|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Hey allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een 4wd off-road buggy kit te kiezen. Ik ben nu 1j bezig met modelbouw en in het bezit van 2 off-road 1/18 auto's. Ik ben dus geen beginner meer, maar omdat er weinig gebeurd op het 1/18 gebied is het erg saai. (geen wedstrijden, weinig plekken om te rijden) Eén van de auto's ga ik verkopen en er moet een 1/10 bij komen. Ik zoek een kit die niet veel duurder is dan 300€ en goed voor een 'gevorderde beginner'. ![]() Tot zover denk ik aan de - Durango DEX410R (305€ incl verzenden http://www.amainhobbies.com/product_...Road-Buggy-Kit Is dit het beste? Ik heb geen idee hoelang nog voor de Predator X11Rs er is... Ik dacht ook nog aan de DF-03MS goede prijs en inclusief een hoop options. - Alle andere auto's zijn niet uitgesloten, dus kom maar op met reacties. Ik wil WEL een goede baan om te rijden, zodat ik niet thuis op m'n eentje zit te sluitelen. En een beetje competitie met andere beginners etc. Ik woon op Antwerpen Zuid, ik denk dat Kampenhout het dichtste bij is, en anders Arendonk. Zijn er nog meer? Kan iemand mij ook een link geven naar de website van de baan in Kampenhout en Arendonk? Rijden jullie daar ook in de winter? Grts, Edwardo5000 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kampenhout: www.mbv.be
hArendonk: www.orra.be algemene info: http://www.rc-offroad.be een andere 4wd binnen je budget is een Yokomo. 2de hands zijn er ook nog opties natuurlijk! de 4wd experts zullen je wel verder helpen. grts, Jeroen
__________________
www.rc-offroad.be Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ken je trouwens van MBF, maar hier gaat het meer serieu over racen... Bedankt voor de reply! Grts, |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Yokomo is ook snel, maar heeft plastic tandwielen, dus je moet die tandwielen en je slipper heel goed in het oog houden. Qua Tamiya, niks anders bekijken dan een TRF. Die allerlaatste TRF 4WD zou al betere riemen hebben, maar toch, het zijn maar riemen, en op tapijt neemt ge veel power mee.. DEX410R dus, metalen tandwielen en sterk, dat half Arendonk er ook mee rondrijdt zegt genoeg ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Die TRF's vin kik niks, de alu bodemplaat van de DEX410R is in vergelijking met dat carbon wat steviger. Me welke motor/ESC rij half Arendonk dan? Kdacht aan een Xcelorin s cobo 6.5T ofzo. Gelijk die bij de oOple reviews. --> http://www.oople.com/rc/photos/reviewlosixcelorin/ Kheb de links van Kampenhout en Arendonk van Cooper gekregen, zijn dat de twee enige banen rond Antwerp? Grts, |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Een carbon chassis breken wil ik toch nog zien gebeuren hoor, en een alu chassis kan plooien zonder dat ge het ziet => auto rijdt slecht zonder dat ge weet hoe het komt.
