|
|||||||||||||||
|
|
||||
|
||||
|
haha da was tegelijk gepost lol
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, .. wanted: pred x10/11 and AC s2 |
|
|
|||
|
|||
|
Ik wil feitelijk niet te krachtige motor.
Die "bruggetje" is dat te modificeren? Ander materiaal te maken? Dat doe ik juist graag oplossingen vinden. Dat "bruggetje" is dat 1 of 2?
|
|
|
|||
|
|||
|
Dat is 2.
Oplossingen zoeken: een ander materiaal is een oplossing ja Iets dat niet breekt hé
|
|
|
||||
|
||||
|
goodkoopste, beste oplossing: standaard motor, brushed kost: €5
een elektronische snelheidregelaar: kost 15€ ? 1 of 2 lipo's + lipolader: kost €50 + €50 motor en elek regelaar kan je misschien zelfs nog gratis schooien, een lipo ook maar die zal niet meer zo krachtig zijn als een nieuwe. Op deze manier maak je hem niet te modern, verkwist je er niet teveel geld aan en die lipo's en lader zal je kunnen hergebruiken voor je B4.1 die je deze zomer zal willen. ;-)
|
||||
|
||||
|
Nee, Topspeed heeft geen website meer.
En wij zijn de trackside supports van de winkel, dus als je vragen hebt kan je langs de winkel gaan of ze hier stellen aan Feniks.
|
||||
|
||||
|
Topspeed is inderdaad ne goede winkel, en de Luc is nen hele vriendelijke gast die echt zijn sporen in het wereldje al verdiend heeft. Maar over die trackside supports heb ik zo mijn twijfels
.Want topspeed heeft wel ne website, OK wel zonder webwinkel, maar aan ne webwinkel kund niks vragen hé, en zeker geen advies! Voor de geïnteresseerden: de beperkte site van de zeker de moeite waard zijnde topspeed: http://www.everyoneweb.com/topspeed/ |
|
|
||||
|
||||
|
kijk zie das leuk zelfs ik wist de luk zijne site niet wist wel dat hij online was en dat hij er zwaar aan bezig was maar heb dan ook de laatste 48 uren blijkbaar zwaar wat gemist wegens zwaar ziek in bed gelegen.
beste raad laat dat heel mooi stukje antiek staan het is mooi maar veel fun gaat ge er echt niet meer aan hebben . anders zou ik zeggen probeer eens een commodor 64 en zie hoelang je dat volhoud . dat is allemaal verleden en dient om op een kanst te staan blinken . iedereen heeft zo van die dingen . en zoals wouter al reeds gezegd heeft als ge daar nen bruchles in steekt breekt het 1 na het ander . bekijk het zo ne goeie motor uit dien tijd vroeg 70 tot 100 watt nu de minste die je hebt is zowat al direkt 250 tot al zo een bijna 600 watt euuuuuu denk niet dat dat ding daar voor gemaakt gaat zijn. sorry maar het is zo . wil je er nog mee rijden doe het dan zoals vroeger met een gewoon 6 cellen pack en ne standaard mabuchi 540 . of het word een hopeloze bedoeling en het gaat je een berg geld en frustratie's opleveren.
|
|||
|
|||
|
Ik denk dat jullie me overtuigd hebben
![]() Ik wist niet dat je ook lipo kon gebruiken met de standaard motor. Of bestaan die oude batterijen nog? Want ik heb daar nog een lader van. De stickers zijn al binnen alleen nog de Shell. Shocks kan ik misschien terug hergebruiken met nieuwe olie. En nieuwe bandjes maar waar kan ik ze vinden. Ik zal waarschijnlijk toch maar 1 keer rijden en dan staat het mooi in mijn living. Ik ga dan wel rijden met de oude Shell ![]() Dank je voor jullie feedback. Topspeed ga ik zeker bezoeken, ik hoop dat hij de oude spullen niet erg vind. En commodores 64 en amiga's waren hun tijd erg vooruit. Tja ben een IT'er en dan nog met Macintosh
|
|
|
||||
|
||||
|
het meeste van bandjes heb ik thuis ook altijd in voorraad liggen dus moest ge er niet geraken tijdens de openings uren. en ja en nee de oude cellen zijn nog steeds te krijgen alleen zijn het dan geen nicad cellen meer maar nmhd cellen.
