Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 08-07-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default clubrace bij BPT

Door de grote vraag van onze leden hebben we beslist op 7 augustus een basic clubwedstrijd te organiseren.

Iedereen is van harte welkom.
Geïnteresseerde rijders worden om 8u verwacht voor de inschrijvingen.
Om 9u houden we een kleine briefing en de eerste kwalificatie zal van start gaan rond 9u30

Het inschrijvingsgeld bedraagt 5 euro voor niet-leden, en is gratis voor BPT-leden.

Wij rekenen erop dat iedere rijder z'n persoonlijke transponder meebrengt voor de race.
Onze club zelf beschikt over 7 leen-transponders die wij ter beschikking stellen van rijders zonder persoonlijke transponder.
Voor het gebruik van deze leen-transponders vragen wij geen huurgeld, maar wel een waarborg van 50 euro die op het einde van de dag teruggegeven wordt bij het terugbrengen van onze transponders in een perfecte staat.

Afhankelijk van het aantal deelnemers zal er in volgende reeksen gereden worden :

* 2WD
* 4WD
* 2WD stock
* short course
* Truggy

En ook niet onbelangrijk :

voor de hongerigen onder ons zal er tijdens de middag de mogelijkheid bestaan te genieten van overheerlijke hamburgers en/of spaghetti !!!
Dit alles wordt door onze vaste kok van dienst geserveerd aan zeer democratische prijzen

Mensen die graag deelnemen kunnen zich hier opgeven en/of een mailtje sturen naar [email protected] , zo kunnen we deze reeds op voorhand ingeven in de computer.

Grtz,
Philippe
Reply With Quote
  #2  
Old 12-07-2011
VW-Powah VW-Powah is offline
Member
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 126
Default

ow yeah! ga er zeker zijn!
Reply With Quote
  #3  
Old 12-07-2011
Rudi's Avatar
Rudi Rudi is offline
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Mol, Belgium
Posts: 37
Default

Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden
Reply With Quote
  #4  
Old 12-07-2011
dafke's Avatar
dafke dafke is offline
Member
 
Join Date: May 2011
Posts: 54
Default

Quote:
Originally Posted by Rudi View Post
Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden
Sportcomplex "Den Dooren"
1785 Mechtem
Reply With Quote
  #5  
Old 12-07-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by Rudi View Post
Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden
Hier nog eens het complete adres meegeven :

Sportcomplex " Den Dooren "
Brusselsesteenweg 57-63
1785 Merchtem

Het circuit bevindt zich helemaal aan't einde van de parking van het sportcomplex achter het kerkhof.

Ik heb nog van mensen gehoord dat in sommige gevallen de website hapert of traag zou zijn. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de browser. Met internet explorer van MS zijn er normaal geen problemen....

grtz,
Phil
Reply With Quote
  #6  
Old 12-07-2011
Rudi's Avatar
Rudi Rudi is offline
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Mol, Belgium
Posts: 37
Default

Quote:
Originally Posted by BPT-Merchtem View Post
Ik heb nog van mensen gehoord dat in sommige gevallen de website hapert of traag zou zijn. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de browser. Met internet explorer van MS zijn er normaal geen problemen....
Computers zijn zoals vrouwen, een eigen wil en als man kan je er dikwijls niet aanuit!
Maar op mac -> Safari krijg je dus allemaal lege pagina's. De opstartpagina laad wel en als je ergens op door klikt blijft alles leeg.

Grts, R
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

Ik zal het eens zeggen tegen onze site-bouwer, als hij terug is van op vakantie.
Wel raar dat het bij de ene prima werkt, en bij de andere raar doet...
Reply With Quote
  #8  
Old 14-07-2011
Rudi's Avatar
Rudi Rudi is offline
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Mol, Belgium
Posts: 37
Default

Count me in, gegevens gemaild.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-07-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

@ Rudi
mailtje ontvangen, hier op de vakantiebestemming, maar kan niet antwoorden op je mail.... ( ja, ik ben een geweldig wonder met een pc....)

Maar eh, bij deze alles ontvangen en toegevoegd aan de lijst !!

Tnx
Reply With Quote
  #10  
Old 22-07-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

Wat mag ik verstaan onder 'stock'?
Vroeger was dat een mecahnical speed controller en de befaamde RS540... dat dat nu niet meer opgaat weet ik, maar hoe zit het dan wel???
Reply With Quote
  #11  
Old 23-07-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

De bedoeling van deze klasse is vooral een betaalbare instapklasse te hebben. We hebben een aantal testen gedaan met een Mabushi 540 motor en standaard elektronische regelaar, maar zijn eigenlijk op zoek naar een leuk en betrouwbaar equivalent, want brushed is het eigenlijk niet.
Zo hadden we al gedacht aan een 13t van een bepaald merk en een regelaar met zero timing, ook van een bepaald merk, zodat iedereen met gelijke wapens kan starten.
Bedoeling is om met deze klasse echt van start te gaan in seizoen 2012 en nu nog wat te testen.
Wie hierover ideetjes heeft of suggesties, laat maar komen...
Reply With Quote
  #12  
Old 23-07-2011
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Hobbywing (Xerun ook) materiaal is betaalbaar en goed vind ik !
Voor een 60A sensored ESC en motor 13.5 ben je al voor 100€ gesteld...
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #13  
Old 23-07-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