Dat half Arendonk met die auto rijdt komt vooral omdat dat een vriendenclubke is, en de helft ervan door de Belgische Durangoverdeler gesponsord wordt ![]() Zelf heb ik er ook een (de R), zit zeer goed ineen. Lees wel ff de review van de 410R hier op oOple. Motor: koop een 6,5 of 7,5 (als beginner zijnde lijkt een 7,5 me beter) ESC: Speed Passion, Tekin, LRP, allemaal goed ![]() Die Losi combo's zijn goedkoop, maar niet altijd even betrouwbaar. Andere Antwerpse banen zijn er jammer genoeg niet. We zouden het echter wel ten zeerste appreciëren moest gij daar verandering in brengen! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Reviews heb ik al gelezen... Behalve het probleem met de fan bij de Losi ESC zal ik eens opzoeken of er nog veel mis kan gaan. En dan nog is de sevice zo goed dat wanneer je problemen hebt ze je een nieuwe sturen. Het is geen ramp als hij der mee kapt midden in een race voor mij. Een baan opstarten gaat mij nog niet lukken met m'n 15 jaartjes. ![]() Daarom moet het mij ook niet TE duur worden... Grts, |
#8
|
||||
|
||||
![]()
ff mijn mening over de Tamiya DF03MS :
Uit productie denk ik (limited edition) ? Hoewel alle DF03 onderdelen wel nog verkrijgbaar zijn Niks mis met het ontwerp echter, motor en batt. centraal, maar is volgens mij gewoon een opgewaardeerde DF03 met gewoon wat 'bling blue'. Heeft serieus wat zwakke punten, dus niet echt om veel mee te racen (mist tuning-opties zoals anti-squat, enz.) + de alu dempers zijn 'mooi', maar niet die goeie TRF-versie... Zelf had ik problemen met aandrijftandwiel in gearbox, om de haverklap kapot (zacht alu..), achterste bulkhead breekt gemakkelijk, shocktowers.. besluit : mooi, rijdt vrij goed, maar meer een verzamelobject dan je dagelijkse race-machine. Tamiya heeft beter gerief.. de Dex410R : nog een vrij nieuwe, maar budgetvriendelijker versie van die 410, deze laatste bekend als 'ultieme' 4X4, maar over die 'R' is nog niet zoveel verteld, maar lees de review eens hier op Oople (veel verbeteringen ten op zichte van de 'gewone' lees :dure 410 ![]() Durango wordt ook in België verdeeld, denk bij Hobbycarshop, hebben zelfs een eigen team = parts makkelijk te verkrijgen. Predator : iets speciaals maar daarom beter ? Ook hoorde ik dat er problemen zijn met de support (onderdelen...?) maar daar kunnen kenners meer over vertellen. Dan heb je nog de Schumacher CatSX, en ook nog de Tamiya's zoals de TRF's of de goedkopere DB01's (waarvan deze laatste met 'hop-ups' uiteindelijk ook niet goedkoop zijn.) De Yokomo BMax is ook in trek momenteel, en dan zijn we nog de populaire Asso B44 vergeten, die ook al enkele jaren meegaat, al dan niet voorzien van een of andere conversie. Zoals Jeroen al zei : 2dehands, aangezien veel wedstrijdrijders na 1 seizoen van merk/model veranderen, kan je soms geweldige 2dhands koopjes doen : een wagen die in orde staat, met een berg wisselstukken erbij, en dat zijn voor het overgrote deel de meest benodigde stukken! Al over een 2X4 nagedacht eigenlijk ? Op Kampenhout en Arendonk is het astro, en daar gaan 2X4's bijna niks trager dan een 4X4, en eigenlijk even makkelijk te rijden (dat laatste is persoonlijk, maar velen zullen dat ook zeggen) 2X4's zijn zowel veel onderhoudsvriendelijker als goedkoper in onderhoud/banden, want met een paar voorbanden kan je een hele tijd rijden (Staggers, en na 'dremelen' zijn ze nog een poos ok!) Eén goeie raad : kom eerst eens kijken op wedstrijden vooraleer tot aankoop over te gaan, de meesten staan je wel te woord met raad en daad, je ziet de wagens dan ook eens 'live'. kalender met de wedstrijden binnenkort nog te rijden : 15/8 Arendonk en 12/9 Kampenhout succes! