@ Joe:
Ik had voor mezelf een 22 besteld: in eerste instantie voor de BB shocks.
Ik zou dan de BB shocks er kunnen afhalen en de rest van de kit doorverkopen als spares aan een 22-rijder.
Maar ik denk er nu over na om misschien wat ernstiger te gaan testen met deze wagen.
Ik heb mijn RB5 nu wel al een beetje onder de knie en blijf ervan overtuigd dat de MCS een zeer goede wagen is ... maar ik sukkel al van bij het begin met de "crooked" gearbox.
Ik kocht een tweede-hands-MCS-kit ondertussen maar die gearbox, die notabene maar 2 x 10 minuutjes gereden heeft, staat mogelijk nog krommer en heeft veeeeeel meer speling binnenin ( de idler-gear-asjes) dan mijn eigen gearbox waarmee ik toch al een jaartje race.
Vanaf de eerste dag (letterlijk) dat ik de kit in handen had, heb ik een reserve gearbox besteld ... en het blijft maar wachten.
Ik heb een vriend die professioneel Plastic-CNC-werk doet eens gepolst naar de prijs van een uitgefreesde gearbox ... en dat zou bij fabricage van 3 stuks op 200€/stuk komen (weliswaar gefreesd volgens het originele plan met veel nette afrondingkjes enzo).
De dag dat ik ergens op een wedstrijd die gearbox stuk rij ... is het over en out ... dus misschien best de 22 als reserve houden?
En!! 't zal veel makkelijker zijn om hulp te krijgen qua afstelling voor de 22 dan voor de MCS, zeker als die problemen met de gearboxen blijven aanhouden.
Afijn, ik heb mijn les geleerd. Ik zal niet snel meer een "unieke" wagen kopen.