View Single Post
Old 14-10-2010
flipside flipside is offline
Mad Member

Quote:
Originally Posted by feniks View Post
vandaar dat er eens stevig op getest moet worden met een telling en beide banden recht na elkaar en op zen minst overgedebateerd moet worden. en wel stevig getest.
Alsof dat vroeger gebeurd is toen bigshot en studs gekozen werden...

Moet dat dan ook zowel bij 30°, 25°, 15°, bewolkt, open hemel, lichtjes nat, zeiknat getest worden, telkens met een telling (en gij als testpiloot)?

Het idee van een control tyre is dat iedereen met hetzelfde rijdt. Maakt dat dan uit dat er nog een band bestaat die misschien op circuit X 0.2s per ronder sneller zou kunnen zijn? NEE!

Het hoofdargument zou slijtage moeten zijn, dan grip, dan leverbaarheid.

Maar ik zie nu uw probleem. Ge hebt ZELF nog niet met die band gereden, en iets aannemen van 20 anderen lukt u niet. Als gij het niet getest hebt kan het onmogelijk goed zijn uiteraard.

Ik snap ook niet dat ge ineens zo een voorstander zijt van studs, want nog niet zo lang geleden schreeuwde je moord en brand toen dat de control tyre voor 4WD zou zijn, een band die naar uw mening niet werkt wegens te agressief vooraan...

Ik heb nog altijd geen reden gehoord waarom een caliber niet zou werken op een 4wd.

Michael z'n vraag was terecht, om evt holeshot te overwegen. Maar het blijft een feit dat iets met grotere toppen, meer allround goed zal zijn (bvb bij natte klei, los zand, ...). Het is niet omdat er nu maar 2 klei circuits zijn, dat dat binnen 5 jaar nog het geval zal zijn. En het afgelopen jaar en komende jaar zijn er misschien veranderingen in bandenregel, maar het doel is wel om dan een hele periode met die regel verder te kunnen, zoals voordien ook het geval geweest is met bigshot/stud/minipin.

Vorig jaar was er al sprake om de zand/klei band te vervangen, maar omdat dat toen wat snel ging voor velen is er besloten om niet alles in 1 keer door te voeren (enkel astro band). Er is toen ook duidelijk gecommuniceerd dat je best geen grote hoop banden in huis zou halen, wegens redelijke kans op verandering voor 2011. Ik snap sowieso al niet waarom je meer dan 4 of 5 paar banden zou aankopen per piloot voor het 2010 seizoen, wetende dat er maar 2 klei races waren. Ook was er toen totaal niet getest met andere zandbanden, dus kon je moeilijk ineens een beslissing nemen daarover. Nu is dat dus wel het geval (ok bart gij hebt ni getest maar genoeg anderen wel).

Neemt niet weg dat de 4wd perfect op studs kan blijven rijden en 2wd op caliber bvb. Persoonlijk vind ik dat een domme keuze, maar ik ga me daar niet in moeien als het op stemmen aankomt. Genoeg 4wd leden per club die daar hun gedacht over hebben.

Of stem voor een overgangsjaar 4wd: studs, minispikes & calibers
Reply With Quote