|
|
||||
|
||||
![]()
Door de grote vraag van onze leden hebben we beslist op 7 augustus een basic clubwedstrijd te organiseren.
Iedereen is van harte welkom. Geïnteresseerde rijders worden om 8u verwacht voor de inschrijvingen. Om 9u houden we een kleine briefing en de eerste kwalificatie zal van start gaan rond 9u30 Het inschrijvingsgeld bedraagt 5 euro voor niet-leden, en is gratis voor BPT-leden. Wij rekenen erop dat iedere rijder z'n persoonlijke transponder meebrengt voor de race. Onze club zelf beschikt over 7 leen-transponders die wij ter beschikking stellen van rijders zonder persoonlijke transponder. Voor het gebruik van deze leen-transponders vragen wij geen huurgeld, maar wel een waarborg van 50 euro die op het einde van de dag teruggegeven wordt bij het terugbrengen van onze transponders in een perfecte staat. Afhankelijk van het aantal deelnemers zal er in volgende reeksen gereden worden : * 2WD * 4WD * 2WD stock * short course * Truggy En ook niet onbelangrijk : voor de hongerigen onder ons zal er tijdens de middag de mogelijkheid bestaan te genieten van overheerlijke hamburgers en/of spaghetti !!! Dit alles wordt door onze vaste kok van dienst geserveerd aan zeer democratische prijzen ![]() Mensen die graag deelnemen kunnen zich hier opgeven en/of een mailtje sturen naar [email protected] , zo kunnen we deze reeds op voorhand ingeven in de computer. Grtz, Philippe |
|
|||
|
|||
![]()
ow yeah! ga er zeker zijn!
|
|
||||
|
||||
![]()
Misschien een adres van het parcours want de website van BPT hapert bij mij.
Al weet ik niet of ik de dag na de straat-bbq hier in staat ben om te rijden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1785 Mechtem |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sportcomplex " Den Dooren " Brusselsesteenweg 57-63 1785 Merchtem Het circuit bevindt zich helemaal aan't einde van de parking van het sportcomplex achter het kerkhof. Ik heb nog van mensen gehoord dat in sommige gevallen de website hapert of traag zou zijn. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de browser. Met internet explorer van MS zijn er normaal geen problemen.... ![]() grtz, Phil |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Maar op mac -> Safari krijg je dus allemaal lege pagina's. De opstartpagina laad wel en als je ergens op door klikt blijft alles leeg. Grts, R |
|
||||
|
||||
![]()
Ik zal het eens zeggen tegen onze site-bouwer, als hij terug is van op vakantie.
Wel raar dat het bij de ene prima werkt, en bij de andere raar doet... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Count me in, gegevens gemaild.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
@ Rudi
mailtje ontvangen, hier op de vakantiebestemming, maar kan niet antwoorden op je mail.... ( ja, ik ben een geweldig wonder met een pc....) Maar eh, bij deze alles ontvangen en toegevoegd aan de lijst !! Tnx |
|
|||
|
|||
![]()
Wat mag ik verstaan onder 'stock'?
Vroeger was dat een mecahnical speed controller en de befaamde RS540... dat dat nu niet meer opgaat weet ik, maar hoe zit het dan wel??? |
|
||||
|
||||
![]()
De bedoeling van deze klasse is vooral een betaalbare instapklasse te hebben. We hebben een aantal testen gedaan met een Mabushi 540 motor en standaard elektronische regelaar, maar zijn eigenlijk op zoek naar een leuk en betrouwbaar equivalent, want brushed is het eigenlijk niet.
Zo hadden we al gedacht aan een 13t van een bepaald merk en een regelaar met zero timing, ook van een bepaald merk, zodat iedereen met gelijke wapens kan starten. Bedoeling is om met deze klasse echt van start te gaan in seizoen 2012 en nu nog wat te testen. Wie hierover ideetjes heeft of suggesties, laat maar komen... |
|
||||
|
||||
![]()
Hobbywing (Xerun ook) materiaal is betaalbaar en goed vind ik !
