View Single Post
Old 01-11-2010
janus_77's Avatar
janus_77 janus_77 is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Lowie View Post
en kunnen hier al wat tipjes van de setup-sluier van de mardave opgelicht worden.
Just om de mardave al wat tuned-in te krijgen.
Morgen (vandaag?) alvast eens gaan trainen in Machelen.
Jij, Alwin? Ik kom af met Pieter.
Mardaves afstellen... 't is moeilijk want wat op de ene auto wel werkt, kan op een andere absoluut niet werken.

We hadden bij Harry de veren gebruikt die bij Q heel goed werkte en bij Harry ging het absoluut niet.

Maar zoals Alwin al zei:
- banden voor zijkant lijmen
- goed letten op band diameter

Ikzelf:
- Gewicht is lastig, Jeroen had helemaal niets en hoefde ook niet te smeren. Ik hoefde niet te smeren maar had wel gewicht nodig en de meeste andere deden meer met smeren.
- Achtervleugel, SIZE MATTERS
- Haal zoveel mogelijk lexaan uit de achterkant ( gaten of gewoon geheel wegknippen ), voorkomt "liften" van de achterkant op hoge snelheid
- Veren: Voor stug, achter kijken wat past bij je rijstijl
- De meeste reden voor met een harde band, Jeroen en ik reden redelijk zacht. Die zachte banden rijden moeilijker maar hebben heel de heat evenveel stuur. Die hardere zijn in het begin onderstuurd en krijgen tijdens de heat meer grip als ze warmer worden. Maar dat kan er ook aan liggen dat onze rijstijl teveel warmte in de banden brengt

( O'ja nog excuses aan Alwin: in de 1ste of 2de finale zag ik hem pas op het rechte stuk toen hij al door de lucht vloog. )