oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Random car talk / autokesgezever (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=48261)

Cooper 17-06-2010 02:08 PM

Random car talk / autokesgezever
 
Wie gaat er voor de Tamiya 2WD?

Wie zweert bij de cougar en wie gaat er een Xfactory vertamiya-en?
Of staat je saddle pack X6 al klaar op de kast?

het allerlaatste, nieuwste, verse roddels gezever hier :-).

Carno 17-06-2010 03:00 PM

Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 387264)
een Xfactory vertamiya-en?

Aandrijving en demping van de 201 overzetten, X6²°¹ :woot:



Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 387264)
Of staat je saddle pack X6 al klaar op de kast?

En er dan achterkomen dat stickpack setup eigenlijk toch lekkerder rijd :lol:

elvo 17-06-2010 06:44 PM

Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 387264)
Of staat je saddle pack X6 al klaar op de kast?


Yep. Dremel FTW!

Cooper 17-06-2010 08:47 PM

ik ga toch die tamiyavoorkant eens proberen op een X6, de armkes toch al zeker :-).

crashingbird 17-06-2010 09:00 PM

Quote:

Originally Posted by Carno (Post 387276)
Aandrijving en demping van de 201 overzetten, X6²°¹ :woot:


= met de motor achteraan wordt dat dus ne gewone B4 met Tamiya dempers dan ...right ?;)

crashingbird 17-06-2010 09:09 PM

Wij gaan ons wagenpark (3X XXX) een beetje upgraden deze zomer,en er 2 van ombouwen (eindelijk:thumbsup: ) :


X6 ? Tamiya? Cougar? -> niks van dat alles :

->al bijna eeuwig vastklampend aan Losi, stevig spul, maar dan in volgend jasje

1X CR2 : bekend en beproefd, én overtuigende aanvoerder van een bepaald klassement

1X PSI LMX : nog de grote onbekende, helft van de prijs van bovenstaande, maar dan ook goedkoop uitgevoerd, ttz, een glasvezel dubbeldekkertje:cool:

Cooper 17-06-2010 09:17 PM

Quote:

Originally Posted by crashingbird (Post 387443)
1X PSI LMX : nog de grote onbekende, helft van de prijs van bovenstaande, maar dan ook goedkoop uitgevoerd, ttz, een glasvezel dubbeldekkertje:cool:

http://www.rctech.net/forum/electric...2wd-buggy.html

ziet er cool uit :)

crashingbird 17-06-2010 09:54 PM

Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 387451)

yep, maar 'k heb enkel schrik dat het niet zulke mishandelingen zal kunnen verdragen als de AC en zelfs het gewone Losi chassis (ttz, verkeerd landen op een scherpe jump en zo)

Ook lees je op amerikaanse fora dat de meesten niet te vreden zijn met midmotor config's. -> 't moet te maken hebben met hun 'flowing track' en de 'point and shoot' rijstijl.
Vooral het gebrek aan 'forward bite' schijnen ze niet te snappen -> gewoon wat meer met de gewichtsverdeling spelen en zelfs gewicht bij plakken -oopsditwasarea51informationenmochtikeigenlijknietv erklappenhier- ;)

Zij hebben hun setups meer aangepast naar het lagere totaalgewicht sedert de lipo's, ik denk dat de meeste auto's nog steeds beter gaan met wat extra grammen à la nimh.

Cooper 18-06-2010 06:26 AM

tjah over dat gewicht al dan niet bijplekke kan je een boek schrijven, sommige maken hun auto megazwaar maar een beperkte gewichtstoevoeging kan al voldoende zijn.

als de balans geveerd vs afgeveerd gewicht goed is moet ge er volgens mij niet teveel meer aankomen.

Carno 18-06-2010 11:29 AM

Quote:

Originally Posted by crashingbird (Post 387436)
= met de motor achteraan wordt dat dus ne gewone B4 met Tamiya dempers dan ...right ?;)

Ik doelde meer op diff, outdrives en aandrijfassen maar dat werd niet echt duidelijk uit m'n post inderdaad.

Druklagers die niet uit elkaar vallen :thumbsup:


Bij ons op de club rijd iemand sinds een week of 2 met zo'n PSI chassis.
Ik weet niet of hij het BNK meerijd maar zal er met de trainingdagen vast zijn.

jaydits 18-06-2010 01:25 PM

heb die psi gasten een paar maanden geleden is gemaild of er ook wat voor de rb5 kwam
maar dat was pas in september
lekker na het seizoen hahah
joey

elvo 18-06-2010 03:49 PM

Quote:

Originally Posted by jaydits (Post 387623)
heb die psi gasten een paar maanden geleden is gemaild of er ook wat voor de rb5 kwam
maar dat was pas in september
lekker na het seizoen hahah
joey

Voor de RB5 is er al iets, Joe. Fabien Simonini moet je te pakken krijgen: http://www.oople.com/forums/showthre...t=motor&page=7


3x XXX = XXXXXXXXX. Do the math!

crashingbird 18-06-2010 04:48 PM

Quote:

Originally Posted by elvo (Post 387659)
3x XXX = XXXXXXXXX. Do the math!

