View Single Post
Old 08-08-2013
Origineelreclamebord's Avatar
Origineelreclamebord Origineelreclamebord is offline
Mad Member

Gefeliciteerd met jullie aankopen!

Ik heb op Orra voor het eerst met mijn DEX210 gereden - dat was enkele weken terug met het BNK. Ik kan mijn setup geven - voor wat het waard is, ik heb er immers pas één evenement mee gereden (hoewel anderen die mijn auto probeerden bevestigden dat mijn auto goed lag).

De setup zat redelijk dicht bij de MM4 kit setup, met de volgende veranderingen/bijzonderheden:

1. Schumacher Low Profile Stagger Yellow voor, MiniSpike 2 Yellow achter (Minispike 2 Silver voor en MiniSpike 2 Silver achter als het nat is).
2. Shorty Accu Pack, helemaal naar achteren geschoven.
3. Messing 'Cream' Battery Stopper (24g) achter shorty pack.
4. 78T spur (in plaats van 87T) met 23T pinion.
5. Core RC 550cst olie voor, 300cst olie achter (Dat is Losi/AE 40wt voor en 22.5/25wt achter ongeveer).
6. Pistons 1.3mm x 4 gaten rondom (Ik heb 2 gaten dichtgemaakt in elke piston, dit zorgt voor een stabielere auto bij het landen van jumps).
7. Durango Dark Red veren voor (iets harder dan uit de kit), Light Red achter in het droog (iets harder dan kit), Light Blue op natte baan (kit).
8. Voorste bovenarmen in de buitenste bevestigingsgaten van de shock tower.
9. 25 graden caster aan de voorkant in het droog (in het nat niet kunnen proberen) - de 'kit' 30 graden werkt voor het begin echter prima.

Je zou ipv. de messing battery stopper en kleine spur ook (tijdelijk) een plaat lood onder de motor kunnen leggen, dan hoef je niet meteen extra geld te spenderen aan andere onderdelen.

Het doel van de setup was om het gewicht wat verder achterop te leggen dan normaal (meer grip achter, maar iets minder stuur), maar geen grote massa achter de achterwielen toe te voegen (dat zorgt namelijk voor een achterkant die moeilijk te corrigeren is als deze uitbreekt). De DEX heeft vanuit het ontwerp veel stuur, dus de wagen had nog genoeg stuur... en de achterkant van de auto was lekker stabiel.

Uiteindelijk is het puur een kwestie van voorkeur... Eerst zou ik iets vinden wat comfortabel voelt in de buurt zoeken van de kit setup, en ik zou kijken of je een meer ervaren (DEX210) rijder kan vinden die even de auto kan proberen - die kunnen je gauw zeggen hoe het zit met de basis (banden, demping, veren)

3D Printing Upgrade Parts - FF210 Buggy
Reply With Quote