yep, 'A day at the races' vond ik al heel goeie en zelfs verplichte lectuur voor alle deelnemers.
En nu, na het lezen van de 'Bijbel der Marshalls', kwam ik tot de vaststelling dat 'baanposten' (ww) of 'baaninzetten' nu toch verheft wordt tot de edele beroepen, of valt die toch onder 'oude ambachten' ?
Vrij compleet naslagwerk, maar toch veel om allemaal netjes in de praktijk te zien toegepast worden.
Misschien kunnen sommige punten ook eens op een briefing aan bod komen - bv. net voor de eerste start, en iedere BNK wedstrijd 1 of 2 voorbeelden geven op het circuit, te beginnen met de meest gemaakte fouten, waarbij de goeie en slechte manier wordt voorgedaan.
Moet niet langer dan 5minuten duren eigenlijk, want iedereen wil beginnen racen, maar toch wordt iedere wedstrijd zo een belangrijk puntje bijgebracht!
En dan nog iemand die de les 'ontrack' efkes wil vertalen!
1 bedenking bij volgend puntje :
Fase3: auto terug op weg helpen
2. Een crash met 2 auto's? Haal ze uit elkaar, en zet ze niet 1mm naast elkaar weer op de baan, of ze hangen 2m verder terug in elkaar. Als je hebt opgelet, zou je moeten weten wie de fout veroorzaakt heeft. Deze zet je ACHTER de andere terug op de baan.
???
-> als dit bij een inhaalpoging gebeurt, is het meestal net niet duidelijk wie de fout veroorzaakt, de aanvallende die teveel risico neemt , of de verdedigende auto die toch de deur toeslaat, dus denk ik deze toch in de oorspronkelijk positie terug op de baan te zetten...correct ?