en zelfs die zijn al ver gevorderd tegenover die van toen . en dan het laatste nieuwe is lipo en life deze laatste nog niet echt in volle gebruik zelfs nog maar raar of zelde lol.
|
|||
|
|||
|
Perfect! ik kom dan langs voor de bandjes/batterijen en wat advies. Eerst zien wat nog werkt. Dan hou ik hem idd best origineel.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hier heb ik nog onderdelen kunnen terugvinden die ik nodig had om mijn Tamiya Grasshopper terug rijdende te krijgen.
http://www.fusionhobbies.com/RC-Parts-s/11.htm Misschien heb je er ook iets aan.
|
|
|
|||
|
|||
|
thnx voor de tip!
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Dank je voor je hulp! Je bent Luc? Ik heb je ook gemaild met de nummers van de banden. Want heb momenteel losi bandjes erop. Goed voor even te rijden en te testen. Wanneer de nieuwe shell komt wordt die proper gemaakt en krijgt die een mooie plaats in mijn living ![]() Net tijd gehad om de batterij-tray van de futaba eens proper te maken. Die tip van die Rustler VXL was goed. Veel hopups van te vinden.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
banden zullen rap kaal zijn
![]() vind het maar een raar filmpje, begint goed maar als je hem ziet rijden is het plots niet meer zo interessant. ben wel blij voor je dat hij rijd ![]() grtz
cars: 2xdurango dex210/dex410r, 3x cougar sv, losi 22, tardis, cr2 Atomic Carbon, xxx-cr, custom xxx-jv, asso b4, cat sx1/3, losi 8ight-e, hobao hyper 8.5, traxxas e-maxx, traxxas mini-erevo, serpent s400, mini-z's, lrp shark, .. wanted: pred x10/11 and AC s2 |
|
|
|||
|
|||
|
Vond het wel even raar. Ik had hem veel sneller verwacht... Maar ja, ik speelde met die auto van mijn 12 to 14 jaar denk ik. En 20 jaar geleden was hij snel voor mij...
Ik kan me voorstellen dat zo'n hedendaagse buggy met brushless en lipo de Astute echt bejaard laat lijken... Ow wacht, hij is ook bejaard hahaha
|
|
|
||||
|
||||
|
uw motor van toen (ziet er mijn nen "tin can 540" uit) is niet van de snelste... met een standard pinion gingen die Tamiya wagentjes er "redelijk" vandoor.
als ge daar nen Technigold of Dynatech insteekt dan vlamt die net iets meer. Heb overlaatst zelfde gedaan als u, bij men ouders bij het uitmesten van de oude stek men Thundershot teruggevonden, daar had ik doen een Dynatech ingestoken, met een nieuwe 3000mAH NimH derin kan ik daar nu 15-20min mee rijden, vroeger was dat max 4-5 minuten... lol. Dat dingt gaat enorm goed vooruit, al zeg ik het zelf, alleen is dien ESC die ik er toen voor gekocht had niet echt "high end" kan dien Dynatech 04 niet echt aan, overhit al na 10minuten, dus heb die body al wat moeten aanpassen. Thundershot met Dynatech 04 en 13T pinion: http://www.youtube.com/watch?v=N8vb5axgINc op asfalt met correcte banden en 19T pinion haal ik 40-45mk/h, met een autootje van 14 jaar oud ![]() -- maar zoals je kan zien in men sig, ik heb nen B4.1 gekocht nu, Tamiya ga ik opknappen en verkopen denk ik...
|
|||
|
|||
|
Ik hou deze gewoon standaard, de replica body en stickers zijn al binnen. Alleen nog verven en klaar. Ik zoek nog mooie rode kleur met flakes. En dan gaat deze mooi in de kast, verkopen doe ik niet zou mijn pa en broer niet leuk vinden
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|