oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   motor gearing b4.1 rtr (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=60273)

Bata-4 03-01-2011 10:47 PM

motor gearing b4.1 rtr
 
hallo allemaal.
ik ben nieuw op de forum, dus is stel me even voor.
ik ben Dennis Verhees. ik ben algelopen zomer begonnen met rc rijden en heb een B4.1 rtr brushless gekocht.
er zit een XP-sc450 BL regelaar in met een Reedy 3300kv motor.
ik heb nu een lrp x11 10.5 turn motor gekocht.
255w
3800kv
nu moet volgens het manual voor een 10.5 turn motor een 25 pinion en een 81 spur gebruikt worden.
echter voor een 3300 tot 3900kv motor wordt een 21 / 81 geadviseerd.
volgens de manual kan de regelaar max. een Reedy 6100kv motor met een 18 / 81 gearing aan.
vraag:
kan mijn regelaar een de 10.5 turn motor aan met een 24 / 81 gearing?

Cooper 04-01-2011 08:15 AM

hier zou het antwoord moeten staan: http://www.aeforums.co.uk/forum/inde...showtopic=8890

maar de website ligt tijdelijk plat :(
probeer even te google-en
Je kan ook proberen, en elke minuut de temperatuur checken. Kans is bestaande dat't in de winter wel werkt maar in de zomer niet. Gaat hij eraan is het geen grote ramp, want je kon'm dan zo blijkt toch niet gebruiken. :thumbsup:
een EZRun regelaar van hongkong en je bent zeker van je stuk, sommigen hier weten perfect dewelke je daarvoor nodig hebt.

janus_77 04-01-2011 08:59 AM

Quote:

Originally Posted by Bata-4 (Post 448534)
hallo allemaal.
ik ben nieuw op de forum, dus is stel me even voor.
ik ben Dennis Verhees. ik ben algelopen zomer begonnen met rc rijden en heb een B4.1 rtr brushless gekocht.
er zit een XP-sc450 BL regelaar in met een Reedy 3300kv motor.
ik heb nu een lrp x11 10.5 turn motor gekocht.
255w
3800kv
nu moet volgens het manual voor een 10.5 turn motor een 25 pinion en een 81 spur gebruikt worden.
echter voor een 3300 tot 3900kv motor wordt een 21 / 81 geadviseerd.
volgens de manual kan de regelaar max. een Reedy 6100kv motor met een 18 / 81 gearing aan.
vraag:
kan mijn regelaar een de 10.5 turn motor aan met een 24 / 81 gearing?

Hé Dennis,

Ik zou in het begin niet te hoog gaan vertanden, zeker niet in de manege omdat die ondergrond ook erg zwaar is.

Wat zit er standaard overigens op qua vertanding ?

Gewoon na een heat even kijken hoe warm alles wordt, dan evt. 1 of 2 tanden verhogen als het allemaal niet te warm wordt.

mvg,
Arjan

Bata-4 04-01-2011 06:08 PM

Quote:

Originally Posted by janus_77 (Post 448598)
Hé Dennis,

Ik zou in het begin niet te hoog gaan vertanden, zeker niet in de manege omdat die ondergrond ook erg zwaar is.

Wat zit er standaard overigens op qua vertanding ?

Gewoon na een heat even kijken hoe warm alles wordt, dan evt. 1 of 2 tanden verhogen als het allemaal niet te warm wordt.

mvg,
Arjan

dag Arjan,
mijn standaard vertanding is 21/ 81.
maar ik denk dat de standaard motor niet erg sterk is waardoor er een kleinere pinion wordt gebruikt.
ik kan inderdaad beginnen met een standaard vertanding en steeds een grotere pinion proberen.
maar ik hoopte dat iemand al ervaring met de regelaar had.
ik houd de ae forum in de gaten.
groeten,

janus_77 04-01-2011 06:45 PM

Quote:

Originally Posted by Bata-4 (Post 448753)
dag Arjan,
mijn standaard vertanding is 21/ 81.
maar ik denk dat de standaard motor niet erg sterk is waardoor er een kleinere pinion wordt gebruikt.
ik kan inderdaad beginnen met een standaard vertanding en steeds een grotere pinion proberen.
maar ik hoopte dat iemand al ervaring met de regelaar had.
ik houd de ae forum in de gaten.
groeten,

Manege is altijd een apart verhaal. Op een harde tapijt / klei baan zal het niet zo'n probleem zijn om met een 24 tands pinion te rijden. Maar omdat de manege ondergrond veel zwaarder loopt kan het dan link worden.

Bata-4 14-01-2011 05:50 PM

Quote:

Originally Posted by janus_77 (Post 448762)
Manege is altijd een apart verhaal. Op een harde tapijt / klei baan zal het niet zo'n probleem zijn om met een 24 tands pinion te rijden. Maar omdat de manege ondergrond veel zwaarder loopt kan het dan link worden.

Ik heb voor de zekerheid toch maar een 2e hands regelaar (hobbyking)
gekocht, dus voor het te warm worden van mijn regelaar ben ik niet zo bang.
Nu wil ik met een 24t pinion op de 10,5 turn motor gaan rijden in de manege (25t geadviseerd door LRP in 'normale' omstandigheden).
Kan mijn motor nu te warm worden, of hoef ik daar niet bang voor te zijn?:(
groeten,
dennis

J-Meister 14-01-2011 11:06 PM

Die LRP motor gaat niet werken op jou regelaar aangezien die XP ESC zonder sensor is en je X-11 motor met :s

Bata-4 15-01-2011 01:27 PM

ik ga nu rijden met de hobbyking regelaar met sensor.
maar als ik mijn sensorkabel niet aansluit op mijn lrp motor, is ie dan niet automatisch sensorloos?
zijn sensorlose motoren anders opgebouwd?

Cooper 15-01-2011 01:52 PM

Dat denk ik ook, het gebrek aan sensor vangt de regelaar op.
Een sensor is wel beter, maar niet noodzakelijk -als de regelaar sensorloos kan werken- !!

J-Meister 15-01-2011 08:33 PM

Hij zal wel rijden maar de temperatuur word hoger dan normaal en soms kan je de indruk hebben dat hij schokt vooral na het remmen wanneer je terug op de gas gaat ...

jeffrey 15-01-2011 08:54 PM

dit is ook wel een handige site.
kun je per merk, en motor kijken.
http://www.comeseethis.com/gearing/Default.aspx
grtz

Bata-4 15-01-2011 10:45 PM

Quote:

Originally Posted by jeffrey (Post 452871)
dit is ook wel een handige site.
kun je per merk, en motor kijken.
http://www.comeseethis.com/gearing/Default.aspx
grtz

idd een handige site!
thanks
:thumbsup:


All times are GMT. The time now is 06:35 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com