Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 30-03-2014
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default Alu beschermen tegen corrosie?

Hoi iedereen,

Recentelijk heb ik voor iemand een alu bodemplaat ontworpen voor een vintage bakkie (Dyna Storm). Voor dat werk heb ik er twee opgestuurd gekregen - niet verkeerd!

Het lijkt me wel fijn als de platen er goed uit blijven zien, ook na wat gebruik. De legering in kwestie is 5754 en die schijnt vrij resistent tegen corrosie te zijn... maar ik weet niet of dat veel garanties biedt hoe netjes zo'n plaat eruit ziet na een paar keer scheuren in de manege. Daarom zit ik eraan te denken om de platen te laten anodiseren (of galvanizeren - lekker funky maar naar wat ik heb gelezen lastig met dunner materiaal).

Hebben jullie misschien meer informatie over kosten van anodiseren, weten jullie een bedrijf waar dit (relatief) goedkoop is, of hebben jullie nog andere ideeën hoe ik de plaat zou kunnen beschermen?
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2014
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by Origineelreclamebord48634
Hoi iedereen,

Recentelijk heb ik voor iemand een alu bodemplaat ontworpen voor een vintage bakkie (Dyna Storm). Voor dat werk heb ik er twee opgestuurd gekregen - niet verkeerd!

Het lijkt me wel fijn als de platen er goed uit blijven zien, ook na wat gebruik. De legering in kwestie is 5754 en die schijnt vrij resistent tegen corrosie te zijn... maar ik weet niet of dat veel garanties biedt hoe netjes zo'n plaat eruit ziet na een paar keer scheuren in de manege. Daarom zit ik eraan te denken om de platen te laten anodiseren (of galvanizeren - lekker funky maar naar wat ik heb gelezen lastig met dunner materiaal).

Hebben jullie misschien meer informatie over kosten van anodiseren, weten jullie een bedrijf waar dit (relatief) goedkoop is, of hebben jullie nog andere ideeën hoe ik de plaat zou kunnen beschermen?
Wat je ook doet niet galvaniseren de temperatuur voor het proces is bijna gelijk aan de smelt temperatuur van aluminium.
als je aluminium verhit zonder hitten behandeling naderhand is het net rubber en die behandeling duurt ongeveer 1 a 2 dagen voor dat het weer zo stug is als eerst

je kunt het altijd nog poedercoten dat is ook heel kras bestendig en niet zo veel warmte voor nogig

eerste keus is nog steets anodiseren
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2014
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Bedankt voor je commentaar op het galvaniseren Het galvaniseren schoot tijdens het maken van de post te binnen, maar ik heb er verder niet echt kennis van... Hoe dan ook, zoals je zegt: dan blijf ik daar maar ver bij weg, tevens omdat de hitte het verstevigingsproces wat de plaat is ondergaan ongedaan zou maken... dan klapt de wagen dus dubbel bij de eerste fout gelande jump
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #4  
Old 30-03-2014
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by Origineelreclamebord View Post
Bedankt voor je commentaar op het galvaniseren Het galvaniseren schoot tijdens het maken van de post te binnen, maar ik heb er verder niet echt kennis van... Hoe dan ook, zoals je zegt: dan blijf ik daar maar ver bij weg, tevens omdat de hitte het verstevigingsproces wat de plaat is ondergaan ongedaan zou maken... dan klapt de wagen dus dubbel bij de eerste fout gelande jump
Nee vouwtdubbel als hij de bult op gaat
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2014
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Quote:
Originally Posted by mkb View Post
Nee vouwtdubbel als hij de bult op gaat
Ik zie mogelijkheden om een front flip te maken met een vintage

Dan blijft dus poedercoaten of anodiseren over... Ik heb ook nog een ander idee, en dat is zelf een 'brushed' look aanbrengen en dan een blanke lak erover aanbrengen... Het is waarschijnlijk minder slijtvast (hoewel ik niet weet hoeveel minder) - en het is bijna gratis.
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #6  
Old 31-03-2014
SLEENAD's Avatar
SLEENAD SLEENAD is offline
Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Olen, Belgium
Posts: 230
Default

Waarom niet gewoon een undertray?
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 04:46 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com