Quote:
Originally Posted by PRO-Buggy
Ja, al vanaf een jaar of 10 geleden. Maar Chris 75 rijders zijn 75 rijders in welke klasse dan ook, maakt niet uit of dit bij nitro ofwel electro is.
Er komen dit jaar 2 clubs/circuits bij, vorig jaar was er al een gemiddeld aantal rijders van ik geloof rond de 75 aanwezig op een BNK. Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat dit aantal het komende seizoen nog hoger zal zijn.
(ps Ik maak me er niet druk over. Ik reageer alleen maar op een bovenstaande post met het ruimte gebrek onderwerp!)
|
Ik denk dat kris het specifiek over brcc heeft, wat indoor is, en daardoor beperkt in pits-plaats. gemiddeld 75 wil zeggen dat er races met meer waren ook, 1e bnk bij brcc kan je toch rekenen op 90+ deelnemers. Op een gegeven moment moet je wel ergens een limiet gaan zetten, er zijn namelijk maar een beperkt aantal uren in een dag
bvb in engeland, daar hebben ze een limiet van 120, maar daar rijdt dan wel enkel de A finale 3 keer en ze starten om 8u 's morgens (en za enkel 2wd, zondag enkel 4wd, 2*3min practise, 4 heats, 1 finale). Daar is dan ook een heel systeem van regionals en F ranking om te bepalen wie er aan de nationals mag meedoen. je moet daar in het begin van het seizoen al inschrijven en betalen voor elke national, ook al wil je er maar eentje meedoen. Diegenen die 4/6 inschrijven krijgen voorrang op de mensen die 3 of minder races willen rijden. Volgende selectiecriteria is de F ranking, wat erop neerkomt dat de betere piloten, of diegene die al langer meerijden, voorrang krijgen. En een licentie moet je daar ook kopen, zelfs al rij je maar 1 race.
Maar zo'n vaart zal het hier nog wel niet lopen denk ik.
Plaatskes rond het circuit, dat lijkt me toch echt geen probleem om wat verder weg te zitten als je later arriveert. Op de GP zitten er mensen aan de andere kant van het park, dus al het op andere circuits ook wel lukken als je 50m meer moet wandelen zeker? Op elk outdoor circuit is er plaats genoeg voor 300man (geen idee bij de nieuwe circuits). Wat wel beter kan, zijn mensen die hun 1/1 auto per se naast hun tent/tafel willen hebben, zo verlies je super veel plaats (bvb arendonk, daar kan je perfect tentjes etc rond de baan zetten, en je auto een beetje verder op het grote veld).
Maar nog eens, wacht gewoon de eerste race af, die is trouwens pas binnen 3maand, tijd genoeg dus nog om te panikeren