Tja, het blijft inderdaad een beetje een EIR-eigen aanpak.
Ik vind het zelf ook een beetje ongelukkig dat er op vrijdag al Q's gerden worden. Ik vermoed dat er op vrijdag immers nog niet veel mensen aanwezig zullen zijn. De meeste mensen werken immers (of is dat in sommige landsgedeelten anders?

)
De redenering achter deze aanpak snap ik echter wél.
De mannen van BRCC komen bijna allemaal uit het nitro-gebeuren en zij vonden het altijd jammer dat je zo weinig rijtijd krijgt in een 1/10e elektro wedstrijd. Vergelijk dat bij 1/8e Offroad waar finales gereden worden van 15 tot zelfs 45 minuten.
En dus wilden zij een piloot zoveel mogelijk rijtijd bezorgen.
De optie zaterdag 2wd en zondag 4wd zoals bvb in Petit en kampenhout gereden wordt, verkiezen ze niet. Ze willen immers zoveel mogelijk mensen laten deelnemen ... én toch een deftige rijtijd bieden.
vergelijk dat met Petit waar je 4 Q's rijdt en tenzij je in de A-finale zit, enkel één Finale rijdt ... en dan wordt het nóg een lange dag.
We zijn ons er heel goed van bewust ook dat we met een Petit-of GP-aanpak méér piloten kunnen komen laten rijden ... én dus ook meer geld verdienen, maar kiezen daar bewust niet voor.
Misschien dus vreemd ... maar het blijft de EIR

Proberen de leuke aspecten ervan mee te pakken.