View Single Post
Old 05-07-2011
stefke stefke is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
het zijn niet de winstmarges die er over zijn want die zijn in veel gevallen zelfs heel klein als je een iets of wat deftige prijs vraagt.
ook geven veel merken een op voorand aangeraden prijs .
in het buitenland liggen die dikwijls anders das 1 een ander BTW stelsel doet ook al veel en de invoerders doen nog veel meer .
dus het ligt meestal niet aan de winkel dat een produckt hier duurder is maar aan al de rest daar tussen . dat is even ter info natuurlijk .lol
Het zijn vooral de invoerders die de locale winkels de das omdoen, niet het verschil in BTW stelsel. Vele online shops zijn zo groot geworden dat ze rechtstreeks kunnen onderhandelen met fabrikanten en dan ook rechtstreeks daar afnemen. Daar kan je als locale shop niet tegenop. Ook hun verkoopsprincipes en winstprincipes zijn totaal anders dan de locale shop : zij verkopen 100 stuks aan 1 euro winst terwijl de locale shop 1 stuk aan 100 euro winst verkoopt.

Het prijsverschil tot daaraan toe

Wat mij wél vaak stoort aan locale shops is dat ze vaak iets niet in voorraad hebben en als je het bestelt, je minstens 2-3 weken mag wachten.
En dat is het moment dat ik online ga : dan heb ik het op 3-5 dagen.
Reply With Quote