Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 14-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default Durango Dex210 Quality Issues

Mijne Dex is af, en dit is mijn mening en ik heb toch een vraag teken bij sommige onderdelen, zoals de shock caps, deze zijn van kunststof , de turnbuckles zijn zogenaamd heavy duty, maar zonder al te veel moeite kan je deze los maken en dan is er de handleiding, deze komt niet overeen met de werkelijkheid , ben dan de online manual in gaan kijken en deze komt overeen, voor de rest was het zeer leuk om te bouwen.

Alléé dit zijn mijn eerste indrukken en ervaringen, hoe hij het doet op den track moet ik nog afwachten natuurlijk.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2013
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Idd de punten die je aanhaalt kloppen zeer zeker.

- shockcaps zijn bij mijn weten geen problemen mee. Ikzelf heb er ook nooit last van gehad.
- de ball ends zijn idd van mindere kwaliteit en durven loskomen. Heb je ze gebouwd zoals op de tip pagina van Durango. Dan valt het nog mee. Best is RPM of Kyosho te steken na verloop van tijd.
-handleiding is ook correct. Ik had hem toen gebouwd met de online handleiding en de tips erbij.

Auto zal zeker meevallen.
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #3  
Old 14-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Ja, dat denk ik ook wel dat hij zal meevallen, en anders verzin ik daar wel iets op.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-08-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Netherlands
Posts: 1,571
Default

Ik heb überhaupt nog nooit bovenste shock caps kapot gereden - en die van Durango zijn nog wel wat heftiger gebouwd dan die van mijn vorige auto (TRF)

De Durango HD Ball cups staan hierom bekend, maar het issue is volgens mij hier niet opzich hoe snel ze los gaan, maar hoe stijf de schroefdraad is. Wat vet aan de schroefdraad helpt, wat verder doortappen dan de standaard setup aangeeft, en ten slotte, draai ze er enkele keren op en af zodat de schroefdraad in kan 'slijten.'

Als je dit niet wil doen of niet werkt, steek in beide gaten/kogelkopjes een inbussleutel voor je ze verstelt.

Mochten ze toch niet bevallen, ik kan de 'adjusters' van Tamiya erg aanraden: Soepele schroefdraad, maar wordt nooit te los, de kopjes houden stevig vast en ik heb op mijn TRF201 (vorige auto) op de meeste plekken nog de eerste adjustes zitten (na ongeveer 2 jaar, waarvan 1,5 jaar racen). Enige nadeel is wel: Ze zitten te los op de kogelkopjes van Durango, dus die moet je ook van Tamiya regelen (en dan of staal, of de 'fluorine coated' aluminium).

Ten slotte, de handleiding is inderdaad echt ronduit bagger... Ziet er fancy uit, maar deze is overhaast gemaakt en de papierversie is nooit herzien (online versie gelukkig wel).
__________________


3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote
  #5  
Old 15-08-2013
Tomb Tomb is offline
Member
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 28
Default

Ik ga straks aan mijn bouw beginnen , goed dat ik dit al eens lees!
Goede tips
Reply With Quote
  #6  
Old 15-08-2013
Cobra007 Cobra007 is offline
Member
 
Join Date: Apr 2013
Location: Turnhout
Posts: 58
Default

Tom veel plezier met de bouw, heb ik ook gehad.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 02:37 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com