oOple.com Forums

oOple.com Forums (http://www.oople.com/forums/index.php)
-   Belgium (http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   sv 2 probleemtje (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=107048)

sx 3 driver 03-08-2012 09:43 AM

sv 2 probleemtje
 
hey
mijne cougar vertrekt niets zoals het hoort , de moment dat je gas geeft begint ie eigelijk te ratelen en gaat hij in schokken vooruit tot hij een beetje snelheid heeft.
alles heb ik al uit elkaar gehaald maar er is niets aan de tandwielen te zien en is in elkaar gestoken zoalss in de boek
raar he

Kusal 03-08-2012 10:23 AM

Dat is gene gemakkelijke op te lossen.
Kan een probleem zijn met de motor, sensorkabel of regelaar (elektronisch) / dif of slipper (mechanisch).
Ik zou eerder naar de elektronische kant eens gaan kijken (omdat hij stottert, dif en slipper zijn andere geluiden).
Probeer eens een andere sensor kabel, motor en regelaar (in die volgorde) en zie of het beter gaat (ben je er zeker dat de draden in de juiste volgorde zijn gesoldeerd - ABC?).
Of heb je een te zware motor - teveel punch op je regelaar gezet en kan je batterij het niet aan?!

sx 3 driver 03-08-2012 10:50 AM

he
had van de week even gaan rijden en was er geen probleem tot na een 20 min ong
dus elecktrisch zou het niet kunnen zijn ( denk ik ) he
aan het diff en andere tandwielen zie ik ook niets van slijtage of zo
slipper heb ik zelfs vast gezet maar ook geen succes
regelaar is een gm 90 am die draden moest ik omdraaien dus a op c en c op a
ander sreed hij achteriut .
motor is een 9.5 turns sensorless
en de regelaar staat op mode 1 vooruit en achteruit zonder rem

Kusal 03-08-2012 11:07 AM

Heb je het met al je packs voor?

sx 3 driver 03-08-2012 12:36 PM

dat kan ik nog niet uit testen heb juist een 2de pack besteld
zal ze eerst nog eens aan de lader hangen

Kusal 03-08-2012 12:40 PM

Wat het zou kunnen zijn is dat je pack niet voldoende C heeft (als het met andere pack beter zou gaan), je regelaar zijn cut off staat te hoog of je punch staat fel!

sx 3 driver 03-08-2012 12:57 PM

packs zijn van kycom 5300mah en 70 c zal wel genoeg zijn de andere die onderweg zijn 45c
maar eerst ging hij goed rond en na verschillende keren rijden heeft hij het pas gekregen , dus dacht ik eerder dat het aan de tandwielen lag .
achja we zullen zien en anders ga ik zondag even langs in arendonk misschien is er daar wel iemand die kan helpen
thanks

Kusal 03-08-2012 01:13 PM

Als je het motor tandwieltje er af haalt, draait de transmissie dan goed rond?
Als je de twee achterbanden vasthoud, kan de slipper dan nog net iets doordraaien (slippen)?

Cooper 03-08-2012 01:30 PM

Quote:

Originally Posted by Kusal (Post 680852)
Dat is gene gemakkelijke op te lossen.
Kan een probleem zijn met de motor, sensorkabel of regelaar (elektronisch) / dif of slipper (mechanisch).
Ik zou eerder naar de elektronische kant eens gaan kijken (omdat hij stottert, dif en slipper zijn andere geluiden).
Probeer eens een andere sensor kabel, motor en regelaar (in die volgorde) en zie of het beter gaat (ben je er zeker dat de draden in de juiste volgorde zijn gesoldeerd - ABC?).
Of heb je een te zware motor - teveel punch op je regelaar gezet en kan je batterij het niet aan?!

Voila, denk ik ook!
mijn gok:

1- sensorkabel
2- regelaar
3- motor

4- ontvanger
5- zender

sx 3 driver 03-08-2012 02:45 PM

zojuist nog even geprobeerd met het motortandwiel eraf en geen probeem .
wielen draaien ook goed rond
hij slipt net niet door dus die optie is het ook niet .
sensor kabel kan niet , die is niet aangesloten en als je die aansluit wordt de motor enorm heet
rare situaite he en anders als het tegen zondag niet werkt staat ie maandag te koop met alles erop en eraan

crashingbird 03-08-2012 03:16 PM

Hmm, dat wordt hier precies mbf ;-)

--> Hoe kan je motor nu heet worden als je de sensorkabel aansluit, enkele posts hierboven beweer je nog dat het een 9,5 sensorless is ??