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ik 2wd zou gaan is mijn 1ste keuze de Cougar SV, maar 2wd is niet zo mijn stijl en dan maakt het niet uit of de 4wd's sneller om de baan zouden gaan... De DEX410R is (met zijn 'slechte kanten') voor mij nog de beste prijs/qualiteit optie. Zelfs beter als de B44 omdat ik de voorkeur geef aan het alu (+ plastic) chassis tegenover het carbon, maar de keuze staat nog open. Ik was van plan om een keer naar Kampenhout te komen (niet naar Arendonk, want dat is NOG verder, en omdat ik 15 ben moet of 1 van mijn ouders mij met een gehuurde auto brengen (we hebben er geen opt moment, gelukkig kost huren niet zoveel) of ik moet met m'n hele auto zooitje met de trein ofzoiet komen, hoe dichter hoe liever dus) ik weet niet of de 12de lukt, omdat het niet in het weekend valt. Kan ik het beste op zaterdag of zondag eens gaan, en rond welk uur (meeste volk)?? Grts, |
#10
|
||||
|
||||
![]()
héhé, je mag ook gewoon 'post reply' doen, quoten op mijn posts...die zijn altijd wat aan de lange kant
![]() Cougar : mijn mening alweer = veel kinderziektes, kwaliteits-issues, heb het natuurlijk van horen zeggen, maar zal wel nog wat doorontwikkeld worden. Die Dex zou wel je beste keuze kunnen zijn voor 4X4. Wedstrijden zijn op zondag, en de 12de is een zondag. Er is volk op de piste rond 8u, kwalificaties vanaf 10u dacht ik, en de finales in de namiddag, loopt meestal uit tot 17u, soms nog wat later. Er zijn wel wat rijders uit het Antwerpse, misschien kun je carpoolen ? In 1 grote transporttas kan je ook heel wat kwijt als je het openbaar vervoer gebruikt, maar die zijn niet echt goedkoop ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Over de cougar sv.
Heb er zelf 2 en ze hebben inderdaad veel ziektes, maar eens je het diff tegoei ineen hebt en de voorste turnbuckles vervangt door titanium turnbuckles en dan ook nog eens alle lagers en de nieuwe gearbox en layshaft plaats zijn ze naar mijn mening opgelost. heb toch geen problemen meer. maar dan ben je wel weer wat armer. want armpkes ofzo breken heb ik nog nooit gehad met mijn cougars. voor 4wd zou ik ook eerder gaan voor de dex410 of de r versie grtz jeffrey |
#12
|
||||
|
||||
![]()
In 2wd zou ik de Cougar toch echt wel mijden, rampzalig ding. Ga dan eerder voor een X-6, CR2 of als je een rear motor ding wilt een Tamiya TRF201/Associated B4.1 FT. Maar dit is naast de kwestie aangezien het hier over een 4wd gaat.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Over dat bestellen bij amainhobbies, hou er rekening dat je bij die online winkel voor zo'n bedrag ALTIJD de douanekosten aan je broek hebt. Towerhobbies net hetzelfde. 25 euro forfait afhandelingskost + 21% BTW + ze lappen er dan nog wat extra bij. Ik denk niet dat je dan voor de 410R goedkoper gaat uitkomen dan bij een lokale winkel of een europese online shop.
