ff mijn mening over de Tamiya DF03MS :
Uit productie denk ik (limited edition) ? Hoewel alle DF03 onderdelen wel nog verkrijgbaar zijn
Niks mis met het ontwerp echter, motor en batt. centraal, maar is volgens mij gewoon een opgewaardeerde DF03 met gewoon wat 'bling blue'.
Heeft serieus wat zwakke punten, dus niet echt om veel mee te racen (mist tuning-opties zoals anti-squat, enz.) + de alu dempers zijn 'mooi', maar niet die goeie TRF-versie...
Zelf had ik problemen met aandrijftandwiel in gearbox, om de haverklap kapot (zacht alu..), achterste bulkhead breekt gemakkelijk, shocktowers..
besluit : mooi, rijdt vrij goed, maar meer een verzamelobject dan je dagelijkse race-machine. Tamiya heeft beter gerief..
de Dex410R :
nog een vrij nieuwe, maar budgetvriendelijker versie van die 410, deze laatste bekend als 'ultieme' 4X4, maar over die 'R' is nog niet zoveel verteld, maar lees de review eens hier op Oople (veel verbeteringen ten op zichte van de 'gewone' lees :dure 410

maar scoort niet op alle punten zeer goed..)
Durango wordt ook in België verdeeld, denk bij Hobbycarshop, hebben zelfs een eigen team = parts makkelijk te verkrijgen.
Predator : iets speciaals maar daarom beter ? Ook hoorde ik dat er problemen zijn met de support (onderdelen...?) maar daar kunnen kenners meer over vertellen.
Dan heb je nog de Schumacher CatSX, en ook nog de Tamiya's zoals de TRF's of de goedkopere DB01's (waarvan deze laatste met 'hop-ups' uiteindelijk ook niet goedkoop zijn.)
De Yokomo BMax is ook in trek momenteel, en dan zijn we nog de populaire Asso B44 vergeten, die ook al enkele jaren meegaat, al dan niet voorzien van een of andere conversie.
Zoals Jeroen al zei : 2dehands, aangezien veel wedstrijdrijders na 1 seizoen van merk/model veranderen, kan je soms geweldige 2dhands koopjes doen : een wagen die in orde staat, met een berg wisselstukken erbij, en dat zijn voor het overgrote deel de meest benodigde stukken!
Al over een 2X4 nagedacht eigenlijk ? Op Kampenhout en Arendonk is het astro, en daar gaan 2X4's bijna niks trager dan een 4X4, en eigenlijk even makkelijk te rijden (dat laatste is persoonlijk, maar velen zullen dat ook zeggen)
2X4's zijn zowel veel onderhoudsvriendelijker als goedkoper in onderhoud/banden, want met een paar voorbanden kan je een hele tijd rijden (Staggers, en na 'dremelen' zijn ze nog een poos ok!)
Eén goeie raad : kom eerst eens kijken op wedstrijden vooraleer tot aankoop over te gaan, de meesten staan je wel te woord met raad en daad, je ziet de wagens dan ook eens 'live'.
kalender met de wedstrijden binnenkort nog te rijden : 15/8 Arendonk en 12/9 Kampenhout
succes!