?? = XC

mijn grijze massa heeft de berekening anders begrepen, waarschijnlijk ben ik er regelrecht ingelopen, een subtiel gespannen mathematische valstrik van het TFB opperhoofd.:blush:

gelukkig was ik sterker in dt-fauten ;)

Cooper 21-06-2010 11:32 AM

Zondag is mestkever zijn saddlepack chassis middendoor gekrakt :)
't was wel zo'n oude graphite ma toch, best wel lachen.

Voor de rest *lijkt* saddle pack chassis niet zoveel beter, toch niet voor de gewone sterveling.

Als ze het nu nog kunnen maken met smal chassis en mooiere body.....
Dan zou het én beter én mooier zijn.

crashingbird 21-06-2010 01:08 PM

Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 388277)
Voor de rest *lijkt* saddle pack chassis niet zoveel beter, toch niet voor de gewone sterveling.

Waarschijnlijk heeft die nieuwe config voordeel in hoge gripsituaties, zoals onroad/astro, in snelle chicanes kan je sneller l/r wisselen, doordat er dan minder gewichtverplaatsing is.

Bij een gewone dwarsliggende batterij verplaatst zich meer gewicht naar de buitenkant bocht bij 'gewone' config waardoor je grip op die wielen genereert, die meer gewenst is bij lage grip.
Zoals ook bv.bij die RB5 conversie, waar de saddles anders liggen dan bij X6 en CR2

just my 2c, want verder rijkt de kennis van deze sterveling niet:confused:

En idd, slechts enkele die verheven zijn tot de klasse v/d perfectionistische rijstijl gaan dat 'voelen', misschien enkele 100sten per ronde...
Er zijn teveel andere factoren die je rondetijden/uitslag gaan beïnvloeden, zoals er bv. zijn : een aandrijding in de eerst bocht na de start :thumbdown:

elvo 21-06-2010 01:27 PM

Quote:

Originally Posted by Cooper (Post 388277)
Zondag is mestkever zijn saddlepack chassis middendoor gekrakt :)

Als ze het nu nog kunnen maken met smal chassis en mooiere body.....
Dan zou het én beter én mooier zijn.

Lomp hé Coop, chassis' krakken :lol:

Aan X-F gaan vragen om een smal chassis en een mooie body is als aan een klooster gaan vragen om pompino: in theorie is het mogelijk...

jeffrey 22-06-2010 11:11 AM

ik blijf voorlopig nog even bij de cougar.
heb alleen wat problemen met de tandwielen aan de buiten kant van het diffhuis.
deze willen nog wel eens strippen.:lol:
maar hij rijd zo fijn dus neem ik er wel bij, denk dat schumacher ook wel met een oplossing bezig is want ken meerdere mensen met hetzelfde probleem.
grtz jeffrey

V-Rossi 22-06-2010 02:19 PM

Quote:

Originally Posted by elvo (Post 388321)

Aan X-F gaan vragen om pompino: in theorie is het mogelijk...

Hoeveel chassis'/chassissen/chassiss krijgt gij per pompino?

elvo 22-06-2010 03:45 PM

Quote:

Originally Posted by crashingbird (Post 388315)
Zoals ook bv.bij die RB5 conversie, waar de saddles anders liggen dan bij X6 en CR2

De RB5 mid's waar saddles in liggen zijn van mensen die ook 4WD rijden, en enkel saddles hebben - die liggen daar niet opzettelijk zo. Op de oOple race heb ik erover kunnen praten met de ontwerper, blijkt dat hij op de moment van het ontwerp helemaal geen rekening had gehouden met saddles. (Er staat een 'boss' van het chassis heel lomp in de weg) De RB5 mid is gemaakt als conversie voor de RB5, en hij ging ervan uit dat de mensen die converteren hun zelfde batterijen (stick) zouden blijven gebruiken.

Tussen ons gezegd en gezwegen en ondertussen toch op een publiek forum gepost: het verschil tussen saddle en stick dwars is goed voelbaar, maar er zijn zeker belangrijkere dingen te verzinnen.

V-Rossi 22-06-2010 05:35 PM

En zo komen we wederom bij de witte velgen uit.


All times are GMT. The time now is 08:56 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com