--> Uw regelaar instellen zonder rem ??

--> Alles zomaar tekoop zetten is toch maar flauwtjes, lees nog eens goed de gebruiksaanwijzing van je esc, en neem de hele handel mee naar Arendonk dit weekend, er zijn altijd behulpzame mensen in de club die beginners/mensen met problemen willen verder helpen !

:thumbsup:

sx 3 driver 03-08-2012 03:39 PM

@ crashingbird heb toch nooit beweerd dat motor sensorless is ( en zal het ook nooit doen ) ik heb de kabel niet aangesloten dus dat betekent dan toch dat hij sensorless is he op dat moment of niet
en als je de sensor kabel wel aansluit en er komt rook uit dan blijft de motor ijskoud of wat :bored:
en spijtig genoeg zat er geen handleiding bij de esc is trouwens een gm 90amp en kan er ook niet veel van terug vinden op het www .

crashingbird 03-08-2012 05:09 PM

Quote:

Originally Posted by sx 3 driver (Post 680864)
motor is een 9.5 turns sensorless


GM = Graupner !

A.u.b. :) :

-> http://www.graupner.de/mediaroot/fil...s%20xxx_en.pdf

SLEENAD 03-08-2012 06:33 PM

Dat er rook uit je motor komt als je je sensorkabel aansluit is best mogelijk, maar dat ligt normaalgezien dan toch niet aan je sensorkabel, maar aan het feit dat je hebt liggen klooien aan je aansluitingen!:thumbdown:

A moet op A; B moet op B en C moet op C als je sensored rijdt!

De reden dat hij dan achteruit rijdt ligt aan het feit dat je niet (juist) gecalibreerd hebt!

Dus die fasen onmiddellijk OMSOLDEREN / WISSELEN en hopen dat je niet al te veel schade aangebracht hebt, al lijkt me dat zeker mogelijk.

Het stotteren is nu waarschijnlijk te wijten aan je sensorloze configuratie in samenwerking met de rest van je setup en eventuele schade aan motor/regelaar.

Bata-4 03-08-2012 06:37 PM

[QUOTE=sx 3 driver;680864]he
regelaar is een gm 90 am die draden moest ik omdraaien dus a op c en c op a
ander sreed hij achteriut .
motor is een 9.5 turns sensorless



LET OP!
als je de regelaar sensorless aansluit kan het zijn dat je de kabels anderom moet aansluiten, anders loopt hij achteruit. dat klopt.
Maar...
sluit je dan weer een sensorkabel aan, MOET je de kabels weer A-A, B-B, C-C aansluiten, anders stook je alles op!

(het ligt volgens mij niet noodzakelijk aan het calibreren, bij mijn standaard b4.1 regelaar (sensorless)moet ik de motor ook ompolen)

feniks 03-08-2012 09:47 PM

euuuuuu opstoken ne GM regelaar ?????
wij hebben der hier al wel meer dan eens ene gehad die omgepoold was en tot nu toe rookte die wel maar na juist insteken werkte die gewoon weer zoals het hoorde . en ne GM regelaar werkt altijd met of zonder sensor . dat ding is net dat ietsje meer en soms ook gewoon te veel . dus als ge der mee kunt werken is dat top of de bill . voor de rest zou ik zeggen TOM lul niet op het forum en spring in uwen auto en kom gewoon even tot hier dan weten we dat binnen de 10 minuten wat der mis is .

sx 3 driver 05-08-2012 07:34 PM

het topic mag vewijderd worden
probleemtje is al opgelost met dank aan de mannen in arendonk
en een gm regelaar zal toch niet meer in huis komen piens ik

feniks 05-08-2012 08:15 PM

dan gade iets heel zwaar mis gedaan hebben die dingen zijn quazi onverwoestbaar . zou zeggen eens mee brengen da we eens kunnen zien wat der mis gegaan is he

The Fox 06-08-2012 04:57 AM

Denk eerder dat het motortje alles om zeep heeft geholpen:(

sx 3 driver 07-08-2012 04:13 PM

Quote:

Originally Posted by feniks (Post 681506)
dan gade iets heel zwaar mis gedaan hebben die dingen zijn quazi onverwoestbaar . zou zeggen eens mee brengen da we eens kunnen zien wat der mis gegaan is he

zal hem de volgende keer eens meebrengen en dan moet je maar eens zien he
heb al een nieuwe esc en motor besteld dus


All times are GMT. The time now is 03:02 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
oOple.com