|
|
|||
|
|||
![]()
Hey iedereen
Ik heb zin gekregen om terug ne 2WD te kopen naast de Durango, welk model is er op dit moment aan te raden? Kan zo al dadelijk terugvinden: Losi 22 Cougar SV X6² Iemand die zijn ervaring kan toelichten over deze modellen? Je reden voor een bepaalde voorkeur van model? Groetjes Kurt
|
||||
|
||||
![]()
B4.1
Goedkoop, bewezen ontwerp, bloedsnel. ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Dank je wel Cooper, maar ik heb een hele tijd geleden mijn B4 FT van de hand gedaan
![]() Karretje reed inderdaad wel zeer leuk...
|
||||
|
||||
![]()
bronco heeft een mooie X6 te koop staan
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Enige nadeel is dat een B4 enkel goed rijdt als ie goed is afgesteld. Met een "halve afstelling" kom je er niet. Is ook nog altijd om te bouwen naar een X6 als je een auto wil hebben die wat makkelijker af te stellen is. Of je kan nog een maandje of 2 afwachten en kijken hoe de 22's tegen die tijd gaan.
|
||||
|
||||
![]()
Wat Janus zei, nog even op ingaan met persoonlijke ervaring.
Toen ik nog met een B4 reed (nimh cellen en toen werd er ook minder met die gouden blokjes gepuzzeld) Ondervond ik zelf véél harder de aanpassingen die ik deed aan de wagen, ik voelde het verschil zeer duidelijk aan. Een slechte setup kon een ramp zijn maar soms dacht je dat je setup goed was maar blijkbaar kon die NOG beter. De X6 rijdt makkelijker, corrigeert snel, landt stabiel maar die setups, jezus... Ik hou me er niet meer mee bezig, een setup van Elvo of Chambrant erop, beetje aanpassen naar persoonlijk gevoel en gaan met die banaan. De X6setups zijn voor een mediumrijder echt 1 wazige boel. Alles werkt wel ongeveer. Op 'speciale' circuits, bijvoorbeeld de black cunt arena, daar heeft rijden met 'de setup van vorige week' weinig zin. maw: als ik opnieuw zou moeten kiezen: B4.1
www.rc-offroad.be Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience. Last edited by Cooper; 06-05-2011 at 10:56 AM. |
|
|||
|
|||
![]()
Hey dank je wel al mannen!!! Zeker handig deze tips!
|
||||
|
||||
![]()
Vega met een Kyosho - Tamiya - Asso donor
Waarom? - ZEER degelijke, simpele, mooie, goed over nagedachte conversie - rijdt minstens even goed als al de andere kits - er zijn er (voorlopig) nog niet te veel van in het BNK Meer info op http://www.teamxtreme.co.uk |
|
||||
|
||||
![]()
Asso B4.1, blijkbaar zijn de shocks eindelijk goed
![]() de Cougar is prachtig maar vraagt (te) veel andacht |
|
||||
|
||||
![]()
ha die Kurt, vooral een auto kopen waar meer mensen mee rond rijden in je buurt of op de baan, scheelt nogal in reserveparts, je zult maar zonder staan 's ochtends... Ik geloof dat Bjorn Asso parts heeft?
Verder moet je eigenlijk een RB5 sp2 halen natuurlijk ![]() Daarnaast ook veel tijd kopen bij je vriendin, het is nogal lastig om 4 klasse's te rijden, beter concentreren op 1 of 2. Moet ik zeggen natuurlijk, heb de rb5 sp2 klaar om weer eens 1:10 te gaan rijden, ahum....
|
|||
|
|||
![]()
Ha Matthijs, inderdaad tijd kopen bij mijn vriendin moet wel lukken
![]() Alleen dit weekend is er dus wat tussen gekomen... Kyosho is inderdaad ook zeer leuk, echter onderdelen zijn allemaal op bestelling ![]() Hobbycarshop heeft zowel de B4.1, Cougar, X6 als de Losi de meeste onderdelen in voorraad ![]() De X6 van de persoon bronco, is deze nog in goede staat of?
|
||||
|
||||
![]()
Voor zover ik weet is de auto in heel goede staat
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ben jij trouwens tevreden van je X6²
![]() De Losi hebben me er verschillende afgeraden...
|
||||
|
||||
![]()
Bij Albatros in Muizen kan je of zeker binnenkort alles vinden voor de Kyosho RB5 & ZX5
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Super auto
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Van de 22 worden de verwachtingen blijkbaar niet helemaal ingelost, naar 't schijnt is een goede setup nog niet echt gevonden.
Maar de Durango 210 gaat bangelijk zijn, wees daar maar zeker van, alleen is de vraag hoelang je nog kan wachten ... |
|
|||
|
|||
![]()
Inderdaad ik ga ook nog even wachten met de 2wd...
Toch bedankt voor de tips en hints, neem ze zeker mee... Ga voorlopig met mijn 2 Durangos verder, wat geen straf is. Heb zonet voor de DEX410 een SP GT2.0 Pro ESC en een SP Comp. V3 6,5t opzij laten leggen.
|
||||
|
||||
![]()
Ik rij met een RB5.
Dat is eigenlijk een B4 maar dan makkelijker en meer vergeefelijk. Ondertussen rijd ik (ook) met de mid-motor-conversie ervan, de RB5 MCS en die rijdt gewoon nóg makkelijker. En qua setup ... ik ben geen setup-expert maar ik kom er toch redelijk uit, vertrekkend van de basissetup. Bijkomende voordelen: Ik breek zeer zelden iets dus die wagen is redelijk sterk (goeie plastic), en de stukken die ik laatst nodig had (Front SHocktowers) waren gewoon voorradig bij MCM Er bestaat een andere goede beter betaalbare midmotorkit voor van Team Xtreme, de Vega. En alhoewel redelijk onbekend zijn er toch hier en daar wat piloten in het BNK die met die wagen rijden. Last but ... : de Kyosho-shocks zijn zeeeeer goe ![]() maar ach, als je het minst risico wil, koop dan gewoon een X6. Die zijn nu makkelijk te vinden tweedehands en qua setup vind je altijd wel een toprijder wiens setup je kan kopieren of die je kan helpen
|
|||
|
|||
![]()
Dank je wel Ludo voor je info! Zeer leuk om te weten!
Denk dat ik eens bij een paar bnk / clubwedstrijden kom zien met wat ze juist rijden. Groetjes Kurt
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|