Thread: Associated B5m
View Single Post
Old 11-08-2014
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member

+1 voor de X-Car - het biedt 95% van de prestaties voor 20% van de kosten!

Re- de B5, ik heb eigenlijk nog niks echt kapot zien gaan bij B5M's... het ergste wat ik heb gezien is een kromme turnbuckle, en dat komt omdat de standaard turnbuckles van een wat zacht staal zijn. Het voordeel is dan dat ze (tov. andere merken) niet afbreken, dus je kan ze waarschijnlijk gewoon weer rechtbuigen en na het evenement vervangen.

Verder is het misschien goed om wat standaard spares te regelen die niet uitwisselbaar zijn met andere auto's: hinge pins, ophangingsarmen, shock towers, hubs... ook zou ik geen alu delen kopen voor de betrouwbaarheid, dat maakt de klappen alleen maar harder op de overgebleven kunststof delen (en scharnierende elementen).

Ten slotte heb ik gezien dat de vleugel qua hoek nogal losjes zit gemonteerd op de mount en er tussen vleugel en body clips geen dopjes zitten - misschien is het dus handig er een stukje lexaanplaat (overblijfsel van body of wing uitknippen) tussen te monteren. Als lange termijn alternatief kan ik je ook 3d geprinte wing mounts aanbieden waarmee je de vleugel vastschroeft - dan zit ie nooit los en zijn er ook geen clipjes meer die los kunnen schieten

3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote