|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Getest op de zaterdag voor het BNK in Bergschenhoek door 5 rijders die daarna een score mochten geven van 1 tot 5 voor zowel voorwaartse grip als zijdelings ( max score is dus 25).
Omdat het gaat om een “controlled tire” is enkel gelet op gevoel bij rijden en levensduur. Er zijn geen ronden tijden gemeten Hoewel deze allemaal zijn getest op 2wd’s is voor al deze banden een 4wd voorband beschikbaar. Deze test is uitgevoerd door 3 vaste A-finalisten en 2 rijders die meer uit de middenmoot komen Hieronder zie de de totaal scores. J-concepts Goose Bump – Green Compound - Grip zijdelings: 14,5 punten - Grip voorwaarts: 21,5 punten Goose-Bump: Levensduur is voor een BNK band te kort (c.a. 2 accu’s), waarna het wel voor een hele lange tijd een mooie trainingsband is. Wat de meeste ook niet beviel was de balans tussen zijdelings en voorwaartse grip. Wel zeer goed in de stoffige delen. J-concepts Flip-Out – Green Compound - Grip zijdelings: 18,5 punten - Grip voorwaarts: 18,5 punten Flip-Out: Levensduur was ongeveer 3 á 4 runs BNK waardig, daarna nog wel goed bruikbaar om afstellingen te testen. Ook nog goed in licht stoffige delen. Qua gevoel het meest Big-shot achtig. J-concepts Double Dee – Green Compound - Grip zijdelings: 18 punten - Grip voorwaarts: 21 punten Double-Dee: Leversduur was ongeveer 3 á 4 runs BNK waardig, daarna nog een accu of 4 bruikbaar om de trainen. Op de schone delen de beste band, maar dan ook meteen het minst goed op de stoffige delen. Dit was achteraf ook goed terug te zien in de scores: de goede rijders hadden allen deze band de hoogste punten gegeven, en degene die nog (te) veel in het stof zaten hadden deze band strak onderaan staan. Pro-line Caliber – M3 Compound - Grip zijdelings: 18,5 punten - Grip voorwaarts: 22,5 punten Caliber: Eigenlijk een last-minute toevoeging, maar omdat er toch een aantal mensen om vroegen, toegevoegd aan de test. De standaard inserts zijn redelijk zacht en hebben bij de rijders die “iets” meer vermogen aan boord hebben soms de neiging om de gaan balloonen. Ook gewoon goed in de stoffige delen. Voor de duidelijkheid de punten zijn gegeven terwijl er werd gereden met de standaard inserts. Levensduur was 4 volle accu’s ( dus zeg maar 6 runs van 6 minuten ) door voornamelijk Janus en de Q gewoon BNK waardig. Waarna de band nog wel altijd goed bruikbaar was om de trainen. De levensduur test werd gedaan met een set met andere inserts ( Racer's Edge) en deze voelden wel beter aan als de standaard set die was gebruikt om de score's te bepalen. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
wat is eigenlijk de bedoeling van deze test, Janus?
Een nieuwe band voor 2011 uitzoeken?
__________________
aka Ludo |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Bigshot vervangen.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
jeeeeeee
![]()
__________________
aka Ludo |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Caliber = stijve tampeloeris
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nog een aantal zaken om rekening mee te houden:
- bijgeleverde insert + bandenprijs. Een band die iets harder slijt, maar wel goedkoper is én een bruikbare insert bijgeleverd heeft, is dus beter dan een slijtvastere band met een crap insert (bvb een te zachte insert, of een insert die na 2 runs veel zachter is ineens, of gewoon verpulvert,...) - Goede test voor leverbaarheid is kijken naar andere landen. Kies een band die ze in een groot rc land ook gebruiken als control tyre, en de kans is al groter dat die goed te leveren gaat zijn. Dat is oa nadeel van bigshots, die worden gewoon nergens gebruikt, enkel op bnk's (en wij zijn een peulschil in bandenafname dus we hebben niks te zeggen). - bandentest = ok, maar test diegene die grote voorkeur hebben ook eens in 't nat. En nog belangrijker, test die ook eens op natte astro, je weet maar nooit :-) Als die beter gaat dan een groene schumacher zou dat geweldig zijn. Ik heb gisteren enkel met caliber gereden, en vond daar niks mis mee! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
op bergschenhoek zal er een duurtest gehouden worden met de caliber,
ong 1 maand rijden onder de omstandigheden op mvb |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|