Ik zou het simpel houden: vrije keuze van merk maar 1 bepaalde wikkeling (misshien een tweede voor brushed?) en een maximum tandwielverhouding.
ESC, batterijen, banden enzovoort kan je beter vrij laten; dat verlaagt de financiele instapdrempel en voorkomt een 2e drempel voor wie later naar modified schakelen wilt.
Misschien kan je ook de deuren openen naar 4WD met een aangepaste moterkeuze of maximum tandwiel limiet. 4WD is al jaren niet meer gelimiteerd tot de topbrands en zeer populair bij het basherpubliek.

Een denegrerende titel als debuntanten, instap, amatures, aspiranten of beginners zou ik vermijden. Met betaalbaar en budget zit je op een betere lijn.
Er zijn vast nog wel mensen die het wat relaxter aan willen en met anderen op een gelijk niveau plezier willen maken zonder hun portefeuille te scheuren.

Ik duim alvast; als het goed komt zie je me wel aankomen met de oldies
Reply With Quote
  #14  
Old 24-07-2011
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Brushed motoren is niet meer van deze tijd !
Een simpele brushless motor met 13.5 of zelfs 17.5 is toch best betaalbaar.
Laat de mensen dan vrij zoals je zegt van ESC, dan kunnen ze nog vanaf het begin een zwaardere ESC kopen met het oog om later een zwaardere motor te gebruiken...
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #15  
Old 24-07-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

't is dat ik zelf nog een hoop karrekes met een brushed moter heb en de bijhorende prehistorische ESC's die niet met brushless overweg kunnen. Maar ge hebt gelijk, keep it simple: 13.5 voor 2WD en 17.5 voor 4WD?
Reply With Quote
  #16  
Old 25-07-2011
BPT-Merchtem's Avatar
BPT-Merchtem BPT-Merchtem is offline
Member
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 79
Default

Inderdaad, zoals Dirk zegt, brushed is niet meer van deze tijd.
Ik heb een tijdje aan't proberen geweest met een standaard mabushi op een 2wd, en moet zeggen dat het wel leuk was, maar het probleem is dat deze motor heel snel overleden was. De trage snelheid is op dat ogenblik voor iedereen gelijk, dus dat maakt het alleen maar spannender racen.

Ik zit misschien meer in de richting te denken aan een 17.5t reeks als stock, maar dan wel een standaard 540 27t (mabushi of johnson ) toe te laten. Deze zijn zo goed als gelijkwaardig qua snelheid als je met een vast opgelegde tandwielverhouding rijdt.

Als we het zo zouden doen, hebben de mensen met hun oude brushed motoren eerst nog de kan om deze op te souperen alvorens de aankoop te moeten doen van een brushless-setje....
Reply With Quote
  #17  
Old 25-07-2011
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Goed gedacht, en als er toch ene vals speelt en iedereen inhaalt op een recht stukje, kan deze zijn auto ook beetje minder hard laten lopen zodat het voor iedereen fun blijft
Want zeker in een stock reeks of hoe het ook noemt is fun toch een zeer belangrijke faktor !
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #18  
Old 25-07-2011
mr. ed mr. ed is offline
Senior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Mechelen, Belgium
Posts: 529
Default

17.5 klinkt goed: dat kunnen de Nimh's ook nog makkelijk aan. Lipo's en bijhorende lader balancer etc, dat drijft de instapprijs toch ook weer op.

Om de fun wat op te trekken eventueel een langere rijtijd voorzien: bvb 6 minuten, en 5 voor 4WD (als handicap ) Zo heeft de klasse wat extra aantrkkingskracht. Met 1 of 2 in zo'n klasse zitten is ook niet bemoedigend
Reply With Quote
  #19  
Old 25-07-2011
dirk702's Avatar
dirk702 dirk702 is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: Belgium (Deurne)
Posts: 479
Default

Een goede lader voor NmHi batterijen is veel duurder dan zo een I-max lipo lader die heb je al voor 25€ en een Lipo batt 4000mah van spleetogen land kost ook geen 20€ meer !
__________________
Team LelijkeBodiesEnMismatchJanten
Ook op de Cougar SV2, Cat SX3 & Cat K1
Reply With Quote
  #20  
Old 25-07-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Gewoon alles toelaten, motor beperken en geen zotte regelaar timing.

mensen die te zotte dingen kopen/gebruiken (60C en 6500mah accu's bijvoorbeeld) en altijd winnen mogen niet meer meedoen en moeten naar modified overstappen.
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:20 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com