|
|
|||
|
|||
![]()
Ipv de vlijmen thread verder te bevuilen, hier rustig verder keuvelen over banden, inserts,... Alles over de Kalibur dus!
In bijlage enkele beelden om te illustreren hoe IK momenteel m'n standaard proline inserts knip. Ze zijn ongeveer 5mm smaller, en dan overal edges gechamferd. Insert is op die manier iets breder dan de velg, en de chamfers zorgen voor een mooie passing in de band. |
|
||||
|
||||
![]()
Thanks wouter voor deze info
|
||||
|
||||
![]()
ga gelijk aan de gang (als ze binnen zijn)
en voor 4wd moet dit voor en achter?
|
|||
|
|||
![]()
Pas op, ik heb niet gezegd dat dit de beste manier is, of dat een andere insert niet beter gaat hé. Ik toon gewoon wat ik momenteel doe, zodat je dat zelf ook eens kan proberen :-)
|
|
|||
|
|||
![]()
Er 'moet' niks. Maar dat principe blijft idd gelijk...
|
|
||||
|
||||
![]()
werkt dit ook met witte velgen
![]()
|
||||
|
||||
![]()
iedereen weet toch dat het het beste rijd met witte velgen
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Staat er iets over velgen in de topic title?
![]() Mja, technisch gezien kan je witte velgen moeilijk velgen noemen, dus eigenlijk mag het wel ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Heeft het smaller maken van de insert (veel) invloed op het rijgedrag of is het enkel om de band goed te doen zitten op de velg?
|
|
|||
|
|||
![]()
Beide hé. Als hij niet goed past, moet je die bijeen proppen, en zal de insert dus harder gaan aanvoelen. Hoeveel invloed dat dat heeft kan je moeilijk zeggen, dat is zoals met alle setup opties relatief.
Als je niks afknipt, dan zitten vooral de zijkanten van de band vol gepropt. Dan heb je dus hogere en hardere zijkanten dan tov loopvlak, moet volgens mij net andersom zijn om normale grip te geven. |
|
||||
|
||||
![]()
Ik knip ze in 'Chevron' en droog er vervolgens flipside volledig mee af.
Witte velgen, standaard insert op volle breedte.
|
||||
|
||||
![]()
Cool, en komt dat schoon uit, maw heeft de omtrek van de caliber een veelvoud van 3 aan 'pinnen'?
Eventueel nog te verbeteren door het middelpunt van uw nieuwe hoofd-V's meer naar binnen of buiten te leggen op de band? Misschien ook eens proberen om de hoofd-V's in de tegengestelde richting van de originele V's te knippen. Die calibers dat zijn gewoon 10(*) verschillende banden in 1 band! ![]() (*) random high-but-not-too-high number
|
|||
|
|||
![]()
Die V deed juist geen kl#ten, want als hij z'n bande omwisselde had dat geen effect :-)
En die std insert op volle breedte voelde aan alsof die al 3 jaar oud was en helemaal verpulverd. Hoe ga je dat reproduceren met iets nieuw? |
|
||||
|
||||
![]()
Ja..
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]()
ja en nen deftige thread verbrodden
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hij heeft dat nog gedaan in 'de kas' (serre) in de winter, toen waarschijnlijk om 'drekplek' (het vastplakken van modder) te vermijden, dit is gewoon een MonsterTruck band geworden.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die baan in luik ziet er wel goed uit moet ik zeggen. |
|
||||
|
||||
![]()
Dat is gewoon gay.