Trek je niets aan over dat gezever van "riemen gaan altijd kapot" en "tandwielen zijn betrouwbaarder". Ik heb al lang gemerkt dat mijn riemen langer meegaan dan de meeste Yokomo BMax tandwielen. ![]() Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik zal proberen een eerlijke mening te geven. De Durango 410R is "bang for the buck" zeker een topper, maar je moet voor het concept zijn, en ik hoop dat de toch wel vele kinderziektes die in de 410 zaten zijn opgelost. Je hangt dan ook vast aan saddle packs en de inbouw van de electronica vereist toch ook wat aandacht. De CAT SX had ook een hele boel kinderziektes, maar met de SX2 zijn de meeste daarvan toch wel weggewerkt. De SX2 is de voorbije races vrij bulletproof gebleken. De BigBore dempers zijn heel goed zitten er standaard bij (in tegenstelling tot de BMax). De S1 versie van de CAT SX2 biedt ook veel auto voor het geld dat je betaald (prijs vergelijkbaar met een 410R). De CAT biedt ook het voordeel dat je stick Lipo's kan gebruiken. Het S1 chassis is niet echt een nadeel, integendeel : ik gebruik het meestal ook omdat het meer flex heeft. De Tamiya TRF 511 is een zeer goede en vooral stevige auto, maar is natuurlijk vrij duur. De standaard DB01 is niet echt geschikt om te racen, maar de DB01R is dat wel, en die valt wel binnen je budget. Blijf gewoon van de DF03MS af : die zit belange na niet op het niveau van zelfs de DB01R. De BMax rijdt goed, maar ik heb toch naar mijn mening redelijk veel "uitvallers" met een Yokomo gezien. Als je vroeger krakende tandwielen hoorde, was het een Predator. Nu is het een BMax. Ook het feit dat ik chassis zie breken doet mij de wenkbrauwen fronsen. Bovendien vind ik de "uitgebouwde" versie van de Bmax ni echt goedkoop voor een plastieken auto, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Jammer genoeg is de XX4 niet meer verkrijgbaar. Werkte altijd. De B44 blijft nog steeds ondanks zijn leeftijd een goede aankoop : hij is niet duur en in vergelijking met andere 4wd's wordt hij toch wel vrij compleet geleverd. Ik vind het gewoon een spuuglelijke auto, maar da's ook weer persoonlijk. Alhoewel : alles is op dat gebied beter dan een X6 ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
(je hebt pm)
__________________
www.rc-offroad.be Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Stefke slaat een paar spijkers met koppen! :-)
1. riemen zijn idd zeker zo betrouwbaar als tandwielen. De overpowerde 4wd's id 1/10 offroad hebben ietwat voordeel door de flex op de riemen. Tandwielen zijn botweg 'direct'....met alle gevolgen vandien voor je aandrijflijn. 2. XX4 is idd niet meer verkrijgbaar....maar wél 2de hands!!! Met Hooooopen. Wij hebben er 4 voor nog geen 200 euro :-) Ondanks zijn leeftijd (20 jaar denk ik) heeft de xx4 nog maar weinig ingeboet aan competitiviteit. cfr GP kampenhout: Simon was derde en de wagen kon nog een stuk sneller. Simon niet :-). En geen minuut gesleuteld aan de xx4!!!! Ook in de engelse competitie is hij nog steeds een vaste a finalist. 3. zelf zou ik er aan willen toevoegen dat astroturf en 4wd een slechte mach zijn. Alleen kampenhout laat het wat toe omdat de tapijten zorgvuldig gerodeerd worden op het rechte stuk. Arendonk is super leuk maar o zo breekbaar als je hard gaat.... Stokrooie is een echt 4wd zand piste. Succes met je keuze! Mocht je voor xx4 gaan dan zoek je maar contact met Simon Bettens. Die leert je wel een xx bouwen :-) Igor |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Werk maar eens aan Simon zijn rijbewijs ![]() Groetjes! J.
__________________
www.rc-offroad.be Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Allemaal bedankt voor de reactie's.
Over 2wd moeten we het niet hebben, want ik wil 4wd voor op de baan in Kampenhout. - Durango DEX410R - Schumacher Cat SX Deze zijn momenteel mijn keuze. Hebben jullie nog een idee voor een budget brushless combo? Tot nu toe denk ik aan de - Xcelorin s combo 6.5T Grts, |
#18
|
||||
|
||||
![]()
hou het 2e hands deel van modelvrouwforum wat in de gaten, genoeg touringpipo's die na een paar maand of een jaar ne regelaar verkopen aan een spotprijs waarmee jij in je buggy nog superlang mee verder kan.
idem voor motoren.
__________________
www.rc-offroad.be Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Edit: ik vind nergens foto's van de Cat SX2 S1 kit. Kan iemand mij helpen? |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
http://www.racing-cars.com/pp/Car_Showroom/CAT_SX2.html De foto's op de site van Schumacher kloppen niet 100%, vermits de SX2 met zwarte ipv witte pulleys wordt geleverd. |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|