Voor een 60A sensored ESC en motor 13.5 ben je al voor 100€ gesteld...
|
|||
|
|||
![]()
Ik zou het simpel houden: vrije keuze van merk maar 1 bepaalde wikkeling (misshien een tweede voor brushed?) en een maximum tandwielverhouding.
ESC, batterijen, banden enzovoort kan je beter vrij laten; dat verlaagt de financiele instapdrempel en voorkomt een 2e drempel voor wie later naar modified schakelen wilt. Misschien kan je ook de deuren openen naar 4WD met een aangepaste moterkeuze of maximum tandwiel limiet. 4WD is al jaren niet meer gelimiteerd tot de topbrands en zeer populair bij het basherpubliek. Een denegrerende titel als debuntanten, instap, amatures, aspiranten of beginners zou ik vermijden. Met betaalbaar en budget zit je op een betere lijn. Er zijn vast nog wel mensen die het wat relaxter aan willen en met anderen op een gelijk niveau plezier willen maken zonder hun portefeuille te scheuren. Ik duim alvast; als het goed komt zie je me wel aankomen met de oldies |
|
||||
|
||||
![]()
Brushed motoren is niet meer van deze tijd !
Een simpele brushless motor met 13.5 of zelfs 17.5 is toch best betaalbaar. Laat de mensen dan vrij zoals je zegt van ESC, dan kunnen ze nog vanaf het begin een zwaardere ESC kopen met het oog om later een zwaardere motor te gebruiken... ![]()
|
|||
|
|||
![]()
't is dat ik zelf nog een hoop karrekes met een brushed moter heb en de bijhorende prehistorische ESC's die niet met brushless overweg kunnen. Maar ge hebt gelijk, keep it simple: 13.5 voor 2WD en 17.5 voor 4WD?
|
|
||||
|
||||
![]()
Inderdaad, zoals Dirk zegt, brushed is niet meer van deze tijd.
Ik heb een tijdje aan't proberen geweest met een standaard mabushi op een 2wd, en moet zeggen dat het wel leuk was, maar het probleem is dat deze motor heel snel overleden was. De trage snelheid is op dat ogenblik voor iedereen gelijk, dus dat maakt het alleen maar spannender racen. Ik zit misschien meer in de richting te denken aan een 17.5t reeks als stock, maar dan wel een standaard 540 27t (mabushi of johnson ) toe te laten. Deze zijn zo goed als gelijkwaardig qua snelheid als je met een vast opgelegde tandwielverhouding rijdt. Als we het zo zouden doen, hebben de mensen met hun oude brushed motoren eerst nog de kan om deze op te souperen alvorens de aankoop te moeten doen van een brushless-setje.... |
|
||||
|
||||
![]()
Goed gedacht, en als er toch ene vals speelt en iedereen inhaalt op een recht stukje, kan deze zijn auto ook beetje minder hard laten lopen zodat het voor iedereen fun blijft
![]() Want zeker in een stock reeks of hoe het ook noemt is fun toch een zeer belangrijke faktor ! ![]()
|
|||
|
|||
![]()
17.5 klinkt goed: dat kunnen de Nimh's ook nog makkelijk aan. Lipo's en bijhorende lader balancer etc, dat drijft de instapprijs toch ook weer op.
Om de fun wat op te trekken eventueel een langere rijtijd voorzien: bvb 6 minuten, en 5 voor 4WD (als handicap ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Een goede lader voor NmHi batterijen is veel duurder dan zo een I-max lipo lader die heb je al voor 25€ en een Lipo batt 4000mah van spleetogen land kost ook geen 20€ meer !
|
||||
|
||||
![]()
Gewoon alles toelaten, motor beperken en geen zotte regelaar timing.
mensen die te zotte dingen kopen/gebruiken (60C en 6500mah accu's bijvoorbeeld) en altijd winnen mogen niet meer meedoen en moeten naar modified overstappen.
Display Modes | |
|
|