View Single Post
Old 28-01-2011
Lowie's Avatar
Lowie Lowie is offline
Mad Member

ik vind desalnietemin, onrechtstreeks, heel neig .. dat Roen toch een sterk punt heeft. Het gaat een beetje over principes maar het blijft DIEFSTAL als je met andermans werk gaat lopen, zonder de erkenning ervoor te geven (los van wat hier gebeurde, in het algemeen).

Ik heb zelf in het verleden ook al wat gepubliceerd, websites gebouwd met daarop bvb eigengemaakte tekeningen ... en het is vloeken als je merkt dat iemand dat schaamteloos overneemt en gebruikt.

Het internet is iets schoons én een nieuw medium. Het feit dat informatie openlijk te lenen, consulteren is, is een ernstige verrijking ... maar volgens mij moet er nog ernstig gewerkt worden aan de correcte morele regels waarmee met die info omgesprongen wordt.

Een voorbeeldje: op school merken (wij) leerkrachten steeds vaker en vaker dat leerlingen enkel reproduceren, copy-paste van internet-sites ... zonder zelf critisch met die info om te gaan, te verwerken.Zo'n positieve tendens kan ik dat niet vinden, zelfs eerder een verarming.
En het schaamteloos kopiëren van internet-content is daar ook een voorbeeld van.

btw, ik ben dan ook één van die sukkels die AL zijn muziek gewoon koopt of betaalt ipv steelt van het internet.
Het brengt me niet veel op ... behalve dat ik wat dat betreft rustig slaap