k heb vorig jaar per mail
GEVRAAGD of ik eens een keertje mocht komen rijden! Toen was je wel wat vriendelijker hoor.

'k Zal het maar op stress steken voor het eerste BNK hé.

En wat betreft die setup: ik ben nog maar nen NOOB, dus PROBEER ik zo goed mogelijk, maar sommige dingen begrijp ik niet helemaal, of heb ik gewoon nog niet in mijn trukendoos.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Ivm met setup, dat was geen aanval maar hulp

Je vroeg redenen waarom de grip anders kon zijn, die zijn dus gewoon opgesomd hé.

groeten!
Reply With Quote
  #15  
Old 04-03-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Apprecieer ik ook ten volle! En geef ook eerlijk toe dat ik een NOOB ben die heel blij is met raad en hulp, maar 'k moet nog heel veel leren!

Vandaar ook dat ik PROBEER. En dat zal nog een heel tijdje nodig zijn want van heel dat setupverhaal begrijp ik echt nog niet veel. Maar als ge niets probeert zal't zeker ni lukken.

Sommige symptomen herken ik al een beetje, maar om dan het juiste pilleke te vinden, das nog wel iets anders!
Reply With Quote
  #16  
Old 04-03-2011
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Quote:
Originally Posted by SLEENAD View Post
Apprecieer ik ook ten volle! En geef ook eerlijk toe dat ik een NOOB ben die heel blij is met raad en hulp, maar 'k moet nog heel veel leren!
Mag ik vragen waarom je dan met een 1/8 buggy bent begonnen (ben zelf ook met een overdreven moeilijke auto begonnen, daar niet van)?
Reply With Quote
  #17  
Old 04-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Dan is 't vooral belangrijk da je niet té veel afwijkt van bepaalde standaard setups, anders loopt het op den duur helemaal mis.

Als je iets probeert en je voelt ni echt iets beter of slechter, gewoon terugzetten op de originele positie vooraleer iets nieuws te proberen :-)

welke motor en batterijen?
Reply With Quote
  #18  
Old 04-03-2011
Bata-4's Avatar
Bata-4 Bata-4 is offline
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Goirle
Posts: 43
Default

hallo,
ik ben ook een rookie.
het zoeken naar de juiste set-up is voor mij een stuk makkelijker geworden met deze 'buggy setup guide' van elvo http://users.telenet.be/elvo/
de wat meer ervaren rijders zijn trouwens ook nooit beroerd om advies te geven.
Reply With Quote
  #19  
Old 04-03-2011
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Eerst veel opgezocht en forums gelezen, maar iedereen heeft wel ne voorkeur voor 't een of 't ander. 'k Heb op den duur de knoop doorgehakt met het idee "als 't wielen heeft zal 't wel fun zijn". En inderdaad, zowel den 1/8 als den B4.1 zijn geweldig veel fun!

Alleen gaat rondjes rijden op parkeerplaatsen en dergelijke al snel vervelen. Dus ben ik ondertussen lid van NBR en wordt ik ook nog lid van ORRA.

En dan realiseer je al snel dat setup heel belangrijk is.

Wat betreft den hardware: 'k heb de keuze tussen den originele sc450 regelaar (maar vertrouwen hierin is weg nadat de eerste na 6 weken het opgaf) en den originele reedy 3300kV motor en een GM80race met een Carson shooter 6.6T van 4860kV die er donderdag inzat met originele 21 pinion.

LIPO's zijn nen occasie 4900trakpower 25?C en nen Robitronic 5400 50C.

Zelfgefreesde front bulkhead 58g.

Asso blue front springs en silver rear. olie standaard ???

Shims ertussen zoals sheet, posities ook.

Wing origineel

Rib tyres vanvoor en mini spikes yellow vanachter

OOPS gold rear stabi

Heb nog geen gewichten.

BTW merci voor diene link hé
Reply With Quote
  #20  
Old 04-03-2011
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Van die motoren en zo heb ik nog nooit gehoord. 9.5T is meer dan genoeg om mee te starten.

Olie vooraan 35, achteraan 30, overal piston 2 van asso. Shims in shocks kan je ni vergelijken met setup sheet, want die is voor losi shocks.

Koop wat bladlood voor under uw lipo (niet erop of ernaast, eronder :-). En een setje stagger ribs vooraan... Gewone soft rib is niet bedoeld voor op astro.

Grotere wing is ook geen overbodige luxe. 6.5/7 inch.

54gr bulkhead vind ik veel te veel. probeer de plastic blok en plak 20gr lood in de neus.

Voor de rest gewoon rustig wat kilometers rijden
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 01:55 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com