En wat is er precies mis met die Slim Mini Spike?? Volgens Bart "verkrachten ze 4wd" en slijten ze harder. Maandag er een clubrace mee gereden, waren al behoorlijk versleten 's morgens, en zelfs bij zwaar dalende grip 's namiddags nog perfect stuur.
Slim Mini Spike rijdt veel aangenamer, waarom een wazige band monteren en die kaalplukken als het makkelijker en aangenamer kan. De gewone Spike heb ik ook getest, en hoewel ik geen 4wd-expert ben en deze test enkel in Arendonk was, zag ik geen reden om gewone Spike te rijden.
Als het dan inderdaad beter is in Arendonk en Charleroi, koop dan elk jaar daar 3 setjes van en het is opgelost. Schiet er iets van over dan rij je daar een clubkoers mee. Ik zie het probleem echt niet, aangezien er
geen enkele meerkost is.
Bovendien is het in de 4wd al zo makkelijk aangezien beide assen vastgelegd zijn. In Vlijmen vorig jaar (of het jaar ervoor?) had je ineens Taper Pin en zo'n dingen "nodig" in 2wd, dát is pas miserie
Voor mij is er geen onderscheid tussen Spike en Slim Spike, 'Slim' duidt immers niet op een andere bandensoort, compound of whatever, maar op een formaat. Ik zie dan ook het verschil niet met het smal of breed plakken van voorbanden in 2wd.