Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 21-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default vragen over regelaar/zender/dempers advies welkom !

1 ) Ik heb ne Speed passion GT 2.0 voor mijn b4 gekocht, als motor heb ik een CS 7.5
ik begrijp één ding niet kwa setup ; de timing :
ik mag kiezen tussen 0 °, 3.5, .50, 11.25 enz tot 26.25°...

ik had niet goed opgelet en ik had hem op 26.25 staan, wat "gevaarlijk" is volgens de "manual", de factory setting is 15° "best mix between power and temp", maar de motor is nooit te warm, zelfs na 3-4 packs non stop rijden, meer dan een uur dus (ik stop enkel als de banden kaal zijn )
wat raad u aan ?

2) ik heb een oude futaba FF3 die opnieuw geinitialiseerd moet worden, (de servos bewegen bijna niet meer, beide channels zijn de kluts kwijt) het blijkt een gewoonte te zijn voor die ouwe zenders. Kan iemand dat in Belgie herstellen ? volgens MCM moet ie naar avio in frankrijk gestuurd worden en dat kost boven de 100€

3) is de "how to build Asso shocks" van Elvo van toepassing voor alle AE dempers ? ook die van mijn 4 maand oud B4FT (met de threaded bodies dus) ? zijn de nieuwe v2 shoks eindelijk goed of hebben ze het opnieuw slecht gedaan ?


bedankt !

have a good one !


Martin
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Quote:
Originally Posted by mart3pop View Post
ik had niet goed opgelet en ik had hem op 26.25 staan, wat "gevaarlijk" is volgens de "manual", de factory setting is 15° "best mix between power and temp", maar de motor is nooit te warm, zelfs na 3-4 packs non stop rijden, meer dan een uur dus (ik stop enkel als de banden kaal zijn )
wat raad u aan ?
Na wat testen met de timing ben ik op 11.25° uitgekomen, was de beste mix tussen power onderin en topsnelheid. Lager = meer power onderin.
__________________

Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2010
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

Martin,
Als je wil, ik heb nog een FF3 met lipo liggen die ik weg doe voor 40 euro.
Mag gerust uitgeprobeerd worden.
Er is, naarmijn mening, nooit iets mis geweest met de shocks van Asso, als je Elvo zijn guide opvolgt komt alles in orde.
De V2s hebben gewoon een aparte o-ring houder die niet kan losspringen (bij de oude was dit het geval maar heb het zelf nooit voorgehad!)
Greetz,
Kusal
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Nieuwe asso shocks zouden veel 'smoother' zijn dan de vorige. En ik vind elvo z'n opstel over "hoe asso shocks bouwen" al reden genoeg om die niet te gebruiken

Maar idd als je ze goed gebouwd krijgt, is er niks mis mee.

Ik vind het alleen enorm lastig dat als je een limiter in je shock wil steken, dat je die volledig moet opendoen en alle olie eruit laten. Dat is bij de v2 shocks ook nog steeds het geval jammer genoeg...

Dit weekend in duitsland geweest, en daar rijdt 80% van team asso met yokomo shocks op de B4!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default

Quote:
Originally Posted by flipside View Post
En ik vind elvo z'n opstel over "hoe asso shocks bouwen" al reden genoeg om die niet te gebruiken

Reply With Quote
  #6  
Old 22-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default

Quote:
Originally Posted by Kusal View Post
Er is, naarmijn mening, nooit iets mis geweest met de shocks van Asso, als je Elvo zijn guide opvolgt komt alles in orde.
De V2s hebben gewoon een aparte o-ring houder die niet kan losspringen (bij de oude was dit het geval maar heb het zelf nooit voorgehad!)
Greetz,
Kusal
ik heb u een PM gestuurd ivm de FF3 !

de meest interessante gedeelte van Elvo's shock tips is, volgens mij, dit ;

"the O-rings are squeezed in there, if they swell up the tiniest little bit, there will be excessive friction and the shock won't operate smoothly. (O-rings start to swell up when they come in contact with shock oil.)
Another tell-tale sign is that usually, when you disassemble the shock for a rebuild, the big white square 'snap rings' are bent. (Dome-shaped) Because the O-rings have been pushing against it the entire time.

What I do is the following: I reduce the height of the big white spacer by rubbing it onto a piece of sandpaper. (Fine grit) Usually, I have to take off 0.3 to 0.4mm."

(pet af voor Elvo's bijzonder goed geschreven artikels over rijden/onderouden/setup, je vind overal links naar u site, zelfs op franse forums... Merci ! )

ik vroeg mij af of AE die witte spacers ondertussen kleiner heeft gemaakt

prettige dag


Martin
Reply With Quote
  #7  
Old 22-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default

merci
waren u testen met een CS 7.5 uitgevoerd ?

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Na wat testen met de timing ben ik op 11.25° uitgekomen, was de beste mix tussen power onderin en topsnelheid. Lager = meer power onderin.
Reply With Quote
  #8  
Old 22-11-2010
Kusal Kusal is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Belgium
Posts: 260
Default

En zie ook eens na dat jullie dezelfde software update gebruiken.
Dit kan ook verschil geven in timing!
Reply With Quote
  #9  
Old 22-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default

oei, is het belangrijk om up-te-daten ?

ik wist niet eens dat het kon
Reply With Quote
  #10  
Old 22-11-2010
J-Meister's Avatar
J-Meister J-Meister is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 188
Default

en gebruik een 8.5 of 9.5 het zal een stuk aangenamer rijden
Reply With Quote
  #11  
Old 22-11-2010
flipside flipside is offline
Mad Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,047
Default

Mwah 7.5 is ok voor astro circuits hoor, martin is ook ni echt een beginner te noemen, dus die kan daar perfect mee overweg!

Mooi tijgerkonijn trouwens!
Reply With Quote
  #12  
Old 22-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default

7.5 met en niet-te-aggresieve regelaar setting valt mee vind ik, ik wil, in het rechte stuk tenminste , even snel zijn als de grote jongens
Reply With Quote
  #13  
Old 22-11-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Quote:
Originally Posted by mart3pop View Post
merci
waren u testen met een CS 7.5 uitgevoerd ?
Met een Alien Power 8,5. Power is zeer vergelijkbaar met de CS 7,5.
__________________

Reply With Quote
  #14  
Old 22-11-2010
Supervlieg's Avatar
Supervlieg Supervlieg is offline
Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Belgium
Posts: 111
Default

Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Na wat testen met de timing ben ik op 11.25° uitgekomen, was de beste mix tussen power onderin en topsnelheid. Lager = meer power onderin.
Dit kan ik alleen maar beamen. Als je een circuit hebt met kleine, korte rechte
stukjes, dan kan je beter naar 3.5° gaan ofzo. Maar 11.25° is de beste midden-
weg voor elk circuit. Hangt natuurlijk ook beetje af welke software er op staat,
en welk programma je gebruikt.


Quote:
Originally Posted by V-Rossi View Post
Met een Alien Power 8,5. Power is zeer vergelijkbaar met de CS 7,5.
Alsook dit beaam ik ! 8.5 AP = muug power!
__________________
X-Factory X6²
Reply With Quote
  #15  
Old 22-11-2010
V-Rossi's Avatar
V-Rossi V-Rossi is offline
Mad Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Antwerp, Belgium
Posts: 1,016
Default

Gij beaamt zo'n dingen. Dat zijn zo'n dingen die gij beaamt
__________________

Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 02:48 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com