View Single Post
Old 06-08-2010
stefke stefke is offline
Senior Member

Over dat bestellen bij amainhobbies, hou er rekening dat je bij die online winkel voor zo'n bedrag ALTIJD de douanekosten aan je broek hebt. Towerhobbies net hetzelfde. 25 euro forfait afhandelingskost + 21% BTW + ze lappen er dan nog wat extra bij. Ik denk niet dat je dan voor de 410R goedkoper gaat uitkomen dan bij een lokale winkel of een europese online shop.

Trek je niets aan over dat gezever van "riemen gaan altijd kapot" en "tandwielen zijn betrouwbaarder". Ik heb al lang gemerkt dat mijn riemen langer meegaan dan de meeste Yokomo BMax tandwielen. Gewoon de boel goed bouwen en regelmatig de riemspanning controleren. Ik verwissel in de helft van het seizoen mijn riemen en that's it. En een riem kost 2 keer niks plus ik blijf ondervinden dat een riem auto nog altijd soepeler rijdt.

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik zal proberen een eerlijke mening te geven.

De Durango 410R is "bang for the buck" zeker een topper, maar je moet voor het concept zijn, en ik hoop dat de toch wel vele kinderziektes die in de 410 zaten zijn opgelost. Je hangt dan ook vast aan saddle packs en de inbouw van de electronica vereist toch ook wat aandacht.

De CAT SX had ook een hele boel kinderziektes, maar met de SX2 zijn de meeste daarvan toch wel weggewerkt. De SX2 is de voorbije races vrij bulletproof gebleken. De BigBore dempers zijn heel goed zitten er standaard bij (in tegenstelling tot de BMax). De S1 versie van de CAT SX2 biedt ook veel auto voor het geld dat je betaald (prijs vergelijkbaar met een 410R). De CAT biedt ook het voordeel dat je stick Lipo's kan gebruiken. Het S1 chassis is niet echt een nadeel, integendeel : ik gebruik het meestal ook omdat het meer flex heeft.

De Tamiya TRF 511 is een zeer goede en vooral stevige auto, maar is natuurlijk vrij duur. De standaard DB01 is niet echt geschikt om te racen, maar de DB01R is dat wel, en die valt wel binnen je budget. Blijf gewoon van de DF03MS af : die zit belange na niet op het niveau van zelfs de DB01R.

De BMax rijdt goed, maar ik heb toch naar mijn mening redelijk veel "uitvallers" met een Yokomo gezien. Als je vroeger krakende tandwielen hoorde, was het een Predator. Nu is het een BMax. Ook het feit dat ik chassis zie breken doet mij de wenkbrauwen fronsen. Bovendien vind ik de "uitgebouwde" versie van de Bmax ni echt goedkoop voor een plastieken auto, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Jammer genoeg is de XX4 niet meer verkrijgbaar. Werkte altijd.

De B44 blijft nog steeds ondanks zijn leeftijd een goede aankoop : hij is niet duur en in vergelijking met andere 4wd's wordt hij toch wel vrij compleet geleverd. Ik vind het gewoon een spuuglelijke auto, maar da's ook weer persoonlijk. Alhoewel : alles is op dat gebied beter dan een X6
Reply With Quote