Go Back   oOple.com Forums > General > International fOrums > Belgium

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 27-09-2011
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default werking vliegwiel <-> draairichting motor

help.... ik snap iets niet goed -> zaterdagavond tss de wodka en de 'jus d'orange' werd over het onderwerp vliegwiel gesproken, de voordelen die je hebt bij uitkomen bocht (voor een midmotor, onpower, dus zogezegd meer stuur...)

Hoe zit dat nu eigenlijk ? Het vliegwiel zit op de slipper, en die draait achterwaarts, en bij een 4gearbox draait de motor voorwaarts, wat net zo belangrijk blijkt bij een midmotor.... werken die 2 mekaar dan niet tegen ?

Komaan specialisten, gooit het eens in de groep !
Reply With Quote
  #2  
Old 27-09-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

http://www.oople.com/forums/showthre...light=flywheel

http://www.oople.com/forums/showpost...1&postcount=22
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

Dat is om het 4gear effect (motor en wielen in dezelfde richting is grip achteraan) wat te verminderen, zodat je meer stuur krijgt.
Bijvoorbeeld op superhighgrip tapijtbanen wel eens handig misschien eventueel bijvoorbeeld langenfeld als't gestofzuigd is.

edit: lees janus zijn post gewoon
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.

Last edited by Cooper; 27-09-2011 at 09:02 AM.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2011
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Default

Hey thx mannen, dat was pas een verheldering, testresultaten uit eerste hand, waarom het warm water opnieuw uitvinden hé !

Janus is de 'flywheel' held, maar dat moet dan waarschijnlijk icm met minimaal een 6.5 om het juiste effect te verkrijgen ?

Vrij duidelijk, moeten dat proberen, spijtig dat we daar niet eerder aan dachten, misschien reden we dan nu nog gewoon rearmotor met de XXXCR....
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2011
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Netherlands
Posts: 917
Default

Qua motor valt het wel mee. Je hebt zo'n beetje een 7.5 (onvertimed) nodig om er effect van te hebben.

Ik zelf heb hem er eigenlijk altijd op zitten. Op de klei / hobbelige banen heb ik een 15 grams gewicht en voor op kunstgras of hoge grip ( dus makkelijk genoeg aandrijving te krijgen ) kan ik naar 30 gram gaan. Maar om die 30 rond te zwieren heb je wel een dikkere motor nodig.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 27-09-2011
Cooper's Avatar
Cooper Cooper is offline
oOple Contributor
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ghent, Belgium
Posts: 1,731
Default

en dan stoer doen en zeggen dat je met een 5.5 rijdt :-)
__________________
www.rc-offroad.be
Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 09:33 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com