View Single Post
  #6  
Old 22-11-2010
mart3pop's Avatar
mart3pop mart3pop is offline
Member
 
Join Date: Nov 2010
Location: Brussels
Posts: 278
Default

Quote:
Originally Posted by Kusal View Post
Er is, naarmijn mening, nooit iets mis geweest met de shocks van Asso, als je Elvo zijn guide opvolgt komt alles in orde.
De V2s hebben gewoon een aparte o-ring houder die niet kan losspringen (bij de oude was dit het geval maar heb het zelf nooit voorgehad!)
Greetz,
Kusal
ik heb u een PM gestuurd ivm de FF3 !

de meest interessante gedeelte van Elvo's shock tips is, volgens mij, dit ;

"the O-rings are squeezed in there, if they swell up the tiniest little bit, there will be excessive friction and the shock won't operate smoothly. (O-rings start to swell up when they come in contact with shock oil.)
Another tell-tale sign is that usually, when you disassemble the shock for a rebuild, the big white square 'snap rings' are bent. (Dome-shaped) Because the O-rings have been pushing against it the entire time.

What I do is the following: I reduce the height of the big white spacer by rubbing it onto a piece of sandpaper. (Fine grit) Usually, I have to take off 0.3 to 0.4mm."

(pet af voor Elvo's bijzonder goed geschreven artikels over rijden/onderouden/setup, je vind overal links naar u site, zelfs op franse forums... Merci ! )

ik vroeg mij af of AE die witte spacers ondertussen kleiner heeft gemaakt

prettige dag


Martin
Reply With Quote