oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Mardave en 1/12 modified op de Fundrive bij Nuclea (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=55597)

crashingbird 15-10-2010 08:34 AM

Mardave en 1/12 modified op de Fundrive bij Nuclea
 
Wie komt er naar de eerste Fundrive (31/10 a.s.)

http://rc-club-nuclea.be/kalender.html

Wie haalt zijn 1/12de eens van onder het stof ?

Wie rijdt er mee in de mod's:wub ? (wat anders!)

En komen ook al die aangekondigde Mardave's?

Wie overtuigt de Coop en de BNK-gang om mee te doen ? (we leasen de Coop nen 1/12de auto!)


De telling : Willy en Liliane :thumbsup:

Het circuit : no more 'valiezeplankskes' -> voor 2010/2011 is de baanafzetting CRC boarding:cool:, dus gedaan met 'verwisselen van baanvak' (=de beruchte frontale collisions) = geen brokken/ zotte kosten meer!

De sfeer : voor de FUN zorgt ge zelf, dus genoeg meebrengen ! :)

Je oude banden evtl eens afdraaien? -> geen probleem, wij doen dat voor u !

Allen op post,

grtz,

John en Kurt

feniks 15-10-2010 09:37 AM

team topspeed zal aanwezig zijn .
en met 2 protopype's mee doen van onze eigen gt auto:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
ps wanneer kan je daar eens gaan trainen

crashingbird 15-10-2010 10:08 AM

link met kalender stond in m'n eerste post ...:yawn:

data zijn vermeld tot eind november, eigenlijk iedere zaterdag en zondag, de zaterdag voor iedere Fundrive noemt dan 'Fundrive training'

Cooper 15-10-2010 10:18 AM

http://tuin-aanleggen.be/wp-content/...008/01/Mol.jpg

rcqmen 15-10-2010 10:26 AM

Mardave klasse:thumbsup:

Dat zal een brute ontmaagdig zijn voor m'n kaasplankské !!!

feniks 15-10-2010 11:20 AM

mijn fout .
heb een andere link gebruikt namelijk die nog op de site van kampenhout staat .
en dat is blijkbaar de oude link of iets want daar was nog niets geupdate.
dus nu zijn we er uit . MERCI

Xedos 15-10-2010 10:14 PM

Ik treed aan met mijn Mardave.

Alwin

VW-Powah 18-10-2010 03:16 PM

Mardave reporting for duty!!!! :)

Goadude 19-10-2010 02:21 PM

Mardave tigra zal present zijn:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Lowie 20-10-2010 03:58 PM

Mardave present ...
alleen nog niet zeker of ik me dat weekend kan/zal vrijmaken.

Sowieso, den eerste Nuclea-koers dat ik kán afkomen, zal ik er staan.
'k Heb die Mardave nog maar kort maar vind dat een reuze plezant bakske.
Komt daar nog bij de no-nonsesn aanpak van het Mardave-"reglement" ... plezier gegarandeerd en ik durf wedden dat ik er nog het één en andere ga leren ivm afstelling.

.. en nu nen boterham eten en naar de boogschiettraining want dat moet ook.

janus_77 22-10-2010 08:17 PM

Ok, we willen komende zondag (24/10) onze mardave's een ehh... laten we het maar een shake-down geven.

Maare hoe laat is de hal open met een vrije training ?

O'ja als je een battle-bug body hebt besteld en daar ook bent, geef dan ff een gil dan neem ze mee.

bronco 24-10-2010 06:45 AM

Deze Mardave zal er ook zijn

janus_77 24-10-2010 05:28 PM

Ik vond het vandaag nog vrij aardig gaan met 't hokkie. 't is nog niet helemaal super, maar de basis is er.

't was de eerste keer rijden met de Mardave in Mol. Maar na wat basis tips van onze eigen "mr Miyagi der Mardaves" (lees: Harry) :thumbsup:, ging het allemaal al redelijk vlot rond.

janus_77 31-10-2010 05:27 PM

:p Mardave unlimited FTW :p

Vandaag 1ste race gehad met de Mardaves. Q was echt veruit superieur, maar had een beetje pech en moest daardoor genoegen nemen met de 2de plaats.

De 3de finale was wel echt choas door ineens de andere kant op te rijden :woot:

Ook John Debaquer was goed bezig in de 1/12, werd knap 2de ondanks felle tegenstand :thumbsup:

Xedos 31-10-2010 07:48 PM

Hoewel mijn Mardave al wat ervaring had kon ik hem nauwelijks rond krijgen in de kwalificaties. De auto ging voortduren op zijn dak liggen na vervelende griprolls. Ik gaf waarschijnlijk de indruk dat ik net met RC begonnen was.
Problemen stapelde zich op: motor defect, reservemotor met stekkerverbinding niet bij, geen goede soldeerbout voorhanden, kwalificatie gemist, body die steeds loskwam...

