Quote:
Originally Posted by elvo
|
Officiële uitleg:
Vooraan had ik minder droop dan achteraan, voor zo'n verfoempte (ruwe) baan zelfs iets te weinig. Om indeluchtvliegingen bij het raken van een oneffenheid te vermijden besloot ik om de voorwielen telkens een beetje te liften en over de bump te tillen als het ware.
Als er dan een bump is wordt enkel de achterkant geraakt, het chassis maakt een voorwaartse beweging en drukt de neus tegen de grond om voldoende stuur te hebben bij het ingaan van de volgende bocht.
@Gonzo: op de foto is duidelijk te zien dat die voorwielen nog in beweging zijn. Bovendien hinderen de talloze zandkorrels in Vlijmen gras de wiellagers en draaien ze dus automatisch iets trager. Men schat dat dit verschil wel eens 40% zou kunnen bedragen. Maar dat zijn slechts geruchten.
Motor: AP 8,5
Vertanding: 25/78
Regelaar: SP 2.1 Prostock op profiel 2 (vd 95 ofzo)
Packs: 5000mAh 40C
=> Panache was verre van overdadig aanwezig