ja, 't was idd goed gisteren, en zoals Ludo vraagt, hier wat reacties en vooral opbouwende kritiek:
algemeen/wedstrijdverloop :
---------------------------
+ waar anders dan bij BCA kunt ge u in het najaar/winterperiode eens goed uitleven indoor met je offroad materiaal

+ 't was idd warm, miss. zelfs wat teveel van 't goede, spaar gerust wat mazout/gas uit en zet de thermostaat op 20/21 ipv 27°

+ kantine met voldoende eten en drinken, ook nog in de namiddag !
+ een r/c club, nu inclusief sanitaire voorziening anno 2010, sedert de slijpschijf eens door de muur sneed, is een groot pluspunt!
+ een pitplek voor iedereen, zelfs laatkomers konden hun picnic-tafeltje thuislaten, en er waren voor deze nog enkele 'gewone' tafels over ook!
-de dag duurde wat te lang, maar wat gelukkig gecompenseerd werd door 1 kwali weg te laten (= +)
De eerste kwali reeks was serieus uitgelopen (duurde 2u), het op en af gaan v/h podium en het starten ging in 't begin niet zo vlot, er zijn nochtans 2 trappen (= +++!)
De wedstrijdleiding liet het achteraf gelukkig wat vlotter verlopen.
tip : misschien de 'parkeerplaats' voor zenders/auto's zodanig inrichten, dat deze zowel op als achter het circuit bereikbaar is, zodat de baanposten het circuit zo snel mogelijk kunnen verlaten, en daarna hun wagen kunnen ophalen = weer een minuutje sneller om de volgende reeks te laten starten! Ook kan je die plaatsen nummeren van 1 tot 10 (of 12?) dat werkt ook wat vlotter!
- een groot minpunt vond ik het regelmating uitblijven v/d printouts -> ik verwacht niet dat iemand v/d organisatie de ganse dag om de 7 à 8' gaat 'aanplakken', maar als de kopieën voor het publiek op een bereikbare plaats liggen -dus de printer niet boven op de stelling- dan komen die vanzelf wel terecht (de meeste rijders zijn nieuwsgierig, kennen meestal hun eigen naam zelfs, en hangen de tijden dan wel op hun plaats !)
circuit:
------
+ parcours-afzetting (Lambo paneelkes) zorgt ervoor dat je niet zoveel brokken maakt als je eraf gaat, wel waren ze nu en dan aan vernieuwing toe, na een 'tikske' van zo'n 1/8ste !
+de hoektafel afgewerkt met planken zodat er geen auto's meer naast vallen
- maar dit moet/gaat nog verder afgewerkt worden naast de jump en down-slope die net voor de hoektafel komt! (dit was een heel gevaarlijke plek voor baanposten, die er regelmatig een wagentje moesten van tussen halen langs de muur)
+ iemand aan de micro, die deftige commentaar geeft is goed, ook al is't in 't frans
- spijtig wel dat dit voor mij zo goed als volledig onverstaanbaar was(slechte akoestiek, zeker door die allweather megafoon-achtige luidsprekers die altijd maar een twijfelachtige geluidskwaliteit produceren, maar vooral door het gebouw zelf + het geluid werd dan nog ook nog eens overstemd door het lawaai van de heel regelmatig draaiende aanjager v/d verwarming
Misschien zijn de luidsprekers ook wat te hoog opgehangen.
- in de hoek van 't gebouw, was de lucht nogal bezwangerd, en neen, niks te maken met paringsrituelen in deze context..(het 'juiste' woord ontgaat mij, dus ='bedompt' in 'tvloams) de deur dan regelmatig wat openzetten om te verluchten is miss. wel een goed idee, maar waarom binnen een rookverbod, als de rokers allemaal voor de open deur gaan staan dompen.....(ik = ex-roker, dat zijn de ergste 't schijnt

)
- er waren toch enkelingen zeer luidruchtig op de stelling,
+ ook hoorde ik wel eens een terechtwijzing (de enige keer dat ik begreep wat men vertelde

)
Baanposten is altijd wel een risico, maar zoals ook Gonzo schrijft, zou een helm geen overbodige luxe zijn op sommige plekken, ook John heeft een auto rakelings langs zijn hoofd zien passeren (net voor de hoektafel). Enkele helmen voor de gevaarlijkste plaatsen zou niet slecht zijn (type/model ?, maar liefst ook voorzien van roostertjes aan de oren, zodat de baanposten niet 'doof' zijn dan

Het al dan niet verplichten tot dragen, daar ga ik mij niet over uitspreken, maar de mogelijkheid hebben om eentje op te zetten zou niet slecht zijn.
En 't hoeft daarom geen 1/8ste te zijn, de 1/10des kunnen ook gevaarlijke projectielen zijn, als je eentje in je gezicht, of slechter nog, tegen je slaap krijgt.......
+ De 1/8ste mensen wat tot redelijkheid aanmanen was idd ook goed.
Van de meer 'exotische' klasses, vond ik de SC's wel de beste/mooiste, de 1/8ste zijn toch niet echt zo geschikt voor zo'n circuit, komen daar niet echt tot hun recht, maar die mensen zijn natuurlijk ook blij 's winters wat te kunnen doen met hun gerief! (en BCA blij met de extra leden/inkomsten)
Merci BCA, 't was fun, en tot de volgende (nog eens een trainingske deze winter miss., maar zeker tot op de EIR)
Totdaar onze beknopte bijdrage
groet,
John en Kurt