View Single Post
Old 01-10-2011
svvander svvander is offline
Member

Default Het nut van een Lipobag

Vanmorgen ff de schrik van mijn leven beleefd! Vermits ze vandaag nog mooi weer geven: de ideale moment om mijne wagen nog eens opnieuw te testen... Dus na gisteren de volledige en correcte uitleg van mijn lader gekregen te hebben: lader correct ingesteld, balancer aangesloten, veiligheid ingesteld, batterij in de lipobag en lader aan. Geen foutmelding, ok. Alles uit de inkomhal waar ik de batterij aan het laden was uitgehaald en rustig gaan ontbijten. Opeens: een lichte knal. Zo snel als ik kon naar de inkomhal, niets te zien. Dan een smeltende plastiekgeur... damn! Vuuuuuur! Stekker uitgetrokken, branddeken erop gegooid en met een borstel alles naar buiten gekeerd. Juist op tijd, want de lipo is buiten ontploft, in de zak!

Waar ligt het aan? Geen idee? Ik denk de lader. Bij mijn Robbe die ik vroeger had, kreeg ik een foutmelding bij het minste dat er niet normaal was en viel deze uit. Bij deze lader, dus niets.

Dus beste mensen: opletten met Lipo's (Ik had trouwens Zippy's). En het gebruik van een Lipobag is dus ten zeerste aan te raden.
Reply With Quote