|
|
|
||||
|
||||
![]()
altijd interesse gehad in rc en nu eindelijk van plan om er mee te beginnen .
de aankoop alleen al is blijkbaar niet zo simpel als het lijkt ik zie verschillende rtr modellen maar kom altijd iets tegen wat mij er mij niet bij bevalt. Dus daarom het volgende is het is het mogelijk voor een totale beginneling een kit te proberen of toch maar beter bij een rtr te blijven. tx |
|
||||
|
||||
![]()
Het kopen van een kit is absoluut een mogelijkheid, zelfs met een minimum aan handigheid en soldeervaardigheden. Bovendien leer je dan meteen je auto kennen; beginners die een RTR kopen en dan een onderdeel moeten vervangen, komen vaak voor totale verrassingen te staan omdat ze niet weten hoe zo'n wagen opgebouwd is.
Veel beginners die de hobby enorm leuk blijken te vinden, staan voor een tweede maal voor grote investeringen: hun RTR-materiaal moet dan vervangen worden door 'wedstrijdmateriaal'. Als je het geld kunt missen en je er geen boterham minder voor moet eten, zou ik meteen de kit kopen. De meeste wagens zijn erg straight forward en niet moeilijk te bouwen. Handleidingen beschrijven vaak vrij gedetailleerd hoe je de moeilijkste onderdelen (diffentieel, schokdempers) moet bouwen. Voor een beginner zou ik de volgende wagens aanraden: 2wd - Team Associated B4.1: goedkoop, overal onderdelen voor te krijgen en je kan hem eventueel later converteren naar een X-6 of C4.1 - Team Durango DEX210: iets duurdere onderdelen, maar heeft potentieel 4wd - Team Associated B44.1 - Team Durango DEX410 V3 - Schumacher Cat SX3 (al is die iets ingewikkelder voor een beginner) Motor: 8.5, 9.5 of 10.5 in 2wd en een 6.5 in 4wd. De huidige BNK-kampioen 2wd heeft z'n titel gewonnen met een 10.5; in offroad is trager vaak sneller ![]() Wat het merk betreft zit je altijd goed met LRP, Reedy, CS, HPI Flux Pro, Nosram, Orion. LiPo: koop iets met minstens 3500mAh van merken als LRP, Nosram, Intellect, CS, Orion, Speed Power. Regelaar: je kan het erg goedkoop maken door een Hobbywing 120A te bestellen in het buitenland (is hetzelfde als het duurdere Speed Passion), maar ook hier zijn LRP en Nosram (zijn hetzelfde) uitstekende keuzes. Bijvoorbeeld een Nosram Matrix of LRP Sphere Competition is altijd goed. Servo: probeer qua snelheid onder 0.10s te zitten, trekkracht minstens 8kg. Goede merken zijn Savöx, Futaba, KO Propo, Sanwa, ... Zender: als beginner is een stuurwielzender aan te raden aangezien stickzenders een langzame dood aan het sterven zijn. Hiervoor kan je best kijken naar Futaba, Sanwa, Spektrum of KO Propo. |
|
||||
|
||||
![]()
merci voor de snelle response en degelijke antwoord voel mij er al wat geruster in aangezien ik niet compleet onhandig ben
neem aan dat ge in kampenhout rijd ? zo ja dan gade mij nog zien rondbollen als het lukt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mss idee van waar ik het best kan bestellen?
tx |
|
||||
|
||||
![]()
edit. niet goed gelezen (uni cum)
|
||||
|
||||
![]()
In België zijn MCM Racing en Hobby Car Shop goede opties.
In het buitenland is er: - DMS Racing (Engeland) - Losipartshouse (USA) - RC Mushroom (HK) - RC Dinball (HK) - RC Market (HK) - RC Model (HK) - A Main Hobbies (USA) - ... |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|