Uiteindelijk kwam het allemaal wel goed. In de laatste finale ging het zoals het moet. Ik kan niet anders dan mijn medepiloten bedanken voor hun tips en tools. Ook merci Crashingbird & Son voor de behandeling van mijn banden en de nauwkeurige analyse het weggedrag van mijn auto.

oh ja, met ledverlichting rijdt een Mardave beter...

tot de volgende,
Alwin

Goadude 31-10-2010 09:36 PM

:thumbsup:mardave united:thumbsup:

Het moet ook wel wat geweest zijn voor het publiek met onze leuke bakskes.
Het was een vrolijke bende op het parcour en op het podium.
Laatste finale was een leuke brokkenreeks tegen de rijrichting.

Ik heb mij reuze geamuseerd en er nog een beker aan overgehouden(4e:thumbsup:).
NO RULES = LOTS OF FUN --> zoals het hoort op een fundrive.

CU next time
Bart aka tigra-mardave

Lowie 01-11-2010 12:48 AM

en kunnen hier al wat tipjes van de setup-sluier van de mardave opgelicht worden.
Just om de mardave al wat tuned-in te krijgen.
Morgen (vandaag?) alvast eens gaan trainen in Machelen.
Jij, Alwin? Ik kom af met Pieter.

Xedos 01-11-2010 06:25 AM

  • led verlichting
  • ronde banden, als je ze zelf lijmt moet je ze zeker afdraaien
  • wand van de voorband verstijven door lijm, lijm, lijm...
  • banden moeten absoluut geheel vast zitten op de velg
  • voorbumper als je met lexan body rijdt.
  • lood

crashingbird 01-11-2010 07:52 AM

Quote:

Originally Posted by janus_77 (Post 428115)
:p Mardave unlimited FTW :p

De 3de finale was wel echt choas door ineens de andere kant op te rijden :woot:

Volgende keer maak je de chaos compleet door de motorpolen om te draaien en er een achteruitrijrace van te maken (.nl) MarDAFkes ipv Mardaves :)

Quote:

Originally Posted by Xedos (Post 428169)
....voor de behandeling van mijn banden en de nauwkeurige analyse het weggedrag van mijn auto.
Alwin

Da's met veel plezier gedaan, en mekaar helpen is (en moet!) een deel v/d hobby zijn. Gelukkig was er een brave ziel, die zo'n adapter voor Mardave-velgen mee bracht en wou uitlenen!
Proficiat met je beker Alwin, de 3de finale was echt wel jouw race !

Quote:

Originally Posted by Goadude (Post 428232)
:thumbsup:mardave united:thumbsup:

Het moet ook wel wat geweest zijn voor het publiek met onze leuke bakskes.
Het was een vrolijke bende op het parcour en op het podium

CU next time
Bart aka tigra-mardave

Ja, de offroad delegatie was vrij sterk vertegenwoordigd:thumbsup:, met rijders van MBV, Orra, en de meeste power bij de Mardaves werd neergelegd door Q en Janus v/d Dark Side

janus_77 01-11-2010 08:02 AM

Quote:

Originally Posted by Lowie (Post 428275)
en kunnen hier al wat tipjes van de setup-sluier van de mardave opgelicht worden.
Just om de mardave al wat tuned-in te krijgen.
Morgen (vandaag?) alvast eens gaan trainen in Machelen.
Jij, Alwin? Ik kom af met Pieter.

Mardaves afstellen... 't is moeilijk want wat op de ene auto wel werkt, kan op een andere absoluut niet werken.

We hadden bij Harry de veren gebruikt die bij Q heel goed werkte en bij Harry ging het absoluut niet.

Maar zoals Alwin al zei:
- banden voor zijkant lijmen
- goed letten op band diameter

Ikzelf:
- Gewicht is lastig, Jeroen had helemaal niets en hoefde ook niet te smeren. Ik hoefde niet te smeren maar had wel gewicht nodig en de meeste andere deden meer met smeren.
- Achtervleugel, SIZE MATTERS :thumbsup:
- Haal zoveel mogelijk lexaan uit de achterkant ( gaten of gewoon geheel wegknippen ), voorkomt "liften" van de achterkant op hoge snelheid
- Veren: Voor stug, achter kijken wat past bij je rijstijl
- De meeste reden voor met een harde band, Jeroen en ik reden redelijk zacht. Die zachte banden rijden moeilijker maar hebben heel de heat evenveel stuur. Die hardere zijn in het begin onderstuurd en krijgen tijdens de heat meer grip als ze warmer worden. Maar dat kan er ook aan liggen dat onze rijstijl teveel warmte in de banden brengt


( O'ja nog excuses aan Alwin: in de 1ste of 2de finale zag ik hem pas op het rechte stuk toen hij al door de lucht vloog. :blush:)


All times are GMT. The time now is 05:21 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com