Quote:
Originally Posted by mr. ed
Een denegrerende titel als debuntanten, instap, amatures, aspiranten of beginners zou ik vermijden. Met betaalbaar en budget zit je op een betere lijn.
Er zijn vast nog wel mensen die het wat relaxter aan willen en met anderen op een gelijk niveau plezier willen maken zonder hun portefeuille te scheuren.
|
Waarom zou instapklasse of rookieklasse denegrerend zijn? Ik zou er absoluut niet mee inzitten om in een klasse met die naam te mogen starten. Verre van. Kijk, hou het heel simpel: kies een stuk of 5 modellen "out of the box" (rtr modellen). Kijk wat de onderlinge verschillen zijn en werk voor de"snellere" modellen met een handicapsysteem. En verbied lipo's. Als je kan starten met een B4.1+batterij+lader... dan ben je gesteld voor minder dan €350 (als je een beetje rondzoekt nog voor veel minder). Voordeel is dat ze dan al een goede basis hebben voor daarna op verder te bouwen, als ze de stap hogerop willen zetten. Je kan zelf een systeem bedenken met punten: als je x-aantal punten behaald hebt (uitslag van de races), dan mag je niet meer meerijden in deze klasse. Als je daar dan nog eens een superlaag lidgeld aan koppelt (wel verplichten van minimaal x-aantal keer te komen, anders telt het niet), dan ga je wel veel volk trekken denk ik.