|
|
||||
|
||||
![]()
1 ) Ik heb ne Speed passion GT 2.0 voor mijn b4 gekocht, als motor heb ik een CS 7.5
ik begrijp één ding niet kwa setup ; de timing : ik mag kiezen tussen 0 °, 3.5, .50, 11.25 enz tot 26.25°... ik had niet goed opgelet en ik had hem op 26.25 staan, wat "gevaarlijk" is volgens de "manual", de factory setting is 15° "best mix between power and temp", maar de motor is nooit te warm, zelfs na 3-4 packs non stop rijden, meer dan een uur dus (ik stop enkel als de banden kaal zijn ![]() wat raad u aan ? 2) ik heb een oude futaba FF3 die opnieuw geinitialiseerd moet worden, (de servos bewegen bijna niet meer, beide channels zijn de kluts kwijt) het blijkt een gewoonte te zijn voor die ouwe zenders. Kan iemand dat in Belgie herstellen ? volgens MCM moet ie naar avio in frankrijk gestuurd worden en dat kost boven de 100€ 3) is de "how to build Asso shocks" van Elvo van toepassing voor alle AE dempers ? ook die van mijn 4 maand oud B4FT (met de threaded bodies dus) ? zijn de nieuwe v2 shoks eindelijk goed of hebben ze het opnieuw slecht gedaan ? bedankt ! have a good one ! Martin |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
![]()
Martin,
Als je wil, ik heb nog een FF3 met lipo liggen die ik weg doe voor 40 euro. Mag gerust uitgeprobeerd worden. Er is, naarmijn mening, nooit iets mis geweest met de shocks van Asso, als je Elvo zijn guide opvolgt komt alles in orde. De V2s hebben gewoon een aparte o-ring houder die niet kan losspringen (bij de oude was dit het geval maar heb het zelf nooit voorgehad!) Greetz, Kusal |
|
|||
|
|||
![]()
Nieuwe asso shocks zouden veel 'smoother' zijn dan de vorige. En ik vind elvo z'n opstel over "hoe asso shocks bouwen" al reden genoeg om die niet te gebruiken
![]() Maar idd als je ze goed gebouwd krijgt, is er niks mis mee. Ik vind het alleen enorm lastig dat als je een limiter in je shock wil steken, dat je die volledig moet opendoen en alle olie eruit laten. Dat is bij de v2 shocks ook nog steeds het geval jammer genoeg... Dit weekend in duitsland geweest, en daar rijdt 80% van team asso met yokomo shocks ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de meest interessante gedeelte van Elvo's shock tips is, volgens mij, dit ; "the O-rings are squeezed in there, if they swell up the tiniest little bit, there will be excessive friction and the shock won't operate smoothly. (O-rings start to swell up when they come in contact with shock oil.) Another tell-tale sign is that usually, when you disassemble the shock for a rebuild, the big white square 'snap rings' are bent. (Dome-shaped) Because the O-rings have been pushing against it the entire time. What I do is the following: I reduce the height of the big white spacer by rubbing it onto a piece of sandpaper. (Fine grit) Usually, I have to take off 0.3 to 0.4mm." (pet af voor Elvo's bijzonder goed geschreven artikels over rijden/onderouden/setup, je vind overal links naar u site, zelfs op franse forums... Merci ! ) ik vroeg mij af of AE die witte spacers ondertussen kleiner heeft gemaakt prettige dag Martin |
|
||||
|
||||
![]()
merci
![]() waren u testen met een CS 7.5 uitgevoerd ? |
|
|||
|
|||
![]()
En zie ook eens na dat jullie dezelfde software update gebruiken.
Dit kan ook verschil geven in timing! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
oei, is het belangrijk om up-te-daten ?
ik wist niet eens dat het kon ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
en gebruik een 8.5 of 9.5 het zal een stuk aangenamer rijden
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mwah 7.5 is ok voor astro circuits hoor, martin is ook ni echt een beginner te noemen, dus die kan daar perfect mee overweg!
Mooi tijgerkonijn trouwens! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
7.5 met en niet-te-aggresieve regelaar setting valt mee vind ik, ik wil, in het rechte stuk tenminste
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Met een Alien Power 8,5. Power is zeer vergelijkbaar met de CS 7,5.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
stukjes, dan kan je beter naar 3.5° gaan ofzo. Maar 11.25° is de beste midden- weg voor elk circuit. Hangt natuurlijk ook beetje af welke software er op staat, en welk programma je gebruikt. ![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Gij beaamt zo'n dingen. Dat zijn zo'n dingen die gij beaamt
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|