Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2011
svvander svvander is offline
Member

Default Het nut van een Lipobag

Vanmorgen ff de schrik van mijn leven beleefd! Vermits ze vandaag nog mooi weer geven: de ideale moment om mijne wagen nog eens opnieuw te testen... Dus na gisteren de volledige en correcte uitleg van mijn lader gekregen te hebben: lader correct ingesteld, balancer aangesloten, veiligheid ingesteld, batterij in de lipobag en lader aan. Geen foutmelding, ok. Alles uit de inkomhal waar ik de batterij aan het laden was uitgehaald en rustig gaan ontbijten. Opeens: een lichte knal. Zo snel als ik kon naar de inkomhal, niets te zien. Dan een smeltende plastiekgeur... damn! Vuuuuuur! Stekker uitgetrokken, branddeken erop gegooid en met een borstel alles naar buiten gekeerd. Juist op tijd, want de lipo is buiten ontploft, in de zak!

Waar ligt het aan? Geen idee? Ik denk de lader. Bij mijn Robbe die ik vroeger had, kreeg ik een foutmelding bij het minste dat er niet normaal was en viel deze uit. Bij deze lader, dus niets.

Dus beste mensen: opletten met Lipo's (Ik had trouwens Zippy's). En het gebruik van een Lipobag is dus ten zeerste aan te raden.
Reply With Quote
Old 01-10-2011
soobah's Avatar
soobah soobah is offline
Member

wow, dat ziet er wel griezelig uit.
Hier liggen de lipo's geregeld onbewaakt en 'naakt' te laden in de garage, denk dat ik mijn lipozak vanaf nu toch ook ga gebruiken.
Old 01-10-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor

Van ergens te liggen doe je niets mis.
Sander, ik denk dat je door vroeger een verkeerde stand te gebruiken de lipo kapot gemaakt hebt, door die nu te hergebruiken is die aan zijn mini-inferno begonnen.
Ontploffen doet zo'n lipo niet, 'ontsteken' en veel vlammetjes geven wel.
Gelukkig is het hier goed afgelopen!
Old 01-10-2011
Member

Quote:
Originally Posted by Cooper View Post
Van ergens te liggen doe je niets mis.
Sander, ik denk dat je door vroeger een verkeerde stand te gebruiken de lipo kapot gemaakt hebt, door die nu te hergebruiken is die aan zijn mini-inferno begonnen.
Ontploffen doet zo'n lipo niet, 'ontsteken' en veel vlammetjes geven wel.
Gelukkig is het hier goed afgelopen!
Wel, dat is juist het bizare... het was niet die Lipo die geladen was onder Life, maar mijn andere!

Ben nu een andere lipo gaan halen... blijkbaar zijn er al verschillende klachten bij Hobbyking over die Zippy's. Volgens mij ligt het aan de lader, want die bleef gewoon doorladen. (Anders krijg je toch een foutmelding?)
Reply With Quote
Old 01-10-2011
jaydits's Avatar
jaydits jaydits is offline
Senior Member

pfoei best eng idd bij ons liggen ze ook meestal alleen te laden in de schuur en zit ik koffie te drinken in huis
ziet er niet tof uit en zal nog wel ff een paar weken stinken denk ik
Old 01-10-2011
Member

Heel de buurt riekt ernaar... bah!

Nu, het is gebeurd, maar wat kan ik (of we) nog allemaal doen om dit zeker te voorkomen?

1) lipobag gebruiken
2) steeds zorgen dat je in de buurt bent
3) laden op een plaats waar niets kan vuurvatten
4) iets in de buurt liggen hebben voor als het brand (ik had gelukkig een vuurdeken)
5)...

Alle tips zijn welkom. Ik denk dat niemand zijn huis wenst zien af te branden (in het beste geval) of erger zelf lichamelijk leed er wenst aan over te houden.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules