Quote:
Originally Posted by krikke
en dat is net waar ons 1/8 parcour zich onderscheid van andere , 15min na een wolkbreuk kan er perfect gereden worden , met klei zie ik dat nie gebeuren ..
|
Mijn parkoer hier thuis is ook een soort klei of leem, alleeja, dat heb ik toch altijd horen zeggen. In feite is dat gans de zomer berijdbaar, ook al heeft het een ganse week of de dag zelf nog geregend. Als dat wat nat ligt, supergrip en ni echt plakken. Top dus.
In de winter net het omgekeerde, dan droogt het in feite nooit helemaal op, en als het die week nog geregend heeft plakt alles aan uwen auto, ook al is het al een paar dagen droog.
Hier is dus een soort toplaag van ong. 0,5 meter (zomer steenhard en geel, winter donker), dieper altijd geelachtig en meer zanderig. Eens die toplaag droog is in de zomer kan water daar nimeer in, en loopt gewoon weg. Dus bij een aangevoerde laag klei zal er denkek wel een minimum dikte vandoen zijn om dat effect te krijgen.
In feite lijkt de ondergrond hier fel op Berschenhoek, in de zomer althans, in de winter weet ik ni. Misschien weten die meer over wat precies wat is qua grondsoort en dieptes van lagen.