View Single Post
Old 05-07-2011
Gilles Gilles is offline
Member

Kleine update er is goed nieuws en er slecht nieuws!

Slecht nieuws: zender kwijt
Goed nieuws: centjes terug via paypal buyer protection gezien verkoper mij had beloofd dat CE label geen issue ging zijn (gelukkig had ik voor deze transactie Paypal gekozen lucky me)

Het CE label stond weldegelijk op de zender en op de handleiding maar niet op de verpakking en dat is dus niet voldoende want het moet echt overal opstaan! Ook was er een issue met de signaalsterkte, niet zozeer de output zelf was het probleem maar wel het aantal kanalen waarover de FASST technologie zijn "spreading" doet. In België mogen dat er maar 10 zijn elders is overal 14 toegelaten (zelfs in Japan waar er héél strenge normen zijn). Ik vraag me nu wel af of je een Futaba 10+ kanaals zender mag gebruiken in Belgie? Anyone?

Anyway het BIPT doet geweldig werk maar helaas kunnen (mogen) ze je niet de mogelijkheid geven om de goederen terug te sturen! De verkoper had mij ondertussen al laten weten dat ik de goederen mag terugsturen maar dit mag dus niet van de Belgische wetgeving! De man van het BIPT vond dit ook zeer jammer omdat er nu kosten gemoeid zijn voor de stockage en uiteindelijke vernietiging van deze goederen en dat kost de staat geld in plaats van de goederen op kosten van de koper te laten terugsturen! Hmm in tijden van crisis zou je denken... lol

Mijn advies is om buiten de EU enkel en alleen met Paypal te betalen!

Hope it helps others
Reply With Quote