View Single Post
Old 30-03-2014
mkb's Avatar
mkb mkb is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Origineelreclamebord48634
Hoi iedereen,

Recentelijk heb ik voor iemand een alu bodemplaat ontworpen voor een vintage bakkie (Dyna Storm). Voor dat werk heb ik er twee opgestuurd gekregen - niet verkeerd!

Het lijkt me wel fijn als de platen er goed uit blijven zien, ook na wat gebruik. De legering in kwestie is 5754 en die schijnt vrij resistent tegen corrosie te zijn... maar ik weet niet of dat veel garanties biedt hoe netjes zo'n plaat eruit ziet na een paar keer scheuren in de manege. Daarom zit ik eraan te denken om de platen te laten anodiseren (of galvanizeren - lekker funky maar naar wat ik heb gelezen lastig met dunner materiaal).

Hebben jullie misschien meer informatie over kosten van anodiseren, weten jullie een bedrijf waar dit (relatief) goedkoop is, of hebben jullie nog andere ideeën hoe ik de plaat zou kunnen beschermen?
Wat je ook doet niet galvaniseren de temperatuur voor het proces is bijna gelijk aan de smelt temperatuur van aluminium.
als je aluminium verhit zonder hitten behandeling naderhand is het net rubber en die behandeling duurt ongeveer 1 a 2 dagen voor dat het weer zo stug is als eerst

je kunt het altijd nog poedercoten dat is ook heel kras bestendig en niet zo veel warmte voor nogig

eerste keus is nog steets anodiseren
Reply With Quote