View Single Post
Old 04-07-2011
Gilles Gilles is offline
Member

Hey Mathijs, die link had ik al gelezen (of tenminste een deel ervan lol). Er is wel een groot verschil met mijn situatie. Namelijk het land van herkomst is bij mij Japan daar hebben ze nog striktere regulaties m.b.t. transmissie normen.

De VS hebben de laagste normen. Dit wil zeggen dat een Futaba zender voor de US eigenlijk een hogere power output mag hebben dan wij in Europa, daarom werd die vermoedelijk tegengehouden, niet omwille van de 2.4ghz of CE!

Gezien de mijne uit een land komt waar de restricties nog sterker zijn vermoed ik toch dat dit goed zal komen. Ook de voorzitter van onze club heeft me bevestigd dat ik me niet teveel zorgen moet maken. Keeping fingers crossed!

Hebben ze dan van dezelfde zender toch meerdere produktielijnen lopen? Het zou mij verbazen maar ik kan het niet uitsluiten!

PS En wat een gezeik in die post, die gunnen elkaar echt niks hé! Stop dan ineens met E-commerce lol!

@ Feniks dat label zegt toch enkel dat de fabrikant conform is volgens Europese richtlijnen. Het is niet het CE label dat het conform maakt maar de technische specificaties en vereisten opgesteld door Europa! Zou anders makkelijk zijn, want dan kan de verkoper gewoon overal een CE sticker ophangen en dan zou het door de douane gaan, ik denk dat het complexer is dan dat!

Ik denk dat het enigste verschil de signaalsterkte is, en Japan heeft grotere ristricties dan hier in Europa. Ik denk dat ze dit willen nagaan?!

Toch bedankt voor de input
Reply With Quote