Heet de beginnersklasse niet gewoon 'E-finale'?
Extra categorieën moet je m.i. altijd proberen te vermijden. Er is echt geen nood aan een extra klasse naast 2wd en 4wd (SC even buiten beschouwing gelaten).
Want wat is een beginnersklasse? Dat zijn een tiental piloten die met iets tragere rondetijden strijden om een prijs in een eigen finale.
Wat is een E-finale? Een tiental piloten die met iets tragere rondetijden strijden om een prijs in een eigen finale.
Bovendien biedt het behouden van het huidige systeem voor zulke piloten een extra voordeel: op hun thuisbaan kunnen ze ipv de rookieklasse te winnen (wow!) eens in de C of D terechtkomen, iets waar die persoon veel meer plezier uit haalt.
Voor de kosten moet je het ook niet doen: er is een grote bandenvereenvoudiging doorgevoerd in het BNK en in de A-finale zitten veel piloten die rijden met erg goedkope motoren, packs, amper opties, niet elk jaar een nieuwe auto, ... Hoeveel goedkoper moet het worden??
Note:
En inderdaad, het BNK is een stuk gedrevener geworden en om (in de 2wd) in de A-finale terecht te komen moet je zoveel mogelijk tijd on-track spenderen.
So what? Op een EK ga je toch ook niet klagen dat je niet in de A raakt omdat die mannen alles krijgen en elke week 3 dagen kunnen testen? Neen, op zo'n niveau maak je van de B-, C-, D-, E-, ... finale 'je eigen A-finale'. Succes is relatief en hangt af van je eigen invulling :-)
Zat je vroeger in de A maar heb je geen tijd om vaak te trainen? Niet getreurd: wees ipv daarvan blij dat je in de B zit en ga daar voor de zege. Het geweldige BNK heeft immers voor elke finale een prijs en 3 heats voorzien!
|