View Single Post
  #24  
Old 13-08-2010
crashingbird's Avatar
crashingbird crashingbird is offline
Member
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 288
Wink

Vanwaar toch die blijvende onmiskenbare interesse in een soort martiale david-klasse bij het TFB-management ?
Misschien uit heimwee, om toch nog eens opflakkering van vroegere momenten van glorie en heldhaftigheid te herbeleven, die echter maar een fractie kunnen zijn van wat ooit geweest is..

Of is dit soms een veeg teken, dat er in 2010 geen verweer meer geboden wordt tegen de ongenaakbare dominantie van TM, en er ook voor volgende seizoenen weinig hoop is op een ware ommekeer in de heilige BNK rangschikking?

Misschien wordt nu koortsachtig gezocht naar een vrij vlug voldoening schenkend alternatief, wellicht van lager allooi, zoals al eerder vernoemd, deze mardaves, en die bij onze jeugdige vrienden, eerder aanzien wordt als de klasse van het waardig ouder worden onder de op afstandbesturende vergrijzende piloten.

Aangepaste rijdersstellingen, al dan niet voorzien van roltrap of lift, parkeerplaatsen voor loopwagentjes en houders voor krukken, wandelstokken, kapstokken voor vilthoeden en andere bij de leeftijd passende hoofddeksels en/of haartooien, zullen noodzakelijk zijn, maar met veel toegewijde zorg verstrekt worden door de bevoegde organiserende instanties, hierbij echter rekening houdend dat niet vadertje staat deze onvoorziene luxe accomodatie gratis zal verschaffen, maar de meedingende piloten in eigen buidel zullen moeten tasten!
Er was ook de vraag of er geen extra snelle servo/links gemonteerd kon worden die de 4 veren simultaan bedient, dit via een drukknop op de zender gebruik makend van een 3de kanaal, om de bolides op de pittafel te laten springen na iedere race, dit is in ontwikkeling, de ontwerper mocht echter geen patent nemen op zijn uitvinding, deze was reeds decennia eerder ingediend door Jef Nijs, ten tijde van zijn 'grasmobiel'. Van de eveneens in de grasmobiel gemonteerde bokshandschoen mocht echter onder geen beding een oem versie gemaakt worden, om letsels te vermijden maar vooral om de vrede op de piste te bewaren.
Gelukkig is er al een tussentijdse oplossing : er is al een hulpstuk op de markt dat onderaan een wandelstok bevestigd wordt, en waardoor piloten op eigen kracht de wagen kunnen liften tot op tafelhoogte.

Met het oog op huidige technologische ontwikkelingen, rijst echter de vraag wie wie zal besturen, want de wagentjes kunnen ook op de stand 'autonoom' ingesteld worden, voor de diehard 85plus categorie, met dan een naar de zender terugsturend signaal wat ertoe leidt dat de bediener gewoon de bewegingen van sticks/ stuurtjes volgt, en ervoor zorgt dat spieren/gewrichten soepel blijven.
Sterker nog, tegen de tijd dat de huidige generatie aan echte vergrijzing toe is, zal men de beschikking hebben over een in te planten chip, waarvan nu al prototypes in testfase zijn, deze proefpersonen bevinden zich reeds onder de r/c meute, maar om alle rust te bewaren, nog incognito. Deze doorgedreven vorm van chiptuning, die ervoor zal zorgen dat de reflexen, en oog-handcoördinatie zich terug op het niveau van een 18jarige zal situeren bij 70plussers!
Dit belooft dus voor retro hoogtepunten in de r/c racerij binnen afzienbare tijd.


opm:
1) de initiatiefnemers van dit project zijn het echter nog oneens, over de plaatsingslokatie van dit stukje silicium, verkeerde plaatsing kan tot gevolg hebben dat bij mannelijke piloten het testosterongehalte verdrievoudigd, wat niet enkel als effect heeft dat deze zich 3x daags moeten scheren, maar vooral werd een té agressief rijgedrag vastgesteld.....ook hun wederhelften waren niet te spreken van de overdadig daarmee gepaar d gaande driften, wat de rust in onze vrij monogame westerse samenleving in het gedrang zou brengen.
2)wat betreft testen bij vrouwelijke piloten : waarnemingen tijdens clubwedstrijden bij MBV, en dan vooral de reeds buiten alle proportie grote geluidsproductie van de aanvoerster v/d rookie klasse, hebben de ontwerpers doen afzien van het testen op r/c'rs van van het vrouwelijk geslacht, om waarschijnlijk onomkeerbare beschadiging tegen te gaan.
3))Andere neveneffecten bij proefpersonen reeds voorzien van deze chip, en dan vooral zij die de waarschuwingslimieten betreffende instelbare timing overtreden hebben, hebben ertoe geleid, dat zij na iedere heat gewoon bleven doorrijden en geen gevolg gaven aan het stopsignaal, daarmee worden deze personen gemakkelijkheidshalve doorverwezen naar 24uurs races.
Reply With Quote