Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 09-01-2013
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default setip dex 410r

heeft iemand een setup voor mijn nieuwe dex 410R waar ik mee kan beginnen met mijn 4x4 avontuur daar ga ik mijn geluk nu mee beproefen wand in de 2WD heb ik nog niet zo geluk gehad.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2013
AEE AEE is offline
Member
 
Join Date: Aug 2012
Location: Tessenderlo
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by mkb View Post
heeft iemand een setup voor mijn nieuwe dex 410R waar ik mee kan beginnen met mijn 4x4 avontuur daar ga ik mijn geluk nu mee beproefen wand in de 2WD heb ik nog niet zo geluk gehad.



hier ga je wel iets vinden

http://www.petitrc.com/setup/durango...ngoDEX410.html

grtzz
__________________
www.m-r-v.be
Reply With Quote
  #3  
Old 09-01-2013
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Op welk circuit rijd je?
Astro of klei/zand?
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2013
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 259
Default

alles maar heb totaal geen ervaring met 4WD dus wil graag mijn eerste meters maken bij het WK in rosmalen. een beetje voor bereiding vind ik wel prettig

Quote:
Originally Posted by Kusal View Post
Op welk circuit rijd je?
Astro of klei/zand?
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2013
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Als basis afstelling voor Kampenhout gebruik ik de set up van Jorn Nuemann van de GP Kampenhout (te vinden op petitrc) met als veranderingen geen rolbar voor, 40 olie voor en 35 achter en anti squat op 2 ipv 4.
Voor zand en klei zou ik op petitrc gaan zien ook bij Neuman (het EK en WK).
Erik (Gonzo) hier op het forum weet ook veel over deze auto en kan jou ook wel helpen met een aantal tips.
Vergeet niet je difs correct te shimmen, plakband op de lagers te zetten van het kroontandwiel zodat er zo weinig mogelijk speling op zit (anders zijn de difs binnen de kortste keren eraan).
Je hebt niet veel opties nodig om deze auto bulletproof te maken; enkel de rear alu dif houder vind ik een must (andere opties zijn mooi maar niet echt nodig - maar heb ze maar toch gekocht )
Heb van de 410R er twee staan!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2013
Kurtje Kurtje is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 377
Default

Moet je bij de V3 nog steeds plakband over de lagers doen? Volgens mij zijn de diffhuisjes toch aangepast.

Wat ik wel bij mijne heb gedaan is een klein shimmeke (nitrokoppeling) op de piniongear gestoken zodat je ze beter kunt klemmen in het diffhuisje. Speling is hierdoor volledig weg.

Ikzelf heb ook de setup van de GP van Kampenhout erop staan, werkt zeer goed!
Zou alleen nog eens met swaybars moeten gaan testen, deze staan er niet op momenteel! Heeft dit veel invloed op deze auto?
__________________
Mugen MBX7/Mugen MBX7T/Sanwa M12
Teamdriver www.rc-speedhouse.com Powered by Mugen/OS Engines/Futaba/Sanwa/Nitrolux/Tourex
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2013
Gonzo's Avatar
Gonzo Gonzo is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 223
Default

Quote:
Originally Posted by Kusal View Post
Vergeet niet je difs correct te shimmen, plakband op de lagers te zetten van het kroontandwiel zodat er zo weinig mogelijk speling op zit (anders zijn de difs binnen de kortste keren eraan).
Dat vooral ja.
Dus op zijdelingse speling letten als je het gewricht van je centrale cardan beweegt. Als je die 1 of 2 mm kan verduwen, gaat je kroontandwiel sneuvelen, en is een stukje tape nodig boven en onder de 2 lagers die naar buiten komen.

Verder je cardans met genoeg loctite bouwen. Wielmoeren loctite ik ook steeds.

Naar bulletproofheid toe is de alu servosaver misschien ook aan te raden. Vroeg of laat sneuvelt die toch ook als je gaat racen, je merkt het niet direct, en is soms lastig te vervangen tussen 2 reeksen door. Ook omdat de servosaver grote moer soms wat los komt, en ik daar ook wat loctite aan gedaan had... De binnenste hex van de holle bus van je servosaver bovenaan 2 inkepingen geven (voor een brede toernavies langs boven) voor je hem bouwt, zorgt ervoor dat je hem dan later toch terug los krijgt. Want die grote hex bovenaan draait snel zot, en die holle alu bus met draad op is snel beschadigd.

Qua setups kan je ni mis doen met Neuman, die kwam mij op de GP zo HARD voorbij dat ik nog altijd een snotvalling heb van den trek Mijn plan in de qualificatie was inpikken na de bocht dat ik hem doorliet, maar het probleem was dat hij bij het uitkomen van die ene bocht nog eens 5 meter voorsprong nam...
__________________

Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 11:38 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com