X6 en X6 Sq komen regelmatig hier op oOple voorbij -2e helft vorig jaar iets meer dan nu maar ze zijn er genoeg - en zoals de B4 met regelmaat onder de 100 euro.
Wat betrefd elektronica, koop alsjeblieft en systeem met een sensor! Ik had vorig jaar een sensorless systeem, en ik kwam er wel mee rond... maar toen ik overstapte naar een systeem met sensor werd het duidelijk waarom ik niet harder ging. Het sensorloze systeem 'deed maar wat' - het sensor systeem is stukken beter:
- Snellere reactie op input (dit komt niet door een hogere punchsetting overigens).
- Accuratere/meer constante output.
- De rem is snel en accuraat.
Het resultaat? De gevoeligheid van het systeem reageerde sterker op mijn rijgedrag, en het bleek dat ik net als het sensorloze systeem 'maar wat deed' - vooral bij het springen. Door die sterkere en snellere reactie merkte is beter waar in mijn rijstijl ik aan moest werken, en ging het springen binnen 2 accu's stukken beter!
Wat betrefd servo, ik gebruikte zelf een jaar lang de
Savöx SC1251MG maar ben op advies naar de iets sterkere
Savöx SC1258TG gestapt (het is niet een wereld van verschil maar onder zware belasting doet de servo zijn werk nét iets beter en kan de servo saver ook een beetje vaster gezet worden).